Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
sep 21, 2015 Adnan Huseinagić Postprodaja, Savjeti, Ulje 6
Čak i uz uslov pridržavanja svih parametara takozvane “pravilne vožnje” zahvaljujući upitnom kvalitetu našeg goriva, stanju naših cestama i ostalom, motorno ulje bi bilo poželjno mijenjati najduže u preporučenom intervalu, u zimskim uslovima i u uslovima gradske vožnje dva, pa čak u ekstremnim uslovima i tri puta kraće, a vremenski, svakako, najduže nakon godinu dana. To bi morale biti minimalne obaveze svih vozača. Posjetili smo servis AUTOlinea i raspitali se o detaljima izmjene ulja na pojedinim automobilima, te o posljedicama preskakanja preporučenih intervala.
Tema realizovana u saradnji sa servisom AUTOline
Najčešće pitanje koje postavljamo u vezi motornih ulja, svakako je interval izmjene. Neobično je važno, a vjerovatno i najvažnije pitanje u toku eksploatacije automobila, nakon koliko pređenih kilometara treba zamijeniti ulje u motoru. To pitanje nekako najčešće postavljamo proizvođačima motornih ulja, što je pogrešno. O tome smo razgovarali sa stručnjacima iz servisa AUTOlinea, koji su nam prenijeli iskustva iz svoje dugogodišnje prakse.
Važno je zapamtiti da u svim slučajevima “preporučene” intervale izmjene ulja u motoru propisuje proizvođač motora! Preporučeni interval zamjene, kao što i sama riječ kaže je preporuka proizvođača, a nikako obaveza. Tako i na takav način definiše se iz prostog razloga zato što mnogi faktori utječu na interval izmjene, tako da vam proizvođač doista i može dati samo preporuku.
⇑ Proizvođač motora daje preporuku o intervalu izmjene, ali samo na traženom nivou kvaliteta ulja. Ukoliko se proizvođač maziva deklariše sa instrukcijama proizvođača motora, onda mora ispunjavati taj traženi nivo kvaliteta. Samo u tom slučaju podatak o intervalu zamjene može biti relevantan.
Zbog stalnih pritisaka i pitanja kojim su izloženi proizvođači maziva, mnogi već i na naljepnicama manjih pakovanja daju preporuke o intervalima izmjene. To su, zapravo, iskustveni podaci koji su još uopšteniji od onih koje daje proizvođač motora, a samim tim i manje su korisni. Prava je istina u tome da proizvođač motora daje preporuku o intervalu izmjene, ali samo na traženom nivou kvaliteta ulja. Ukoliko se proizvođač maziva deklariše sa instrukcijama proizvođača motora onda mora ispunjavati taj traženi nivo kvaliteta. Samo u tom slučaju, podatak o intervalu zamjene može biti relevantan. Dakle, slično kao kod pravilnog izbora kvaliteta ulja i interval izmjene preporučuje proizvođač motora, ali se moraju uzeti u obzir i određeni faktori, a to su u prvom redu uslovi u kojima motor radi, kao i vrsta pogonskog goriva koje troše.
⇑ Gradaciju ulja propisuje proizvođač motora, ali je izbor proizvođača ostavljen korisnicima. Također, gradacija ulja zavisi i od potrošenosti motora. U servisu AUTOlinea su rekli da za modernije automobile koriste ulja gradacije 5W30 i 5W40, dok za motore starijih automobila preporučuju ulja gradacija 10W40. Mirza Lemezan, rukovodilac servisa objašnjava i činjenicu kako je, naprimjer, ulje gradacije 10W-30 poželjno koristiti ako se temperature zraka ne spuštaju ispod -18°C, također ni ako ne prelaze 38°C. No, to nikako nema veze sa kvalitetom ulja. Ulja početne gradacijske oznake 5W rjeđa su od onih 10W ili 20W pa su pogodnija za upotrebu u zimskim uslovima, budući da je ulje na hladnoći gušće. Zbog toga ga je preporučljivo imati zimi. Takvo ulje kud-i-kamo brže zaulji sve potrebne elemente.
Slična analogija je između potrošenih i novih motora. Kod potrošenih i isluženih motora poželjno je koristiti ulja gradacijskih oznaka 10W ili čak 15W, jer su kod tih motora zazori već izišli iz propisanih tolerancija. Kroz te zazore bi ulje gradacijskih oznaka 0W ili 5W veoma brzo iscurilo.
Sve se ovo može sagledati i iz drugog ugla. Naime, stručnjaci AUTOlinea tvrde da se problemi oko hladnog starta mogu izbjeći veoma lako ukoliko se motor nakon pokretanja ostavi da radi minut ili dva u praznom hodu. Razlika od 7 odsto kod isparavanja je simbolična u odnosu na cjenovnu razliku, a taloga će svakako biti manje ukoliko vršite češće izmjene koje su kod nas neminovne.
⇑ Svaki proizvođač motora ima svoje standarde kada je u pitanju tehnička specifikacija ulja potrebnog za motor. Servisera AUTOlinea će u svakom slučaju sugerisati na ono kako je propisao proizvođač motora.
Sljedeći veoma važan faktor koji utječe na interval izmjene motornih ulja je kvalitet goriva. Budući da je danas u BiH veoma teško doći do podataka o kvalitetu goriva na svih 800 benzinskih pumpi, koliko ih ima kod nas, veoma je teško biti siguran u ispravnost goriva na većini pumpi. Gotovo da bezrezervne preporuke o stalnom dobrom kvalitetu goriva na pumpama nema, pa je danas u BiH najlakše osloniti se na preporuke onih koji imaju “pouzdane informacije”. Zbog strahovite korumpiranosti u našoj zemlji, građanima BiH je veoma teško doći do pouzdanih informacija o kvalitetu goriva na svim pumpama, mada bi bilo dobro barem jednom godišnje (imate pravo na to) provjeriti osnovne parametre kvalitete goriva.
Osnovni fizikalno-hemijski parametri kod goriva su procenat sumpora, cetanski broj, gustina na 15 stepeni Celzijusovih, viskozitet na 40 stepeni Celzijusovih, procenat vode, procenat nečistoća… Ovo je naročito važno kod dizelskih motora gdje prva dva faktora (procenat sumpora i cetanski broj) u gorivu imaju presudni utjecaj na kvalitet.
Zahtjevi za smanjenjem količine sumpora u gorivu sve su strožiji. Tako je, naime, u zemljama u kojima se zakonom na vrlo jednostavan način može srediti stanje na tržištu naftnih derivata. Kod nas je ova regulativa dovoljno nedefinisana tako da veliki broj uvoznika može izvrgavati propise. Ipak, zakon je još 2002. godine propisao da u gorivu ne smije biti više od 0,035 odsto sumpora. Ipak, zbog neuređenosti tržišta i nedovoljnih i nepouzdanih kontrola, kod nas se još uvijek na mnogim mjestima prodaju goriva sa znatnim procentom sumpora, što mora bitno utjecati na interval izmjene. Postavlja se pitanje zbog čega je sumpor u tolikoj mjeri štetan za motor. Pretpostavljajući faktičko stanje, da ne postoji idealno zaptiveni prostor isto vrijedi, dakako, i za korito motora. U toku eksploatacije vremenom u njega ulazi vlažan zrak koji se usljed čestih promjena temperatura kondezuje, odnosno pretvara u vodu. U isto vrijeme sumpor u gorivu usljed izgaranja prerasta u sumporne okside. U hemijskom procesu usljed reagovanja sumpornih oksida sa vodom nastaje sumporna kiselina. Sumporna kiselina svojim destruktivnim djelovanjem uzrokuje nagrizanja naročito zaptivnih dijelova, ali i koroziju metalnih dijelova. Zbog svega ovoga ukoliko želite dug vijek trajanja motora u uslovima upitne kvalitete goriva u BiH, preporučeni interval izmjene bilo bi poželjno čak i prepoloviti, a u slučaju da sumpora ima više od 0,5 odsto (što je najčešći slučaj) mogli biste razmišljati o skraćenju intervala izmjene na čak trećinu od preporučenog!
⇑ Bez obzira na to o kojem se ulju radi i bez obzira na to koji je interval zamjene u pitanju, kod sipanja novog ulja obavezno mijenjajte i filter.
Osim sadržaja sumpora, na interval izmjene veoma puno utječe i cetanski broj. Najčešće korištena definicija za cetanski broj je ta da “cetanski broj definiše sklonost paljenju i čistoći izgaranja dizelskog goriva”. Nizak cetanski broj koji je ispod nivoa preporuke proizvođača uzrokuje pojavu čađi i gubitak snage motora. Cetanski broj je ekvivalent oktanskom broju benzinskih goriva. Paljenje goriva u dizelovom motoru događa se bez pomoći sa strane, a pod utjecajem zraka zagrijanog kompresijom. Nakon ubrizgavanja goriva potrebno je određeno vrijeme pripreme prije nego što nastupi proces sagorijevanja. To vrijeme nazivamo kašnjenje paljenja. Prema tome, kod dizelskog goriva mora postojati određena spremnost za paljenje kako bi se osiguralo nesmetano odvijanje radnog procesa.
Mjerenje spremnosti za paljenje slijedi analogno prema određivanju oktanskog broja u motoru za ispitivanje. Kao mjera za spremnost paljenja goriva vrijedi odnos jednog usporednog goriva sa definisanim svojstvima koje se sastoji od mješavine zapaljivog cetana (C16H34) i teško zapaljivog metil naftalina (C11H10). Kada dizelsko gorivo ima oznaku, naprimjer, CB 50 (CB – cetanski broj) onda to definiše ponašanje dizelskog goriva koje predstavlja mješavinu cetana i metil-naftalina u omjeru 50 naprema 50. Što je cetanski broj veći, to je i “nafta” kvalitetnija. Ona tada izgara u potpunosti ne ostavljajući štetan talog ili čađ koji se nakuplja na pojedinim dijelovima motora. Cetan je onaj dio u nafti koji naginje zapaljenju, a njegov sadržaj određuje mjesto iz kojeg dijela svijeta nafta dolazi, način rafiniranja i opremljenost rafinerije. Na kraju, dodatak aditiva za poboljšanje cetanskog broja određuje, isto tako, kvalitet dizelskog goriva. Ti su aditivi veoma skupi i pitanje je politike rafinerije, ili proizvođača koliki će postotak staviti u recepturu. Treba napomenuti da kod dizelskog goriva koja koriste motori TDI, cetanski broj mora biti iznad 50. I ovdje naša zakonska regulativa dosta dobro prati zakonsku regulativu u razvijenom svijetu (mada je pitanje šta je u praksi), tako da je u BiH obavezno da gorivo za dizelove motore ima Cetanski broj veći od 51.
⇑ Almedin Glavašević, serviser AUTOlinea kaže da vozači najčešće griješe u tome što zanemare preporučeni interval zamjene ulja. Ukoliko je u pitanju motor koji je prešao više stotina hiljada kilometara, to znači da zaptivanje svih mjesta gdje ulje može izići nije u idealnom stanju. Takvi motori malo brže gube ulje, pa se samim brže dostiže i minimalna dopuštena količina. Ukoliko se na tabli sa instrumentima upali signalna lampica koja upozorava na nizak nivo ulja, tada već može biti kasno. Naročito su osjetljivi motori sa turbinama.
Pored ova tri navedena faktora na intervale izmjene utječe i sam način eksploatacije vozila. Česta vožnja na kratkim relacijama gdje motor ne postiže radnu temperaturu (hladni start), također skraćuje interval izmjene. Vožnja pod punim opterećenjem na velikim usponima kao i dugotrajna vožnja po autoputevima velikom brzinom, također, nije ugodna za rad motora. Ovdje je potrebno napomenuti i to da se, bez obzira na pređenu kilometražu, obavezno preporučuje mijenjanje ulja u roku od 12 mjeseci, čak i onda kada se vozilo ne koristi.
Nemaran odnos prema vrsti ulja koja se nalazi u motoru i nemaran odnos prema preporučenom intervalu zamjene, može dovesti do trajnog oštećenja vitalnih dijelova motora. Prema iskustvima koja su proizvođači motora stekli kod ispitivanja, određuje se i interval zamjene i vrsta potrebnog ulja. U propisanom intervalu zamjene (barem kod novih motora) nivo ulja u koritu trebao bi biti približno konstantan. Vjerovatno će nakon propisanog intervala doći do enormnijeg gubitka ulja iz nekoliko razloga. Samim tim to znači i otežano podmazivanje tarnih površina unutar motora. Ukoliko količina ulja u motoru spadne na nivo koji je nedovoljan i za minimalno podmazivanje, prvo će stradati bronzani prsten po kojem kliže klipnjača. Kada “pukne” ionako tanki uljni film, prsten će tada definitivno stradati, što je manji problem. Veći problem je u enormnom termičkom naprezanju klipnjače i radilice, budući da trenje nepodmazanih površina proizvodi temperaturu višu od 900 stepeni Celzijusovih. Nakon toga, vrlo je upitna izdržljivost materijala od kojeg su izrađeni i klipnjača i radilica.
Kada dizelsko gorivo ima oznaku, naprimjer, CB 50 (CB – cetanski broj), onda to definiše ponašanje dizelskog goriva koje predstavlja mješavinu cetana i metil-naftalina u omjeru 50:50. Što je cetanski broj veći, to je i “nafta” kvalitetnija. Ona tada izgara u potpunosti ne ostavljajući štetan talog ili čađ koji se nakuplja na pojedinim dijelovima motora. Cetan je onaj dio u nafti koji naginje zapaljenju, a njegov sadržaj određuje mjesto iz kojeg dijela svijeta nafta dolazi, način rafiniranja i opremljenost rafinerije. Treba napomenuti da kod dizelskog goriva koja koriste motori sa turbopunjačima i sa sistemima za ubrizgavanje goriva pod visokim pritiskom kao što su TDI, CRDi, dCi, CDI i slični, cetanski broj mora biti iznad 50. I ovdje naša zakonska regulativa dosta dobro prati zakonsku regulativu u razvijenom svijetu (mada je pitanje šta je u praksi), tako da je u BiH obavezno da gorivo za dizelske motore ima Cetanski broj veći od 51.
Amir Bilić, rukovodilac prodaje motornih ulja, maziva i derivata: “U prodajni program AUTOlinea uveli smo novu liniju motornih i servisnih ulja G-Energy i NISOTEC. Time vozačima na domaćem tržištu želimo ponuditi maksimalnu efikasnost u zaštiti motora, uštednji goriva i radnom vijeku motora. Proizvodni program Gazpromneftovih ulja i maziva G-Energy i NISOTEC sada može pokriti potrebe kompletnog tržišta i ispuniti zahtjeve i u premium segmentu i u srednjem segmentu. Dok je na jednoj strani brend G-Energy namijenjen premium segmentu na kojem trenutno dominiraju Mobil, Castrol, Shell i Total, na drugoj strani je brend NISOTEC namjenjen srednjem segmentu obuhvatajući time širok proizvodni program ekonomičnih ulja. Ovim programom NISOTEC ima za cilj osvajanje liderske pozicije koje pokrivaju INA, OMV, Rafinerije ulja Modriča, i FAM.”
Pored motornih ulja za putnička vozila, G-Family uključuje i liniju motornih ulja za teretni promet G-Profi, liniju mjenjačkih ulja za putnička i komercijalna vozila G-Box i G-Truck, liniju ulja za male motore G-Motion i G-Wave, kao i niz drugih specijalizovanih proizvoda.
Automobil | Snaga | God. | Gradacija | Količina | Interval |
---|---|---|---|---|---|
Audi A3 1.9 TDI | 74 kW | 2000-2003. | 5W-30 | 4,5 l | 15.000 km / 12 mj. |
Audi A4 1.6 | 75 kW | 2001-2004. | 5W-30 | 3,5 l | 15.000 km / 12 mj. |
Audi A4 2.0 | 96 kW | 2001-2004. | 5W-30 | 4,2 l | 15.000 km / 12 mj. |
Audi A4 1.9 TDI | 74 kW | 2001-2004. | 5W-30 | 4,5 l | 15.000 km / 12 mj. |
Audi A4 2.0 TDI | 103 kW | 2004-2006. | 5W-30 | 3,8 l | 15.000 km / 12 mj. |
Audi A4 2.5 TDI | 120 kW | 2004-2006. | 5W-30 | 5,5 l | 15.000 km / 12 mj. |
BMW E46 318i | 95 kW | 2004-2006. | 5W-30 | 4,25 l | 20.000 km / 24 mj. |
Citroen Xsara 1.9 D | 51 kW | 1999-2005. | 5W-30 | 4 l | 15.000 km / 12 mj. |
Citroen Xsara Picasso 1.6i | 70 kW | 2001-2005. | 5W-30 | 3,5 l | 20.000 km / 12 mj. |
Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi | 66 kW | 2000-2006. | 5W-30 | 4,3 l | 20.000 km / 12 mj. |
Chrysler 300M 2.7 | 150 kW | 1998-2004. | 5W-30 | 5,8 l | 12.000 km / 12 mj. |
Daewoo Kalos 1.4 | 65 kW | 2002-2008. | 5W-30 | 3,75 l | 15.000 km / 12 mj. |
Ford Fiesta 1.25 | 51 kW | 2002-2008. | 5W-30 | 3,75 l | 20.000 km / 12 mj. |
Ford Focus 1.4 16v | 59 kW | 2004-2011. | 5W-30 | 3,8 l | 20.000 km / 12 mj. |
Ford Mondeo 1.8i 16v | 92 kW | 2001-2007. | 5W-30 | 4,3 l | 20.000 km / 12 mj. |
Ford Mondeo 2.0 TDDi | 60 kW | 2001-2007. | 5W-30 | 6 l | 15.000 km / 12 mj. |
Ford Galaxy 1.9 TDi | 85 kW | 2000-2006. | 5W-30 | 4,5 l | 15.000 km / 12 mj. |
Honda Accord 2.0i TD | 77 kW | 1998-2002. | 5W-30 | 5,3 l | 7.500 km / 12 mj. |
Hyundai Accent 1.5 CRDi | 60 kW | 2003-2006. | 5W-30 | 4,8 l | 15.000 km / 12 mj. |
Kia Carnival 2.5 V6 | 110 kW | 2002-2006. | 5W-30 | 5,8 l | 15.000 km / 12 mj. |
Lada 2121 Niva 1.7 4x4 | 58 kW | 1999-2008. | 5W-30 | 3,75 l | 15.000 km / 12 mj. |
Lamborghini Murcielago 6.2 V12 48v | 426 kW | 2002-2006. | 5W-40 | 12 l | 12.000 km / 12 mj. |
Lancia Ypsilon 1.2 16v | 59 kW | 2003-2006. | 5W-30 | 2,8 l | 20.000 km / 12 mj. |
Lancia Lybra 1.9 JTD | 85 kW | 2001-2005. | 5W-40 | 4,8 l | 20.000 km |
Land Rover Discovery 2.5 Td5 | 102 kW | 1998-2005. | 5W-30 | 7,2 l | 20.000 km / 12 mj. |
Mazda 3 1.6 | 77 kW | 2003-2006. | 5W-30 | 3,9 l | 20.000 km / 12 mj. |
Mercedes A 160 | 75 kW | 1997-2004. | 5W-40 | 4,5 l | |
Mercedes A 170 CDI | 70 kW | 2001-2004. | 5W-40 | 4,5 l | |
Mercedes W203 C 180 | 95 kW | 2000-2007. | 5W-40 | 7 l | |
Mercedes W203 C 220 CDI | 105 kW | 2000-2004. | 5W-30 | 6,5 l | |
Mercedes W211 E 220 CDI | 110 kW | 2002-2006. | 5W-30 | 6,5 l | |
Mercedes W163 ML 270 CDI | 120 kW | 1999-2005. | 5W-30 | 7,5 l | |
Mitsubishi Pajero 2.5 TD | 85 kW | 2001-2007. | 5W-30 | 7,3 l | 15.000 km / 12 mj. |
Nissan Patrol 3.0 Di | 116 kW | 2001-2004. | 5W-30 | 8,2 l | 10.000 km / 6 mj. |
Opel Corsa C 1.3 CDTI | 51 kW | 2003-2006. | 5W-30 | 3,2 l | 50.000 km / 24 mj. |
Opel Astra G 1.4 16v | 66 kW | 2001-2004. | 5W-30 | 3,25 l | 30.000 km / 12 mj. |
Opel Astra G 1.7 DTi 16v | 55 kW | 1999-2004. | 5W-30 | 4,5 l | 30.000 km / 12 mj. |
Opel Vectra C 1.8 16v | 90 kW | 2002-2006. | 5W-30 | 4,25 l | 30.000 km / 24 mj. |
Opel Vectra C 2.0 DTi 16v | 74 kW | 2002-2005. | 5W-30 | 5,5 l | 50.000 km / 24 mj. |
Peugeot 206 1.1 | 44 kW | 1999-2005. | 5W-30 | 3 l | 30.000 km / 24 mj. |
Peugeot 307 1.4 HDi | 50 kW | 2001-2005. | 5W-30 | 3,8 l | 20.000 km / 24 mj. |
Peugeot 406 2.2 HDi | 98 kW | 2000-2004. | 5W-30 | 4,75 l | 20.000 km / 24 mj. |
Renault Clio II 1.6 16v | 79 kW | 2001-2005. | 5W-30 | 4,75 l | 30.000 km / 24 mj. |
Renault Clio II 1.5 dCi | 59 kW | 2001-2005. | 5W-40 | 4,7 l | 30.000 km / 24 mj. |
Renault Megane II 1.4 16v | 60 kW | 2002-2006. | 5W-30 | 4,8 l | 30.000 km / 12 mj. |
Renault Megane II 1.5 dCi | 74 kW | 2003-2005. | 5W-40 | 4,5 l | 20.000 km / 12 mj. |
Renault Scenic 1.4 16v | 70 kW | 2001-2003. | 5W-30 | 4,15 l | 30.000 km / 24 mj. |
Seat Ibiza 1.4 16v | 55 kW | 2002-2008. | 5W-30 | 3,2 l | 15.000 km / 12 mj. |
Seat Leon 1.9 SDI | 50 kW | 2000-2004. | 5W-30 | 4,5 l | 15.000 km / 12 mj. |
Škoda Fabia 1.4 | 50 kW | 2000-2003. | 5W-30 | 4 l | 15.000 km / 12 mj. |
Škoda Fabia 1.9 SDI | 47 kW | 2000-2005. | 5W-30 | 4,3 l | 15.000 km / 12 mj. |
Škoda Fabia 1.9 TDI | 74 kW | 2000-2007. | 5W-30 | 4,3 l | 15.000 km / 12 mj. |
Škoda Octavia I 1.6 | 74 kW | 2000-2004. | 5W-30 | 4,5 l | 15.000 km / 12 mj. |
Škoda Octavia I 1.9 TDI | 81 kW | 2000-2006. | 5W-30 | 4,5 l | 15.000 km / 12 mj. |
Toyota Corolla E12 1.4 16v VVT-i | 71 kW | 2002-2007. | 5W-30 | 3,7 l | 15.000 km / 12 mj. |
Toyota Avensis T22 2.0 D4-D | 66 kW | 2000-2002. | 5W-30 | 6,4 l | 10.000 km / 12 mj. |
Toyota RAV4 2.0 D4-D 4WD | 85 kW | 2001-2006. | 5W-30 | 5,9 l | 15.000 km / 12 mj. |
Volkswagen Polo IV 1.2 12v | 47 kW | 2002-2005. | 5W-30 | 3 l | 15.000 km / 12 mj. |
Volkswagen Golf IV 1.4 16v | 55 kW | 2000-2004. | 5W-30 | 3,5 l | 15.000 km / 12 mj. |
Volkswagen Golf IV 1.6 16v | 77 kW | 1997-2004. | 5W-30 | 3,5 l | 15.000 km / 12 mj. |
Volkswagen Golf IV 1.9 SDI | 50 kW | 2000-2004. | 5W-30 | 4,5 l | 15.000 km / 12 mj. |
Volkswagen Golf IV 1.9 SDI | 66 kW | 2000-2004. | 5W-30 | 4,5 l | 15.000 km / 12 mj. |
Volkswagen Passat B5 1.6 | 75 kW | 2000-2005. | 5W-30 | 3,8 l | 15.000 km / 12 mj. |
Volkswagen Passat B5 1.9 TDI | 74 kW | 2000-2005. | 5W-30 | 3,6 l | 15.000 km / 12 mj. |
Volvo S40 1.9 D | 85 kW | 2002-2004. | 5W-40 | 5,6 l | 20.000 km / 12 mj. |
⇑ Budući da se radi o nešto starijim automobilima, serviseri AUTOlinea u većini slučajeva preporučuju ulje gradacije 5W-40.
Automobil | Snaga | God. | Gradacija | Količina | Interval |
---|---|---|---|---|---|
Audi A3 1.6 | 75 kW | 2008-2013. | 5W-30 | 4,6 l | 15.000 km / 12 mj. |
Audi A3 1.9 TDI DPF | 77 kW | 2006-2010. | 5W-30 | 3,8 l | 15.000 km / 12 mj. |
Audi A4 1.9 TDI DPF | 85 kW | 2006-2008. | 5W-30 | 3,8 l | 15.000 km / 12 mj. |
Audi A4 B7 2.0 TDI | 96 kW | 2004-2008. | 5W-30 | 4,2 l | 15.000 km / 12 mj. |
Audi A6 3.0 TDI | 165 kW | 2005-2008. | 5W-30 | 8,2 l | 15.000 km / 12 mj. |
BMW E87 118d | 90 kW | 2004-2007. | 5W-30 | 5,2 l | 30.000 km / 24 mj. |
BMW E90 320d | 120 kW | 2005-2007. | 5W-30 | 5,2 l | 30.000 km / 24 mj. |
BMW E60 520d | 130 kW | 2007-2010. | 5W-30 | 5,2 l | 30.000 km / 24 mj. |
BMW X3 E83 xDrive20d | 130 kW | 2007-2010. | 5W-30 | 5,3 l | 30.000 km / 24 mj. |
Citroen C3 1.6 e-HDi 16v | 66 kW | 2009- | 5W-30 | 3,8 l | 20.000 km / 24 mj. |
Citroen C4 1.6 HDi 16v DPF | 80 kW | 2005-2009. | 5W-30 | 4,7 l | 20.000 km / 24 mj. |
Citroen C5 2.0 HDi DPF | 100 kW | 2005-2009. | 5W-30 | 4,5 l | 20.000 km / 24 mj. |
Dacia Sandero 1.4 | 55 kW | 2008-2012. | 5W-30 | 3,3 l | 30.000 km / 12 mj. |
Dacia Sandero 1.5 dCi | 55 kW | 2009-2011. | 5W-40 | 4,5 l | 20.000 km / 12 mj. |
Fiat Grande Punto 1.2 | 48 kW | 2005-2011. | 5W-40 | 2,6 l | 30.000 km / 12 mj. |
Fiat Punto Evo 1.4 | 55 kW | 2009-2012. | 5W-40 | 2,6 l | 30.000 km / 12 mj. |
Fiat Panda 1.3 Multijet | 51 kW | 2004-2010. | 5W-40 | 3 l | 30.000 km |
Fiat Bravo 1.6 Multijet | 66 kW | 2007-2010. | 5W-30 | 4,6 l | 35.000 km / 24 mj. |
Fiat Croma 1.9 Multijet | 85 kW | 2005-2010. | 5W-40 | 4,5 l | 30.000 km / 12 mj. |
Fiat Doblo 1.3 Multijet 16v | 62 kW | 2005-2009. | 5W-40 | 3 l | 30.000 km / 24 mj. |
Ford Fiesta VI 1.25 16v | 60 kW | 2008-2011. | 5W-30 | 4,05 l | 20.000 km / 12 mj. |
Ford Focus 1.4 16v | 59 kW | 2004-2011. | 5W-30 | 3,8 l | 20.000 km / 12 mj. |
Ford Focus 1.6 TDCi | 81 kW | 2004-2011. | 5W-30 | 3,8 l | 20.000 km / 12 mj. |
Ford Mondeo 2.0 TDCi Duratorq | 103 kW | 2007-2014. | 5W-30 | 5,6 l | 20.000 km / 12 mj. |
Hyundai Accent 1.4i | 74 kW | 2006-2009. | 5W-30 | 3,3 l | 15.000 km / 12 mj. |
Hyundai Accent 1.5 CRDi | 60 kW | 2006-2009. | 5W-30 | 5,3 l | 15.000 km / 12 mj. |
Hyundai i30 1.4 CVVT | 80 kW | 2007-2012. | 5W-30 | 3,7 l | 15.000 km / 12 mj. |
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 4WD | 149 kW | 2007-2010. | 5W-30 | 5,9 l | 15.000 km / 12 mj. |
Kia Cee'd 1.6 CRDi VGT | 85 kW | 2007-2012. | 5W-30 | 5,3 l | 30.000 km / 12 mj. |
Kia Sportage 2.0 CRDi AWD | 100 kW | 2010-2011. | 5W-30 | 8 l | 30.000 km / 24 mj. |
Kia Sorento 2.2 CRDi 4WD DPF | 145 kW | 2009-2015. | 5W-30 | 7,8 l | |
Lada 2121 Niva 1.7 4x4 | 59 kW | 2008- | 5W-30 | 3,75 l | 15.000 km / 12 mj. |
Lancia Ypsilon 1.3 Mjet 16v | 66 kW | 2006-2011. | 5W-30 | 3,2 l | 24 mj. |
Land Rover Freelander 2 2.2 TD4 | 112 kW | 2007-2010. | 5W-30 | 6,5 l | 24.000 km / 12 mj. |
Mazda 6 2.2 CiTD | 120 kW | 2007-2008. | 5W-30 | 5,7 l | 20.000 km / 12 mj. |
Mercedes W169 A 160 CDI | 60 kW | 2007-2012. | 5W-30 | 5,8 l | |
Mercedes W245 B 180 CDI | 80 kW | 2007-2011. | 5W-30 | 5,6 l | |
Mercedes W204 C 200 CDI | 100 kW | 2007-2011. | 5W-30 | 6,5 l | |
Mercedes C216 CL 500 | 285 kW | 2007-2010. | 5W-40 | 8,5 l | 15.000 km / 12 mj. |
Mercedes W212 E 250 CDI | 150 kW | 2010-2013. | 5W-30 | 6,5 l | |
Mercedes W164 ML 350 4Matic | 200 kW | 2007-2009. | 5W-40 | 8 l | 15.000 km / 12 mj. |
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4x4 | 103 kW | 2010-2013. | 5W-30 | 5,5 l | 15.000 km / 12 mj. |
Nissan Note E11 1.4 | 65 kW | 2009-2013. | 5W-30 | 3,9 l | 20.000 km / 12 mj. |
Nissan Qashqai J10 1.5 dCi | 78 kW | 2007-2010. | 5W-30 | 4,4 l | 20.000 km / 12 mj. |
Nissan Juke F15 1.5 dCi | 81 kW | 2010- | 5W-30 | 4,4 l | 30.000 km / 12 mj. |
Nissan Patrol 3.0 Di | 118 kW | 2004-2010. | 5W-30 | 8,2 l | 10.000 km / 6 mj. |
Opel Corsa D 1.3 CDTI | 55 kW | 2006-2010. | 5W-30 | 3,5 l | 30.000 km / 12 mj. |
Opel Astra H 1.4 16v | 66 kW | 2006-2010. | 5W-30 | 3,5 l | 30.000 km / 12 mj. |
Opel Astra H 1.7 CDTi | 92 kW | 2007-2010. | 5W-30 | 5,4 l | 30.000 km / 12 mj. |
Opel Vectra C 1.8 16v | 103 kW | 2006-2009. | 5W-30 | 4,9 l | 30.000 km / 12 mj. |
Opel Vectra C 1.9 CDTi DPF | 110 kW | 2004-2009. | 5W-30 | 4,3 l | 30.000 km / 12 mj. |
Opel Insignia 2.0 CDTI | 118 kW | 2008-2011. | 5W-30 | 4,5 l | 30.000 km / 12 mj. |
Opel Zafira B 1.7 CDTi | 81 kW | 2008-2010. | 5W-30 | 5,4 l | 30.000 km / 12 mj. |
Peugeot 207 1.4 16v | 70 kW | 2006-2009. | 5W-30 | 2,7 l | 30.000 km / 24 mj. |
Peugeot 207 1.4 HDi | 50 kW | 2006-2009. | 5W-30 | 3,75 l | 30.000 km / 24 mj. |
Peugeot 207 1.6 HDiF 16v DPF | 80 kW | 2009-2014. | 5W-30 | 3,75 l | 20.000 km / 24 mj. |
Peugeot 308 1.6 16v VTi THP | 110 kW | 2007-2009. | 5W-30 | 4,3 l | 30.000 km / 24 mj. |
Peugeot 308 1.6 HDiF DPF | 80 kW | 2009-2013. | 5W-30 | 3,75 l | 20.000 km / 24 mj. |
Peugeot 407 2.0 HDi 16v DPF | 100 kW | 2004-2009. | 5W-30 | 5,25 l | 30.000 km / 24 mj. |
Peugeot 508 2.0 HDi 16v | 100 kW | 2011-2014. | 5W-30 | 5,25 l | 20.000 km / 12 mj. |
Porsche Cayenne 3.6 V6 | 213 kW | 2007-2010. | 5W-40 | 6,9 l | 30.000 km / 24 mj. |
Renault Clio III 1.2 16v 75 | 55 kW | 2007-2009. | 5W-30 | 4 l | 30.000 km / 12 mj. |
Renault Clio III 1.5 DcI 105 | 78 kW | 2008-2013. | 5W-40 | 4,5 l | 20.000 km / 12 mj. |
Renault Megane III 1.6 16v 100 | 72 kW | 2008-2013. | 5W-30 | 4,8 l | 30.000 km / 12 mj. |
Renault Megane III 1.5 dCi 90 | 66 kW | 2008-2012. | 5W-40 | 4,5 l | 30.000 km / 12 mj. |
Renault Laguna III 2.0 16v 140 | 103 kW | 2007- | 5W-30 | 4,4 l | 30.000 km / 12 mj. |
Renault Laguna III 2.0 dCi 130 | 96 kW | 2007- | 5W-40 | 6,6 l | 30.000 km / 12 mj. |
Renault Scenic III 1.6 16v 110 | 81 kW | 2009- | 5W-30 | 5 l | 30.000 km / 12 mj. |
Seat Ibiza 1.4 16v | 63 kW | 2010- | 5W-40 | 3,2 l | 15.000 km / 12 mj. |
Seat Leon 1.6 TDI | 66 kW | 2010-2013. | 5W-30 | 4,3 l | 15.000 km / 12 mj. |
Suzuki SX4 1.6 VVT | 88 kW | 2009-2013. | 5W-30 | 4,2 l | 15.000 km / 12 mj. |
Škoda Fabia II 1.4 16v | 63 kW | 2007-2010. | 5W-30 | 3,2 l | 15.000 km / 12 mj. |
Škoda Fabia II 1.6 TDI | 66 kW | 2010-2015. | 5W-30 | 4,3 l | 30.000 km / 24 mj. |
Škoda Octavia II 1.6 | 75 kW | 2008-2013. | 5W-30 | 4,5 l | 15.000 km / 12 mj. |
Škoda Octavia II 1.8 TSI 4x4 | 118 kW | 2008-2012. | 5W-30 | 4,6 l | 15.000 km / 12 mj. |
Škoda Octavia II 2.0 TDI | 103 kW | 2010-2012. | 5W-30 | 4,3 l | 15.000 km / 12 mj. |
Škoda Roomster 1.6 TDI | 77 kW | 2010- | 5W-30 | 4,3 l | 30.000 km / 24 mj. |
Toyota Auris E15 1.6 16v VVT-i | 97 kW | 2009-2013. | 5W-30 | 4,7 l | 15.000 km / 12 mj. |
Toyota Avensis T25 2.0 D4-D F | 93 kW | 2006-2009. | 5W-30 | 6,7 l | 15.000 km / 12 mj. |
Toyota RAV4 2.2 D4-D D-CAT | 110 kW | 2009-2013. | 5W-30 | 6,7 l | 15.000 km / 12 mj. |
Volkswagen Polo V 1.2 | 44 kW | 2009- | 5W-30 | 2,8 l | 15.000 km / 12 mj. |
Volkswagen Golf VI 1.4 TSI | 118 kW | 2008-2012. | 5W-30 | 3,6 l | 15.000 km / 12 mj. |
Volkswagen Golf VI 2.0 TDI | 81 kW | 2008-2012. | 5W-30 | 4,3 l | 15.000 km / 12 mj. |
Volkswagen Passat B6 1.4 TSI | 90 kW | 2008-2010. | 5W-30 | 3,6 l | 15.000 km / 12 mj. |
Volkswagen Passat B6 2.0 TDI | 100 kW | 2008-2010. | 5W-30 | 4 l | 15.000 km / 12 mj. |
Volkswagen Passat B6 2.0 TFSI | 147 kW | 2005-2008. | 5W-30 | 4,6 l | 15.000 km / 12 mj. |
Volkswagen Touran 1.9 TDI | 77 kW | 2006-2010. | 5W-30 | 4,3 l | 15.000 km / 12 mj. |
Volkswagen Sharan 2.0 TDI | 125 kW | 2010-2013. | 5W-30 | 4,3 l | 15.000 km / 12 mj. |
Volvo S60 D4 | 120 kW | 2012- | 0W-30 | 5,9 l | 30.000 km / 12 mj. |
Volvo XC60 D4 | 133 kW | 2013- | 0W-30 | 5,9 l | 30.000 km / 12 mj. |
⇑ Pod uslovom da motori novijih generacija automobila nisu prešli previše kilometara, slobodno se možete držati onih preporuka intervala zamjene ulja koje je propisao proizvođač.
dec 31, 2024 0
dec 24, 2024 0
dec 13, 2024 0
dec 09, 2024 0
dec 15, 2024 0
dec 04, 2024 0
nov 26, 2024 0
nov 21, 2024 0
postovani zanima me interval i preporuka ulja,imam pasata 5+ 2001 godina 110kw motor 2.5 tdi
Imam Mercedes b klase (245) 200CDI 103 kW 2006. g.danas sam sam promijenio filter ulj, goriva i zračni filter, naravno i ulje. Po završetku sam kod paljenja vozila viodio da stoji upaljena ikona mašine na displeju. Nije se ugasila ni nakon što sam prošao par kilometara. Skinuo sam minus klemu na akumulatoru misleći da će se resetirati, ali i dalje gori. kakav je to “kvar”, tj. kako ga otkloniti. Hvala
Lp Milan iz Vinkovaca (Hrvatska)
Poštovani imam audia 1.8 turbo 163 ks s 160 000 km skoro sam kupio i promijenio ulje stavio sam 0w30 neznam koje je ulje bilo al me zanima koje je najbolje ulje za taj motor gradacija i marka i nakon koliko km mijenjati
poštovani imam golf 6 motor1.6 tdi 77kw god 2011nedavno sam promjenio ulje i stavio sam castrol 5w-40 a sad sam vidio da treba 5w-30 koje su posljedice i da li moram mijenjati ulje odmah ili čekati sljedeći interval unaprijed hvala
a šta misliš kada ti u ovleštenom servisu naspu krivu marku ulja
Kod mene ide castrol a oni mi u servisu nasuli shell uvjeravajuči me da je to ulje za maoje vozilo šta mislite o tome
Pozdrav, zanima me koje gradacije ulja idu u moj auto i koji antifriz.
Zanima me koje ulje ide u motor, koje u mjenjac i diferencijal, koje u servo i kolike kolicine. Znaci gradacije i oznake.
Auto je Hyundai santa fe 1 (sm) 2.0 crdi , 92 kw , 2006 godiste, manualni.
Hvala