Osvježeno 6 Decembra, 2023 2:38 AM
feb 28, 2023 Adnan Huseinagić Novosti, Postprodaja, Savjeti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Svi znamo da automobili tokom zimskih mjeseci troše više goriva nego ljeti. U prosjeku treba prihvatiti da ćete tokom zimske vožnje potošiti oko 1-1,5 l goriva više na svakih 100 pređenih kilometara, iako u pojedinim slučajevima potrošnja goriva može biti i mnogo veća, a to važi za sve motore SUS.
Razlozi su mnogobrojni!
Prije svega, na niskim temperaturama sve su tekućine gušće (viskoznije): gorivo, motorno ulje, ulje u mjenjaču, pa pumpe za ulje i gorivo moraju savladavati veći otpor, uz to veće je i trenje, a hladnoća ne pogoduje ni akumulatoru, ni alternatoru.
Statistički podaci ukazuju na to da motor, pri temperaturi (okoline) od -7°C troši 12% više goriva, nego pri temperaturi od 20°C.
Prilikom pokretanja hladnog motora, potrebno je neko vrijeme da se motor, prenosni elementi i izduvni sistem zagriju na “radnu” temperaturu, kada će potrošnja goriva biti manja. Jasno je da, što je temperatura okoline niža, to će biti potrebno duže vrijeme da se motor zagrije.
Ako ste u prilici, parkirajte automobil u garaži, mada nažalost, nemaju svi garažu. Zato, kad u zimsko jutro pokrenete motor, krenite na vožnju što prije, jer zagrijavanje motora “u mjestu” neće puno doprinijeti smanjenju potrošnje. Dovoljno je da motor radi nekoliko minuta, koliko je potrebno da, naprimjer, očistite ostakljene površine ili snijeg s automobila. Naravno, kada motor radi, neminovno troši gorivo. Prilikom vožnje nemojte odmah očekivati da će iz ventilacionih otvora izlaziti zagrijan zrak, zato nemojte odmah uključiti grijanje kabine. Većina automobila ima na kontrolnoj tabli pokazivač temperature (najčešće pokazuje temperaturu rashladne tečnosti), iako kod nekih automobila postoji i pokazivač temperature ulja u motoru.
Kratke vožnje gradom, u zimskim uslovima, često štete motoru!
Naravno, razloga za povećanu potrošnju goriva ima još mnogo. Kada je hladno, zrak je gušći, pa je otpor kretanja veći. Također, na niskim temperaturama pritisak zraka u gumama se smanjuje, a time se povećava otpor kotljanja. Osim toga, zimske gume imaju veći otpor kotrljanja nego ljetne.
Kada na kolovozu ima snijega, tada gume moraju savladati dodatni otpor, kao da se vozite na “uzbrdici”, a uz to, u takvim uslovima pogonski točkovi proklizavaju, čime se dodatno povećava potrošnja goriva. Spora vožnja također uzrokuje povećanje potrošnje goriva.
Kada vozite na mokrom kolovozu, također treba očekivati povećanu potrošnju, jer se dio energije koju stvara motor troši na izbacivanje vode ispod guma.
Na većinu od ovih faktora vozač ne može utjecati, ali ipak može malo uštedjeti, tako što neće predugo zagrijavati motor “u mjestu”, jer će se motor svakako zagrijavati u vožnji, može kontrolisati pritisak u gumama, bar jednom mjesečno i prilagoditi ga uslovima okoline. Također, može (ne uvijek) izbjegavati sporiju vožnju (brzine manje od 50 km/h), može kontrolisati temperaturu motora, a može kontrolisati i stanje napunjenosti akumulatora.
Pratite nas i podijelite vijest: |
U ekstremnim uslovima, ponekad je bolje ići pješice, a automobile ostaviti pod snijegom. Naime, pri ekstremno niskim temperaturama (-20°C), snijeg na automobilu djeluje kao izolator, pa je u pojedinim slučajevima bolje ne očistiti automobil od snijega. (dm)
dec 05, 2023 0
dec 04, 2023 0
dec 01, 2023 0
nov 29, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0