Osvježeno 20 Maja, 2024 9:30 AM
jun 29, 2016 Almir Grebović 2016, Bh aktuelnosti, Tržište automobila, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Imamo li konačno razloga za optimizam? Konačno imamo! Prodaja novih automobila u BiH raste, i to kontinuirano. Ne samo da raste segment tržišta putničkih automobila, nego raste i segment tržišta lakih komercijalnih vozila. I to jeste zaista razlog za optimizam.
Prodaja novih automobila u BiH praktično u kontinuitetu pada otprilike od kraja 2008. godine, što je veoma loše utjecala na kompletna tržišna kretanja u ovom segmentu trgovine i općenito privrede. Tržište je za spomenuto vrijeme palo za gotovo tri puta i praktički prijetilo kolapsom. Pojedini brendovi su nestali sa našeg tržišta, a neki dileri čak i postojanih brendova bankrotirali. Kupci su se u tom vremenu sve više okretali kupovini polovnih automobila, uglavnom starijih od 10 godina, mada su i oni na koje ekonomska kriza i nije imala toliki utjecaj, jednostavno, zbog negativnog trenda, novce sklonili na sigurno.
⇑ Sasvim je jasno da tržište novih automobila u BiH raste. O svemu najbolje svjedoče egzaktni podaci.No, konačno, od oktobra protekle godine imamo kalkulativni rast tržišta. Upoređujući po mjesecima nekoliko ranijih godina, prodaja je definitivno u porastu. Štaviše, radi se o sasvim ozbiljnom porastu, koji ima kontinuitet. Manje više pozitivan trend imaju svi brendovi.
Govorimo li jezikom brojeva, prodaja u maju (648) bolja je od prodaje u aprilu (610) za 6,23%, odnosno prodato je 38 vozila više.
U poređenju sa prodajom u istom mjesecu protekle godine (580), prodaja u maju ove godine (648) porasla je za 11,72%, odnosno prodato je 68 vozila više.
U poređenju sa prodajom u istom periodu protekle godine /jan-maj/ (2.554), prodaja u istom periodu ove godine (2.906) porasla je za 13,78%, odnosno prodata su 352 vozila više.
⇑ Razlika između prodatih novih i polovnih uvezenih automobila se počela smanjivati. U maju je prodano 648 novih putničkih vozila, te 4.706 polovnih putničkih vozila.Još jedan pokazatelj koji nepogrešivo sugeriše na to da su kupci počeli mijenjati mišljenje je i evidentan pad uvoza polovnih automobila. U maju je registrovano “samo” 4.706 polovnih vozila, a tako loš rezultat nije zabilježen odavno. I to je ono što raduje. U januaru je, naprimjer, u BiH registrovano 3.662 uvezenih polovnih automobila, u februaru 4.887, u martu 5.871, a u aprilu 5.557.
⇑ Jedno od većih iznenađenja predstavlja zamjena pozicija na čelu tabele. Od maja lider “ovogodišnjeg prvenstva” u BiH je Volkswagen.U maju smo zabilježili još jedno iznenađenje, doduše ne preveliko – Volkswagen (511) je preuzeo lidersku poziciju i na tabeli najprodavanijih brendova i na tabeli najprodavanijih modela. Škoda (495) je, dakle, pala na drugu poziciju. No, takav slučaj imali smo tokom 11 mjeseci 2012. godine.
Ipak, veće iznenađenje predstavlja prodaja Opela koji je iz mjeseca u mjesec sve bolji. I u maju prodali su neobično mnogo – 85 primjeraka, što ih rangira vrlo visoko i sa velikim procentualnim udjelom u ukupnom tržištu. Budu li imali istu dinamiku prodaje, Opel bi mogao ugroziti ili Škodu ili Volkswagena.
⇑ Hyundai bilježi sve bolje prodajne rezultate. U maju su zabilježili svoj ovogodišnji rekord.Ostatak relativno duge kolone pretrpio je svojevrsne promjene. Tako su naprimjer Renault i Hyundai zamijenili pozicije. Bolja prodaja Hyundaija (39) u ukupnom poretku osigurala mu je četvrtu poziciju. Štaviše, 39 prodatih primjeraka najbolja je mjesečna prodaja Hyundaija od početka godine. U istom duhu su prilike i sa Dacijom. U maju su prodali 54 primjerka pa su sa sedme pozicije stigli na šestu, a 54 prodata primjerka predstavljaju najbolju prodaju u protekle dvije godine. U ovogodišnje rekordere mogli bismo još ubrojiti i Citroen (39), Audi (30), Mercedes (20), Fiat (11) i Mazdu (5).
⇑ Očigledno je da je faza stabilizacije Mercedesa u BiH završena. Mercedes bilježi sve bolje rezultate, a ovako dobar rezultat ne pamte godinama.Pratite nas i podijelite vijest: |
Također, iz svega bismo mogli izdvojiti sve stabilniji Mercedes, a 20 prodatih primjeraka dovoljno govori o konačnoj konsolidaciji ovog brenda na tržištu BiH, te uspjeha sa gotovo svim modelima. Poslednji put su ovakve tržišne uspjehe u BiH bilježili 2012. godine.
Najprodavaniji model u maju je VW Golf (54), pa je u ukupnom zbiru (189) ovaj automobil u 2016. godini najtraženiji model u BiH.
R.br. | Marka | V 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 123 | 18,98% |
2. | Škoda | 98 | 15,12% |
3. | Opel | 85 | 13,12% |
4. | Dacia | 54 | 8,33% |
5. | Hyundai | 39 | 6,02% |
6. | Citroen | 39 | 6,02% |
7. | Toyota | 30 | 4,63% |
8. | Audi | 30 | 4,63% |
9. | Peugeot | 25 | 3,86% |
10. | Renault | 22 | 3,40% |
11. | Ostali | 103 | 15,90% |
Ukupno | 648 | 100% |
R.br. | Model | V 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Golf 7 | 54 | 8,33% |
2. | Škoda Octavia A7 | 38 | 5,86% |
3. | Dacia Sandero II | 32 | 4,94% |
4. | Opel Corsa E | 26 | 4,01% |
5. | Volkswagen Polo5 | 24 | 3,70% |
6. | Opel Astra IV (J) | 21 | 3,24% |
7. | Dacia Duster FL | 20 | 3,09% |
8. | Suzuki Vitara | 18 | 2,78% |
9. | Škoda Rapid Sedan | 18 | 2,78% |
10. | Hyundai i30 II | 18 | 2,78% |
11. | Ostali | 379 | 58,49% |
Ukupno | 648 | 100% |
R.br. | Marka | I-V 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 511 | 17,58% |
2. | Škoda | 495 | 17,03% |
3. | Opel | 357 | 12,28% |
4. | Hyundai | 170 | 5,85% |
5. | Renault | 168 | 5,78% |
6. | Dacia | 162 | 5,57% |
7. | Citroen | 153 | 5,26% |
8. | Toyota | 135 | 4,65% |
9. | Peugeot | 128 | 4,40% |
10. | Audi | 113 | 3,89% |
11. | Ostali | 514 | 17,69% |
Ukupno | 2.906 | 100% |
R.br. | Model | I-V 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Golf 7 | 189 | 6,50% |
2. | Škoda Octavia A7 | 183 | 6,30% |
3. | Volkswagen Passat B8 | 130 | 4,47% |
4. | Opel Astra IV (J) | 114 | 3,92% |
5. | Renault Clio IV | 96 | 3,94% |
6. | Škoda Fabia III (A06) | 95 | 3,27% |
7. | Dacia Sandero II | 84 | 2,89% |
8. | Opel Corsa E | 84 | 2,89% |
9. | Hyundai Tucson III | 83 | 2,86% |
10. | Suzuki Vitara | 78 | 2,68% |
11. | Ostali | 1.770 | 60,91% |
Ukupno | 2.906 | 100% |
Pratite nas i podijelite vijest: |
Tačno 62 mjeseca tržište novih lakih komercijalnih vozila u BiH nije prelazilo magični broj 100. Izuzetak je dakle prodaja u maju kada je ukupno prodato 114 vozila iz ove kategorije. Dakle, opet rastemo i ovdje. Najveću zaslugu za to ima Fiat (26), a ovako neobično dobra prodaja Fiata nije zabilježena mjesecima. Najbolje im je išao Ducato, što je sasvim razumljivo. Na sličan način iznenadio je i Renault sa 17 primjeraka, što je i u ovom slučaju količina koju smo rijetko imali priliku vidjeti. No, možda je i najveće iznenađenje plasman 10 Mercedesa, što u ovoj kategoriji ne bilježimo već godinama.
Iako je malo podbacio, Volkswagen i dalje ostaje neprikosnoveni lider koji “drži” više od jedne četvrtine našeg tržišta i, što je najvažnije, u tome ima evidentan kontinuitet.
R.br. | Marka | V 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Fiat | 26 | 22,81% |
2. | Volkswagen | 19 | 16,67% |
3. | Renault | 17 | 14,91% |
4. | Citroen | 14 | 12,28% |
5. | Mercedes | 10 | 8,77% |
6. | Ostali | 28 | 24,56% |
Ukupno | 114 | 100% |
R.br. | Marka | V 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Fiat Ducato Furgone | 21 | 18,42% |
2. | Volkswagen Caddy Furgon | 11 | 9,65% |
3. | Citroen Jumper FG | 8 | 7,02% |
4. | Dacia Dokker Van | 8 | 7,02% |
5. | Renault Clio IV Societe | 7 | 6,14% |
6. | Ostali | 59 | 51,75% |
Ukupno | 114 | 100% |
R.br. | Marka | I-V 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen | 104 | 25,49% |
2. | Citroen | 72 | 17,65% |
3. | Fiat | 54 | 13,24% |
4. | Renault | 39 | 9,56% |
5. | Iveco | 33 | 8,09% |
6. | Ostali | 106 | 25,98% |
Ukupno | 408 | 100% |
R.br. | Marka | I-V 2016. | Učešće |
---|---|---|---|
1. | Volkswagen Caddy Furgon | 55 | 13,48% |
2. | Citroen Jumper FG | 46 | 11,27% |
3. | Fiat Ducato Furgone | 40 | 9,80% |
4. | Iveco Daily 35 | 30 | 7,35% |
5. | Citroen Berlingo B9 FG (VU) | 22 | 5,39% |
6. | Ostali | 215 | 52,70% |
Ukupno | 408 | 100% |
maj 20, 2024 0
maj 18, 2024 0
maj 18, 2024 0
maj 17, 2024 0
maj 17, 2024 0
maj 06, 2024 0
apr 19, 2024 0
mar 11, 2024 0