Osvježeno 14 Maja, 2024 9:59 AM
mar 04, 2024 Almir Grebović e-ProAuto, Mercedes-Benz, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Prefinjen je u većini detalja, udoban, tih, čak i štedljiv, dovoljno jasan da prikaže imovinski karton vlasnika, mada se čini da je prostora za pragmatične kupce bilo još malo. Ovim bismo na određen način mogli sve završiti, ali ćemo ipak krenuti redom.
Sve je počelo 2008. godine i to u Kini, kada je Mercedes prvi put javno predstavio X204 ili da bolje razumijete – GLK. Do danas je u svemu evoluirao nekoliko puta, pa i u nazivu, ali je i dalje ostao Mercedes od krova do točkova. Jedna od najvećih evolucija bila je posebna derivacija koja je klasični dvovolumenski oblik, 2018. godine pretvorila u oblik SUV kupea i to prvenstveno izazvana prethodnim predstavljanjem modela najljuće konkurencije, mada je još 2015. godine bilo jasno da će nakon GLE Coupea i GLC dobiti ovaj oblik karoserije.
Istinski ljubitelji kupea zapravo nikad nisu preboljeli implantat ovakvog oblika na nešto što u bilo kojem značenju zovemo SUV-om. Emocije su se pod pritiskom novca davno potpuno pogubile, pa oblik Maseratija Ghiblija Coupea iz 1968. godine – jednog tipičnog kupea, teško da možemo uporediti s bilo kojim kupeom oblika terenskog automobila. Krv je pala 2005. godine dolaskom SsangYong Actiona, mada je BMW dvije godine kasnije bio puno grlatiji kada je na Sajmu automobila u Frankfurtu predstavio X6 i time na silu oteo sve lovorike rodonačelnika SUV Coupe klase. Od tad je sve krenulo drugim putem, a dokaz komercijalne uspješnosti je sve veći broj modela SUV Cupea u ponudi. SUV Coupe je trend, SUV Coupe je nešto čime stiče status u društvu. |
Kupe karoserija SUV-ova odavno je zavladala ovim segmentom i definitivno je pun pogodak, budući da je većina isporučenih GLC-ova upravo u formi kupea. Dizajn je nešto što danas u velikom broju slučajeva određuje kupca. Oni kojima novci nisu preveliki problem, definitivno imaju veći izbor. Njih u prvom redu ne zanimaju specifikacije niti tehnička superiornost. Dovoljan je imidž modela i imidž brenda da glavni posao bude završen. Današnji kupe je, sasvim sigurno, jedan od obaveznih dodataka vlasnicima koji dobro vode računa o odijevanju, ishrani, fizičkom izgledu i o mjestu odlaska na godišnji odmor.
A kad već govorimo o GLC-u, recimo i to da je ovaj model već nekoliko godina najprodavaniji Mercedes u BiH. Protekle godine je čak jednu trećinu svih isporučenih primjeraka GLC-a činio Coupe, a godinu ranije, Coupe je bio prodavaniji od “običnog”! Nema sumnje onda, da su i GLC i Coupe odlično primljen od kupaca u BiH koje je teško nagovoriti na nešto drugo.
Mercedes GLC nije preglomazan SUV, što je jedna od referenci prema kojoj bismo mogli reći da je primjeren svim korisnicima i da praktično nadilazi potrebe većine vlasnika. Coupe je čak i duži za 53 milimetra, mada i jedan i drugi imaju identična međuosovinska rastojanja (2.888 mm). Tako između krajnjih tačaka broji gotovo punih 477 cm, što je druga garancija da će unutra biti dovoljno prostora i da bi u prtljažnik moglo stati baš sve.
Da nije duži, teško bi bilo napraviti otvor za vrata optimalnog oblika u drugom redu, jer bi bilo puno teže ulaziti. Zanimljivo je da su vam praktično potrebni isti pokreti za ulazak i na prednja i na stražnja sjedišta. Možda onda i spomenutih 5 cm iza stražnje osovine nije bilo ni potrebno, ali onda Coupe ne bi bio “pravi” kupe. Bez obzira na to što se samo radi o GLC-u pogled na profil jasno definiše krupne razlike, što je sasvim dovoljno da razdvoji i kupce – GLC Coupe je definitivni “image-car”, mada u potpunosti može biti i takozvani jedini automobil u kući.
Mercedes se i kod ovog automobila držao vlastitih principa. Dakle nema kompromisa – za šta god uzeli rukom, sve je masivno i gotovo predimenzionisano. Tako je počevši od vanjske ručke na vratima, obruča upravljača, obloga na vratima, sjedišta i svih dijelova konzole i centralnog tunela. Možda sve i nije moralo ovako, ali se radi o svjesnom potezu kojim Mercedes jasno stavlja do znanja kupcima da nije kalkulisao ni u jednom dijelu. Slika koja se vidi okom, vjerovatno je identična i tamo gdje pogled ne može doprijeti, što je i bio cilj.
Teško će se bilo ko opredijeliti za neki Mercedes današnjice, a da nije vrhunski opremljen, mada je čak i lista osnovne opreme kod ovih automobila podugačka. Ipak, ako birate Mercedes i to ovog cjenovnog ranga, sigurno je da ne želite biti uskraćeni za bilo šta. Zbog toga je i testni primjerak bio opremljen (gotovo) svim i svačim. Zanimljiv i atraktivan je bio paket AMG Line eksterijer, za kojeg, doduše, treba izdvojiti 8.623 KM, Engineering paket koji košta oko 6 hiljada km, ali koji ima sistem zakretanja stražnjih točkova i koji ima pneumatsko oslanjanje, luksuzni premium paket koji košta oko 9.350 KM, bočni pragovi za koje treba doplatiti oko hiljadu KM i naprimjer paket sigurnosnih asistenata za kojeg ćete morati doplatiti oko 5.300 KM. Želite li baš Mercedes ove klase sigurno vam svaki dodatni klik u narudžbi neće predstavljati problem.
Nakon direktnih ekoloških regulativa Evropske komisije bilo je jasno da Mercedes sa svojim motorima neće biti u stanju ispuniti zadate ekološke norme, pa su “presjekli” i odlučili da svaki GLC ima barem blagi hibridni pogon. Tako su bez obzira na bilo kakve posljedice “prelomili” i dobili bolje dinamičke performanse, skoro rapidno spustili potrošnju goriva, ali i znatno podigli cijenu. No, čini se da je u svemu cijena bila najmanji problem, jer kupci Mercedesa spadaju u posebnu kategoriju, a GLC iz godine u godinu bilježi sve bolje rezultate.
Godinama poznati dvolitarski dizel bio je osnov za nekoliko modela i za barem dvije njihove generacije, ali je posljednja evolucija upisana 2022. godine upravo u vrijeme objave redizajna aktuelne generacije GLC-a. Tako je kupcima postao dostupan pod nazivom OM654 M, pri čemu posljednje slovo označava posebnu Modifikaciju. Radi se o prvom dizelskom motoru u historiji koji u “zvonu kvačila” ima integrisan starter-generator. Zbog toga je ovaj Mercedes takozvani mild-hibrid, a njegov starter-generator radi na naponu od 48 volti. Impresivan je i podatak o pritisku pod kojim se dizelsko gorivo ubrizgava u cilindar (2.700 bara). Zbog toga ima potpunije sagorijevanje, pa sam od sebe emituje nešto manje CO2 i ujedno ima nešto nižu emisiju NOx. Iako ga Mercedes isporučuje i u varijanti snage 265 KS, vozili smo slabiji – takozvani ulazni, čija je maksimalna snaga 197 KS.
Iako se radi o SUV-u, i to o relativno velikom i masivnom SUV-u, GLC Coupe primarno nije neprikosnoveni off-roader. Jasan je globalni trend da svaki crossover ili SUV vizuelno pretvori u moćan automobil koji se u svakom trenutku spreman uhvatiti u koštac i s najdubljim blatom i s najkamenitijom stazom, ali je za to ipak potrebno nešto više.
Ostatak brige ćete prepustiti pametnom devetostepenom automatskom mjenjaču, koji će jedva primijetno obavljati posao transmisije snage do točkova. Istina je da vam je ponuđena mogućnost ručnog prebacivanja stepena “i gore i dole”, ali to je zanimljivo samo kratkotrajno. Ali ako ipak poželite malo više, jednostavno ćete na velikom displeju multimedijalnog sistema odabrati način vožnje Sport i time osloboditi baš sve što ovaj auto može ponuditi, pa čak i zvuk koji se u jednom trenutku može pretvoriti u zvuk AMG-ovih benzinaca. Znimljivo! U tim trenucima će i ovjes malo očvrsnuti, a upravljač postati malo tvrđi. No, najinteresantnije je to što će pneumatski ovjes uvijek malo više zraka “gurati” u amortizere koji su malo više opterećeni, pa će vožnja u zavojima biti puno “ravnija”, jer jočkovi neće toliko “ulaziti” u otvore blatobrana, ali je možda zanimljiviji i sofisticiraniji sistem koji upravlja točkovima na stražnjoj osovini.
Pri brzinama manjim od 60 km/h, stražnji točkovi upravljaju u suprotnom smjeru od prednjih točkova – pri parkiranju do 4,5 stepeni u odnosu na ugao točkova prednje osovine. Ovisno o situaciji, to praktički skraćuje međuosovinski razmak i ubrzava manevre. Kada brzina dosegne 60 km/h ili više, stražnji točkovi upravljaju u istom smjeru kao i prednji i to do 4,5 stepeni, što je ispočetka vrlo neobično pri recimo, vraćanju u svoju traku nakon obilaženja sporijeg automobila, ali ovaj sistem dolazi do pravog izražaja tek pri iznenadnim manevrima izbjegavanja.
Dosade li vam ravnica i ispeglan asfalt, opet možete posegnuti rukom na displej i izabrati način vožnje primjeren makadamu i opet će precizna pneumatika u amortizere napumpati dovoljno zraka da vas podigne za dva centimetra, ali samo na stražnjoj osovini. I to je za svaki slučaj, jer bi baš bilo neprimjereno ovako skup i lijep automobil beskompromisno tjerati po najgorem terenu. Istina je da dio jednog od paketa opreme sadrži sistem koji “vidi” ispod, što je zapravo i matematička projekcija prikaza svih ugrađenih kamera, pa se vrlo precizno može posmatrati šta vas čeka “ispod kartera”.
Integrisani električni motor snage 22 KS tu je samo da malo pomogne pri kretanju ili da vas “pogura”, ako OM-u zafali u nekim momentima, ali je njegova glavna svrha obaranje potrošnje i snižavanje emisije CO2 upravo onda kad je motoru najteže da sagori ubrizgano gorivo. Tako smo na testu u kojem smo jedva stigli potrošiti 3/4 rezervoara dizela, prosječno trošili manje od 6 litara, a to znači da s punim rezervoarom ni 1.200 kilometara između punjenja ne bi trebalo predstavljati veći problem. Dakle, uz tradicionalni Mercedesov luksuz i kvalitet, sasvim sigurno bismo kao još jedan atribut mogli dopisati i izuzetna ekonomičnost.
Šta je možda moglo bolje? Putnici straga prigovorili su nedostajatku vidljivih USB utičnica. U skrivenom spremištu ispod centralnog naslona za ruku postoje dva, ali ergonomski nije najbolje rješenje. Inače ih je ukupno tri, a samo je jedan dostupan na vozačkoj konzoli. Možda su se ergonomisti mogli malo više potruditi oko otvorenih spremišta, jer praktično ne postoji dostupna pozicija za kratkotrajno odlaganje sitnica. To je vjerovatno žrtva luksuza i dizajna kompletne unutrašnjosti čiji je cilj sasvim jasan.
Želite li baš ovakao SUV Coupe, onda se također morate pomiriti s nešto manjom površinom kroz koji se može gledati prema natrag, a ako ste se već navikli na kamere, onda problema ni u jednom smjeru neće biti.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Kupci svakog Mercedesa današnjice, pa i ovog fancy SUV-a, vjerovatno nikad svaki novčić ne stavljaju na vagu. Njima je važno nešto drugo, pa je sasvim jasna činjenica da ovo i nisu baš tako pristupačni automobili. Mercedes GLC 220d 4Matic Coupé je ulazni, ili jasnije rečeno, najjeftiniji model u ponudi. Možete ga imati za 137.643 KM i to baš s ovim motorom. Ovako spakovan, sa svim onim što ga čini i udobnim, i luksuznim, i tihim, i brzim košta 185.225 KM.
Mercedes-Benz GLC Coupé 220 d 48V MHEV 4Matic 9G-Tronic (C254) |
|||
Cijena do registracije: | 185.225 KM | ||
Troškovi registracije: | 848 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 9.632 KM | ||
Servisni interval: | 20.000 km / 1 godina | ||
Cijena osnovnog servisa: | 595 KM | ||
Motor: | MHEV (blagi hibrid), 1.993 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, Twin-Turbo, Start&Stop; električni motor – baterija 48V Li-Ion | ||
Snaga: | dizelski motor – 145 kW (197 KS) pri 3.600 obr/min; električni motor – 17 kW (23 KS) | ||
Obrtni moment: | dizelski motor – 440 Nm pri 1.800 – 2.800 obr/min; električni motor – 200 Nm | ||
Mjenjač: | Automatski, 9 brzina, G-Tronic | ||
0-100 km/h / Max: | 8,1 s / 225 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 5,1 – 5,8 l/100 km (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 135 – 152 g/km (WLTP) | ||
Emisioni standard: | Euro 6d-ISC-FCM | ||
Zapr. rezervoara: | 62 l | ||
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.769 / 1.920 / 1.606 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.888 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 158 mm | ||
Krug okretanja: | 10,9 m | ||
Masa vozila: | 2.020 kg | ||
Prtljažnik: | 545 / 1.490 l | ||
Garancija: | 2 godine | ||
Početak prodaje u BiH: | Juni 2023. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
– D: | 5,80 s | ||
80-120 km/h: | |||
– D: | 7,11 s |
Mercedes-Benz GLC Coupé 220 d 48V MHEV 4Matic 9G-Tronic (C254)
Oprema:
Artico vještačka koža / Microcut mikrofiber crni; 9-stepeni automatski mjenjač; predinstalacija za navigaciju; sistem pogleda ispred vozila; Apple CarPlay; Android Auto; Active parking assist sa sistemom Parktronic; elektropodesiva prednja sjedišta s memorijom; Active lane keeping Assist; automatsko zatamnjenje retrovizora; stražnji senzori za asistenciju praćenja trake; podrška za izbjegavajući manevar; stražnja klupa djeljiva u odnosu 1:3/2:3; paket dodatnog prostora za odlaganje stvari; dvostruki držač za čaše; rubovi blatobrana u boji vozila; brisači vjetrobrana sa senzorom za kišu; proširene MBUX funkcij; Hard-disc navigacija; sistem za nadzor pritiska u gumama; električno preklapanje vanjskih retrovizora; kamera za parkiranje 360 stepeni; tri godine besplatnog ažuriranja navigacionih mapa; MBUX multimedia sistem; Digital radio; Thermatic automatski klima-uređaj; ambient osvjetljenje s projekcijom znaka Mercedes; automatska duga svjetla; prekrivač prtljažnika; prošireni blatobrani za AMG točkove; sportska sjedišta; Hands-Free pristup; Enterijer Light paket; Keyless-Go; Easy-Pack – zatvaranje prtljažnika; Keyless-Go start funkcija; Ambient lighting Plus; hrom-paket enterijer; Dynamic Select, sportski zvuk motora; Active Lane Change asistencija; sistem Start&Stop; sistem automatskog prilagođavanja brzine; multifunkcionalni sportski volan – nappa koža; AMG Line enterijer; strop vozila – crni štof; ukrasni elementi izgleda metalne structure; AMG patosnice; detalji instrument-table i vrata Artico vječtačka koža – nappa izgled; indikacija stražnjih pojasa na instrument-tabli; automatska deaktivacija suvozačevog zračnog jastuka; lumbalna podrška u 4 pravca; 12V-utičnica u prtljažniku…
Dodatna oprema:
– Bijela boja Manufaktur (3.221 KM)
– Prepoznavanje znakova pored puta (638 KM)
– Centralna konzola izlgeda metalne strukture (325 KM)
– Bočni pragovi (1.017 KM)
– Napredni sistem ozvučenja (996 KM)
– AMG spojler (757 KM)
– Night paket (974 KM)
– Driving Assistance Package Plus (aktivni asistent rastojanja Distronic, Distronic Plus sa Cross-Traffic Assist – DTR+Q, Pre-Safe impulse side, Pre-Safe sistem, aktivna asistencija ograničenja brzine) (5.253 KM)
– AMG Line eksterijer (AMG izgled, hrom paket) (8.623 KM)
– Višekrake 20-inčne AMG alu-felge (kočni sistem s većim diskovima na prednjoj osovini) (2.486 KM)
– Engineering paket (upravljanje stražnjom osovinom, Airmatic vazdušni ovjes) (6.030 KM)
– Premium paket (integracija Smartphonea, memorijski paket, tri USB utičnice, zatamnjena termoizolujuća stakla, staklo s prigušenjem buke i toplote, centralni displej, grijanje prednjih sjedišta, ambijentalno osvjetljenje, bežično punjenje mobitela, Comfort paket prtljažnika, Tirefit, Keyless-Go Comfort paket, Digital Light, parking paket sa 360° kamerom, Mirror package, MBUX Navigation Premium, MBUX augmented reality za navigaciju, osvijetljeni pragovi vrata s natpisom Mercedes-Benz) (9.345 KM)
maj 13, 2024 0
maj 13, 2024 0
maj 13, 2024 0
maj 13, 2024 0
apr 15, 2024 0
mar 09, 2024 0
mar 01, 2024 0
feb 29, 2024 0