Osvježeno 19 Maja, 2024 5:00 PM
apr 10, 2024 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Kineski mediji, pozivajući se na insajdere, izvještavaju da bi Changan, preko svoje podružnice Avatr Technology, mogao dobiti kontrolu nad start-up proizvođačem električnih vozila HiPhi (aka Human Horizons), koji je u februaru na šest mjeseci prekinuo produkciju zbog finansijskih problema. Insajderi javljaju da bi dogovor s Avatr Technologyjem mogao biti spas za HiPhi – navodno je već postignut odgovarajući sporazum, čak je počelo spajanje timova, ali predstavnici obje kompanije zasad demantuju glasine.
Još u februaru su kineski mediji objavili da se Ding Lei, osnivač Human Horizonsa, sastao s menadžmentom Changana i razgovarao o mogućoj prodaji kontrolnog paketa akcija Human Horizonsa. Avatr Technology je osnovan 2018. godine kao zajedničko ulaganje između Changana i kompanije Nio, ali je posljednji ubrzo napustio projekt zbog finansijskih poteškoća, a zamijenili su ga proizvođač baterija CATL i IT gigant Huawei. Zajedničko ulaganje je dospjelo na kinesko tržište s crossoverom Avatr 11 i cross-limuzinom Avatr 12.
Changan je najveći dioničar Avatr Technologyja s udjelom od 41%, CATL posjeduje 14%, dok Huawei ne posjeduje dionice Avatra, ali učestvuje u projektu kao ključni dobavljač softvera i niza tehnoloških rješenja. Avatr, kao i HiPhi, pozicionira svoje modele u premium segment, imaju vrlo karakterističan dizajn, iako ne tako upadljiv kao HiPhi. Imajući velikog investitora u Changanu, Avatr Technology se možda još ne plaši finansijske “rupe” koju donosi HiPhi. U teoriji bi HiPhi električni automobili mogli nadopuniti liniju Avatra.
Podsjetimo, kompaniju Human Horizons je 2017. godine osnovao kineski poduzetnik Ding Lei, koji ima veliko iskustvo na vodećim pozicijama u lokalnoj autoindustriji, jer je, između ostalog, bio izvršni direktor joint venture firme SAIC-GM. Human Horizons posluje pod brendom HiPhi, koji je u početku bio usmjeren na najviši segment kineskog tržišta automobila, jer se ponuda sastojala od visokotehnoloških električnih automobila s prilično ekscentričnim dizajnom. Prvi proizvodni model Human Horizonsa bio je veliki troredni crossover HiPhi X, koji je na kinesko tržište ušao 2021. godine, a slijedili su ga veliki fastback HiPhi Z (2022) i crossover srednje veličine HiPhi Y (2023).
Za 2025. godinu je najavljen početak proizvodnje vodećeg modela HiPhi A, koji je premijerno predstavljen prošlog oktobra na Salonu automobila u Guangzhou. Odmah nakon premijere HiPhi A u kineskim medijima proširile su se glasine da je Human Horizons nagomilao finansijske probleme, zbog kojih je bio primoran otpustiti osoblje. U februaru se doznalo da je Human Horizons ukinuo sve isplate bonusa na osnovu prošlogodišnjih rezultata, potom su kasnile plaće radnicima i kao vrh ledenog brijega – zatvoreni su prodajni saloni. Potom je zaustavljena proizvodnju u jedinoj fabrici u gradu Yancheng, a radnici zamoljeni da daju otkaze i podnesu zahtjev za socijalnu pomoć.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Fabrika Yancheng ima kapacitet od 150.000 vozila godišnje, no prošle godine je kompanija prodala manje od 5.000 vozila u Kini. S radom je nastavilo samo sjedište kompanije u Šangaju, gdje zaposleni primaju umanjene plaće. Razlozi za slabu prodaju brenda HiPhi u Kini su visoke cijene u odnosu na konkurente. Na kineskom tržištu automobila, na poticaj Tesle, već oko godinu dana traje rat cijenama, što je mnoge mlade kineske kompanije odvele u gubitke. Human Horizons se pokazao premalim igračem, iako je brend HiPhi krajem prošle godine ušao i na evropsko tržište. (jm)
maj 18, 2024 0
maj 17, 2024 0
maj 17, 2024 0
maj 17, 2024 0
maj 18, 2024 0
maj 17, 2024 0
maj 15, 2024 0
maj 14, 2024 0