Osvježeno 19 Maja, 2024 5:00 PM
dec 27, 2019 Adnan Huseinagić Bh aktuelnosti, Predstavljamo, Vijesti 0
Potpis na saradnju sa Hyundaijem stavili su prije 15 godina, a do sada gotovo sve vrijeme bili ili najbolji ili jedan od najboljih dilera u BiH. Petnaest godina investirali su u razvoj – koliko u Hyundai, toliko i u druge grane svoje djelatnosti, ali su kraj 2019. godine dočekali sa još jednim, većim i modernijim salonom i servisom automobila kojeg su podigli u blizini Tuzle. To je Autocentar Ganjgo, ovlašteni distributer i serviser za automobile marke Hyundai, koji potiče iz Matuzića, opština Doboj-Jug.
Hyundai je brend koji je u svojevrsnoj ekspanziji na svjetskom tržištu, ali specifične ekonomske prilike i krajnja neuređenost tržišta automobila sprečavaju ga u daljnjoj ekspanziji u BiH. No, bez obzira na sve, Hyundai malim koracima osvaja tržište BiH, radi na proširenju prodajne mreže i u kontinuitetu osvježava tržište novim proizvodima.
Hyundai je u BiH u protekloj godini plasirao 426 automobila, što je nešto manje od 5 odsto ukupnog tržišta, ali je za njih značajnije to što se iz godine u godinu ovaj procenat uvećava i što bilježe trend rasta. Ove godine je još i bolje, pa za 11 mjeseci Hyundai u BiH bilježi čak 487 prodatih automobila, što je već znatno više od 5 odsto tržišnog udjela, a to je bolje nego što je Hyundaijev evropski prosjek. Možda je još značajniji podatak o tome da je bh. tržište novih automobila u ovoj godini raslo tek nešto više od jedan odsto, a da je prodaja Hyundaija rasla za gotovo 30 odsto.
Kao i svi drugi importeri, Hyundai na određen način rangira i vrednuje svoje partnere u BiH, a među njima je svakako jedan od najcjenjenijih Autocentar Ganjgo iz Matuzića, Doboj-Jug.
Tako Hyundai sa svojim partnerom iz Matuzića, u novu godinu ulazi sa još jednim objektom koji je slika i prilika atmosfere u ovom brendu i nastojanja da što kvalitetnije dođu do svih građana Bosne i Hercegovine.
Novi kompleks Autocentra Ganjgo nalazi se u Tuzlansko-podrinjskom kantonu, praktično u predgrađu Tuzle, ali i najudaljeniji Tuzlaci do njega mogu stići za najviše dvadesetak minuta. I sam Muamer Ganjgo, direktor centra, tvrdi da je puno bolje imati veliki i prostran izložbeni salon, servis, parkirni prostor, mogućnost da kupac proba automobil na otvorenoj cesti, nego se ograničiti na skučene objekte u centru grada. Zbog toga novi centar i izgleda ovako. Moderan je, napravljen prema svim korporativnim standardima, ima odličan prilaz, veliki parkirni prostor i “toplinu” koju su dva brata Muamer i Ermin prenijeli iz postojećeg objekta u Matuzićima.
Nema sumnje u to da je Tuzla veliki grad sa velikim potencijalom i da je svojevrsna šteta Tuzlacima ne približiti Hyundai kao automobilski brend. Do sada je bilo pokušaja, ali je zbog nedostatak prave infrastrukture i organizacije sve brzo odlazilo u zaborav. Današnja priča uspješnih privrednika iz okoline Tešnja ide sasvim drugačijim pravcem – velika investicija, do tančina istraženo tržište i stečeno povjerenje kupaca iz okoline, pa dijelom i iz Tuzle, bili su dovoljan garant za ovaj veliki korak.
“Mislim da smo došli do kraja naših kapaciteta u centru u Matuzićima. Salon ima puni funkciju, kapaciteti servisa gotovo u potpunosti popunjeni, a posao na reparaciji turbina i hidrodinamičkih spojnica ide planiranom dinamikom. To nam je bio jasan signal da naše krupnije investicije trebaju krenuti dalje. Da budem iskren, već nekoliko godina razmišljamo u tom pravcu, ali nakon svega, jedinom logičnom investicijom činilo nam se otvaranje još jednog Hyundaijevog salona u regiji u kojoj Hyundai nije zastupljen”, govori Muamer Ganjgo.
Tako je konačno i bilo – 2017. godine je u Lukavcu pronađena odgovarajuća lokacija, kupljeno je 33.000 kvadratnih metara zemljišta, a već 17. septembra prve građevinske mašine ušle su na teren. Za izgradnju cijelog kompleksa, do ubacivanja prvog automobila u novi salon, bilo im je potrebno tačno godinu dana, ali to je bio samo jedan dio posla. Prije toga morali su do u tančine istražiti tržište i, konačno se upustiti u ovu veliku investiciju. Iskustvo je postojalo, povjerenje u brend također, a podrška uvoznika bila je neupitna.
“Bez prave analize ne treba ulaziti ni u kakvu investiciju, a ponajmanje ne u onu sa trgovinom automobilima. Danas više nije teško doći do podataka o broju registrovanih automobila na određenim regijama pa smo od toga i krenuli. Prema aktuelnim podacima u Tuzli već ima oko 1.200 Hyundaija, što je oko 6% od ukupnog broja registrovanih automobila. Naravno da tu ima i onih koje smo mi isporučili, a to je u dosadašnjim godinama bilo između 10 i 20 odsto. Većina njih je imala obavezu dolaziti na servis, što im uvijek nije bilo jednostavno. I to smo uzeli u kompletnu kalkulaciju i odlučili se za ovaj potez”, kaže Muamer Ganjgo.
Podatak o ovom broju registrovanih Hyundaijevih automobila u Tuzli dovoljno govori o popularnosti Autocentra Ganjgo i Hyundaija, bez obzira na to što su od njih udaljeni više od 80 kilometara. Autocentar Ganjgo svoj imidž nije stekao preko noći, nego ga je gradio godinama. Na početku su svjesno ušli u rizičan posao trgovine automobilima koji nisu uživali imidž kakav danas imaju. Za uspješnu prodaju automobila važan je i prethodni status, odnosno tradicija kulture naklonjenosti određenim automobilima. Hyundai svakako nije bio dovoljno etabliran u Ze-Do kantonu, pa je kompletna promocija u lokalnoj zajednici morala krenuti iz početka. Tako je, nakon svega, za sve ove godine Autocentar Ganjgo iz Matuzića izgradio takav odnos prema kupcima da je sada u stanju godišnje prodati oko 100 novih Hyundaija. U postojećem prostoru za servis već su jednom proširivali kapacitet, što je dovoljan dokaz o povjerenju kupaca kada je u pitanju postprodajni period.
Budući da je posao sa trgovinom automobilima u Autocentru Ganjgo otvaranjem novog objekta već krenuo dvostrukom brzinom, većinu aktivnosti na vođenju prodaje preuzeo je Muamerov mlađi brat Ermin. Gotovo sve vrijeme bio je uključen u dosadašnje poslovanje, pa prelazak u drugi objekt ne bi trebao biti veliki problem.
“I objekat i lokacija jesu novi, ali je posao praktično identičan. Štaviše, dobrim dijelom je i lakši, jer smo u posljednjih petnaestak godina postali dovoljno prepoznatljivi, da mnogima ne moramo puno objašnjavati i čemu se radi. Zanimljivo je i to što smo prve kupce ugostili onog dana kada smo na zgradu stavili natpis Hyundai, da čak u salonu nismo imali ni jedan auto. Time smo odmah započeli prodaju u novom objektu”, dodaje Ermin Ganjgo.
Novi salon ima 550 kvadratnih metara izložbene površine, a u njega može stati čak 9 automobila. Time praktično u salon mogu stati svi automobili u ponudi Hyundaija, pa i nešto više od toga. Servis je također nešto što mora pratiti prodaju, a kroz sve ove godine, Autocentar Ganjgo je pokazao da je ovaj segment možda i važniji od prodaje. Tako je za servis rezervisano oko 450 kvadratnih metara u kojem može biti do 6 radioničkih dizalica, a u jednom trenutku se može opsluživati čak 10 automobila.
“Pred nama je novi izazov, mada se radi o praktično istom poslu i o vrlo sličnim kupcima. Imamo ambicije, svakako, i one su vrlo slične onima kakve imamo i u našem već starom objektu u Matuzićima. Ovu godinu završavamo sa oko 90 isporučenih automobila, a slične rezultate imamo već nekoliko posljednjih godina. Praktično prve prave poslovne dane počećemo brojati od prvog dana naredne godine, a naše kalkulacije govore o tome da bismo u 2020. godini iz novog salona mogli isporučiti oko 60 automobila”, kaže Muamer Ganjgo.
Paleta Hyundaijevih automobila u ovom trenutku nije prevelika, ali se radi o automobilima koji su vrlo traženi. Ermin Ganjgo još jednom potvrđuje da je Hyundai Tucson automobil za kojeg prije nekoliko godina niko nije mogao očekivati da će to biti najprodavaniji Hyundai i u BiH, ali i kod njih.
“Nevjerovatno je to koliko su kupci upoznati sa ovim automobilom. Ne treba ih posebno uvjeravati u njegove kvalitete. Veliki broj njih nam je do sada došao u namjeri da kupi Tucson, i to prema principu ‘staro za novo’. Nerijetko kod nas ‘ostavljaju’ skupe zvučne njemačke automobile i uzimaju Tucson i to onaj najopremljeniji. Ne mogu reći da nas je to iznenadilo i u ovom salonu, ali je i ovdje krenulo sve s Tucsonom, i to nevjerovatnom dinamikom. Poznato vam je sigurno i to da smo prije dvije godine u jednom danu isporučili čak 7 Tucsona. Time se može pohvaliti malo koji brend u BiH”, potvrđuje na kraju Ermin Ganjgo.
I na kraju, Muamer Ganjgo kaže da bi do ove realizacije bio puno teže stići da nisu naišli na puno razumijevanje uprave lokalne zajednice, pa mu se sve čini kao ogroman korak naprijed u brzini rješavanja svih administrativnih problema barem u ovoj regiji, što je inače u cijeloj BiH bio veliki kamen spoticanja i zbog čega su, konačno, neki pojedici odustajali od investicija.
Ponudu Hyundaija u BiH pogledajte ovdje.
maj 17, 2024 0
maj 15, 2024 0
maj 15, 2024 0
maj 13, 2024 0
maj 14, 2024 0
maj 10, 2024 0
maj 06, 2024 0
apr 24, 2024 0