Osvježeno 19 Maja, 2024 5:00 PM
apr 15, 2024 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Evropski proizvođači automobila su dužni da poštuju propisane ciljane vrijednosti svoje flotne emisije CO2, a u protivnom plaćaju stroge kazne za svako prodato vozilo (na evropskom tržištu).
Većina proizvođača automobila na masovnom tržištu grupisala je svoje brendove u emisione grupe, dok su se drugi udružili u grupama s konkurentima, koji prodaju visok udio električnih vozila (BEV). Tako su se, naprimjer, tokom 2021. godine JLR (Jaguar Land Rover) i Honda pridružili Tesli, a drugi vidljiv primjer je VW Group, koji se udružio s kineskima SAIC-om, koji prodaje vozila brenda MG.
Strategija udruživanja i priliv prodaje BEV i PHEV vozila, pomogli su gotovo svim proizvođačima automobila da izbjegnu ili umanje kazne.
Evropski proizvođači automobila su za 2020. godinu platili oko 510 miliona eura kazni zbog propusta svojih ciljeva smanjenja emisije CO2 za 2020. godinu – prvu godinu strožih ograničenja koja su zahtijevala značajan udio prodaje električnih i hibridnih vozila, a prema podacima EU koji su javno dostupni agenciji “Automotive News Europe”.
Među većim kompanijama koje su platile kazne, bile su Volkswagen Group i Jaguar Land Rover, ali konačan iznos kazne nije javno objavljen. S druge strane, iz Volkswagen Group su saopštili da je uplaćeno više od 100 miliona eura kazne zbog promašaja (prekoračenja) cilja za 2020. godinu, za samo 0,75 grama po kilometru (g/km), dok su iz JLR saopštili da su u oktobru 2021. godine platili kaznu od 35 miliona britanskih funti, ili oko 40 miliona eura.
Neki proizvođači nisu krili svoje kaznene iznose:
– Suzuki je premašio cilj za 10,4 g/km, prema podacima EU, što znači kaznu od gotovo 1.000 eura po vozilu. S 160.570 prodatih automobila, kazne bi iznosile oko 160 miliona eura.
– Subaru je premašio cilj za 34 grama, što povlači kaznu od 3.230 eura po vozilu, a sa 16.176 prodatih autmobila, kazne bi iznosile oko 52 miliona eura.
Ipak, proizvođači automobila, bar zvanično, nisu ni potvrdili ni demantovali kaznene iznose, jer su po svoj prilici platili manje nego što je trebalo.
Cilj emisije CO2 za 2020. godinu je iznosio 95 g/km, prema (starom) NEDC ciklusu testiranja, ili oko 120 g/km prema važećem WLTP ciklusu. Svaki proizvođač automobila ima cilj, zasnovan na masi vozila, pri čemu je težim automobilima dozvoljeno da imaju veće emisije. Proizvođači automobila koji premaše svoj cilj, suočavaju se s kaznama od 95 eura po gramu viška CO2 na svakom registrovanom automobilu, a tako prikupljena sredstva (od kazni) upućuju se u opšti fond EU.
Plan za 2022. godinu je veoma strog, a prema do sad dostupnim informacijama, jedini proizvođač koji neće platiti kaznu je Bugatti, koji je prodao 30 automobila, zbog čega ne podliježe kaznenoj politici.
Prosječna emisija i emisioni ciljevi | ||||
Proizvođač | Prosječna emisija CO2 | Specifični emisioni cilj (CO2) | ||
BMW | 105 g/km | 127 g/km | ||
Ford | 113 g/km | 123 g/km | ||
Hyundai Motor Europe | 101 g/km | 113 g/km | ||
Kia | 100 g/km | 112 g/km | ||
Mazda – Subaru – Suzuki – Toyota | 114 g/km | 119 g/km | ||
Mercedes-Benz | 112 g/km | 127 g/km | ||
Renault – Nissan – Mitsubishi | 105 g/km | 110 g/km | ||
Stellantis | 103 g/km | 118 g/km | ||
Tesla – Honda – JLR | 50 g/km | 137 g/km | ||
Volkswagen | 119 g/km | 122 g/km |
Sljedeći veliki pad nivoa emisija CO2 je planiran za period 2025-2029. godine, kada će flotni prosjek biti oko 15% manji, odnosno, trebao bi iznositi 93,6 g/km prema WLTP ciklusu. Za dalji period 2030-2034. godina, predviđa se ciljana emisija od 49,5 g/km, što je pad od 55% u odnosu na 2021. godinu. Naravno, od 2035. godine, u EU će se moći prodavati samo vozila s nultom emisijom CO2.
Međutim, usporavanje prodaje električnih vozila će vjerovatno zakomplikovati situaciju za proizvođače automobila, koji će možda morati računati na veću prodaju skupih plug-in hibrida, da bi postigli svoje ciljeve.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Tempo smanjenja emisija, vjerovatno neće biti održan ni ove godine. Preliminarni podaci tržišnog analitičara, kompanije Dataforce za prva dva mjeseca ove godine pokazuju da je prodaja električnih vozila porasla za 20%, što je pad u odnosu na 2023. godinu za 28%, ali još uvijek ispred ukupnog rasta tržišta od 10%, a u isto vrijeme, prodaja plug-in hibrida raste. (dm)
maj 18, 2024 0
maj 18, 2024 0
maj 17, 2024 0
maj 17, 2024 0
maj 17, 2024 0
maj 16, 2024 0
maj 15, 2024 0
maj 14, 2024 0