Osvježeno 29 Novembra, 2023 2:00 PM
apr 13, 2023 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Priča o nastojanjima Hyundaija da bude predvodnik u elektrifikaciji automobila, potvrda je predanosti, inovacija i stalnom dizanju opšteg kvaliteta svih proizvoda. Ovo vizionarsko putovanje započelo je 1991. godine kada je Hyundai predstavio svoj prvi potpuno električni automobil – modifikovanu Sonatu. Koncept zasnovan na limuzini Sonata, imao je olovnu bateriju i nudio autonomiju od 70,8 km, te najveću brzinu 59,5 km/h. Puno godina kasnije – 2009, Hyundai je proizveo svoje prvo potpuno električno vozilo za komercijalno tržište – i10 Blue On. Ovaj hatchback s 5 vrata, s najvećom brzinom od 130 km/h i autonomijom od 140 km, bio je ograničen na južnokorejsko tržište.
U februaru 2013. godine prvi ix35 s vodikovim gorivim ćelijama sišao je s proizvodne trake, zahvaljujući kojem je Hyundai postao prvi proizvođač automobila koji je započeo komercijalnu proizvodnju automobila s gorivim ćelijama. Ovaj automobil baziran je na prototipu Santa Fe iz 2001. godine s gorivim ćelijama i autonomijom od skoro 600 km. To je bio ogroman iskorak prema istinski održivoj alternativi motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.
Od predstavljanja 2016. godine, Ioniq je bio prvi automobil na svijetu za koji je od početka planirano da nudi tri elektrificirana pogonska sistema u okviru jednog modela – hibridni, plug-in hibridni i potpuno električni. Ovaj model označio je važnu prekretnicu u vrijeme kad su drugi proizvođači bili još u fazi planiranja ili su tek predstavljali svoje prve elektrificirane modele. Ioniq je hvaljen zbog dizajna, ne samo zbog prepoznatljivosti, već i svojih aerodinamičkih performansi.
Glatke linije i fluidni oblik dali su Ioniqu tad vodeću vrijednost aerodinamičkog otpora u klasi od 0,24. Hyundaijevo vodstvo u elektrifikaciji ubrzano je kad je predstavljena električna Kona 2018. godine, koja je ostvarila trenutni uspjeh zbog autonomije, pristupačne cijene i izvrsnih performansi. Kona Electric osvojila je nekoliko nagrada, uključujući i nagradu za “Najbolji mali porodični automobil” na prvoj Top Gearovoj dodjeli nagrada za električne automobile, pa je smatrana jednim od najboljih električnih vozila na tržištu.
Također, 2016. godine predstavljena je druga generacija vozila s gorivim ćelijama (FCEV), Hyundai Nexo, koja je nudila neke od najnaprednijih tehnologija vodonične energetske konverzije tog vremena. Hyundai je nakon toga predstavio ambiciozni plan da do 2019. godine postane globalni lider u elektrifikaciji.
Do 2030. godine Hyundai namjerava proizvoditi čak 30 odsto potpuno klimatski neutralnih vozila, te ostvariti 7 odsto ukupnog tržišnog učešća električnih automobila i prodati 1,87 miliona primjeraka koji direktno ne emituju nikakve štetne materije u atmosferu. To uključuje ukupno 17 potpuno električnih modela. Do kraja 2035. godine Hyundai u Evropi namjerava nuditi isključivo potpuno ekološki prihvatljiva vozila i to u svim fazama proizvodnje i rada. Do 2040. godine 80 odsto njegove cjelokupne prodaje biće vozila s električnom baterijom ili vozila s vodikovim gorivim ćelijama.
Hyundai je ispunio svoje obećanje s nizom revolucionarnih koncepata i električnih vozila. Godine 2019. predstavio je koncept 45 EV, koji je pokazao smjer budućeg dizajna brenda za električna vozila, te tako odao počast jednom od najslikovitijih vozila u Hyundaijevoj historiji, konceptu Pony kupe.
Godine 2020. godine kompanija je predstavila konceptni automobil Prophecy, koji je prikazao Hyundaijevu viziju budućeg dizajna i tehnologije električnih vozila.
Od osnivanja brenda Ioniq, u avgustu 2020. godine, ovaj Hyundaijev brend otvorio je novo poglavlje u eri elektrificirane mobilnosti predstavljanjem crossovera srednje veličine, modela Ioniq 5 2021. godine, nakon kojeg su uslijedili limuzina Ioniq 6 (druga polovina 2022.) i Ioniq 7 – SUV u 2024. godini. Dugo iščekivani Ioniq 5 prvi je model izgrađen na namjenski električnoj globalnoj modulranoj platformi (E-GMP). Impresionirao je kritičare i kupce svojim fascinantnim dizajnom, vrhunskom tehnologijom i izuzetnim performansama. Ioniq 5 je osvojio brojne nagrade, uključujući prestižnu nagradu Red Dot za dizajn, te Svjetski automobil 2022. godine u tri kategorije.
Elektrificirani Streamliner Ioniq 6 je automobil s ultraniskim koeficijentom otpora od samo 0.21. To je najniža vrijednost u proizvodnoj liniji kompanije i jedan je od najnižih u autoindustriji uopšte. Zahvaljujući tome ovaj model ima bolju energetsku efiksanost, odnosno veći doseg, koji prema WLTP-u iznosi 614 km. Dizajniran je i konstruisan da putnicima pruži poseban ugođaj u vožnji.
Njegova unutrašnjost je poput one u Ioniqu 5, a u potpunosti je napravljena od ekološki prihvatljivih materijala. U proteklih nekoliko mjeseci Ioniq 6 je osvojio veliki broj prestižnih nagrada, “Saloon of the Year” na GQ dodjeli nagrada, a na Međunarodnom sajmu automobila u Njujorku koji je održan 5. aprila osvojio je trostruku pobjedu – proglašen je za “Svjetski automobil 2023. godine”, “Svjetski električni automobil 2023. godine” i “Najbolje dizajnirani automobil”, baš kao Ioniq 5 prethodne godine.
Hyundaijev sportski podbrand N, u 2022. godini je predstavio modele RN22e i N Vision 74, dva inspirativna primjera svoje vizije elektrifikacije. Ova dva koncepta su svojevrsne platforme za ispitivanje i provjeru modernih tehničkih sistema kompanije, kako bi ih primijenili na budućim modelima, te tako bi dodatno pokazali smjer kompanije kao vodećem proizvođaču s ekološki prihvatljivim automobilima. RN22e spaja Ioniq 6 i E-GMP, postavljajući novi standard u električnim vozilima visokih performansi.
Hyundai je predstavio svoju drugu generaciju modela Kona u februaru 2022. godine. Razvoj ovog, u svakom smislu naprednijeg futurističkog modela, počeo je upravo s njegovom električnom varijantom – što je nekonvencionalni pristup konstruisanju automobila, koji ujedno pokazuje Hyundaijevu ubrzanu strategiju elektrifikacije.
Pratite nas i podijelite vijest: |
“Hyundai je kroz različite pogonske sisteme, poput električne baterije i vodikovih gorivih ćelija, tokom proteklih decenija postao lider mobilnosti u segmentu ekološki prihvatljivih vozila. Uspjeh modela Ioniqa 5 i novog Ioniqa 6 baziran je na našem iskustvu i uspjesima koje smo ostvarili zahvaljujući modelima Ioniq i električna Kona. S ovim iskustvima kupcu možemo pružiti vožnju automobila koji ne emituje nikakve štetne produkte”, izjavio je Michael Cole, predsjednik i CEO Hyundai Motor Europe.
Cijene automobila Hyundai pogledajte ovdje.
nov 29, 2023 0
nov 29, 2023 0
nov 29, 2023 0
nov 28, 2023 0
nov 29, 2023 0
nov 29, 2023 0
nov 29, 2023 0
nov 29, 2023 0