Osvježeno 19 Maja, 2024 5:00 PM
nov 15, 2014 Safet Šatara Škoda, Test 0
Škoda Rapid sa 1,6-litarskim TDI motorom može se nazvati “narodnim autom” i definitivno nosi istu poruku kao i pojedini Volkswageni iz prošlosti. Nije preskupa, motor je dovoljno snažan, a troškovi korištenja definitivno su ispod nivoa drugih auta sličnih dimenzija.
Škoda nema klasičnog hatchbacka. Najbliži dosadašnji pokušaj svakako je stvaranje Rapida Spacebacka, ali zbog njegovih specifičnih dimenzija koje definitivno izlaze iz okvira do sada poznatih klasa, Rapida Spacebacka možemo smatrati kao i karavana. No, naslovom ovog teksta ipak ne pokušavamo samo reći da je Spaceback prostran, prilično praktičan i “volkswagenovski” robustan. Rapid Spaceback 1.6 TDI Ambition ima još nekoliko prednosti, a najveća od njih svakako je 1,6-litarski turbodizelski motor koji nosi ime čija tri slova gotovo znače božanstvo na ovim prostorima – TDI.
Sjećamo se još prije šest godina kada smo vozili prvi automobil sa, tada novim, 1.6-litarskim TDI-jem sa 75 KS. Radilo se o VW Polu pogonjenim tim motorom, a činilo se da je tada novi motor nekako zaostajao za rafiniranošću, snagom i uglađenošću francuskih dizelskih motora slične zapremine. Naravno, za pet godina promijenilo se puno toga, pa je Rapid Sapceback 1.6 TDI vrlo brzo pokazao da je 1,6-litarski TDI motor u svojoj posljednjoj verziji jedan od onih motora koji svojom rafiniranošću pokazuje svu ljepotu današnje inženjerske preciznosti i posvećenosti usavršavanju. Istina, nismo s njim osjetili klasične nervozne napade snage kao kod starih 1,9-litarskih motora, ali tih rad, 90 KS i 230 Nm obrtnog momenta definitivno su bolje raspoređeni od 800 do 4.500 obr/min. Praktično, ovaj dizelski motor razvija snagu malo više kao benzinac, a malo manje kao dizel. Naravno, nikada nećete zaboraviti da je ovo dizel i to zbog toga što zvuk nije baš potpuno maskiran, tabla sa instrumentima broji samo do 6.000 obr/min, a nagla ubrzanja i dalje dolaze u manjem rasponu obrtaja nego kod benzinaca.
⇑ 1,6-litarski dizelski motor sa 90 KS definitivno je najveća prednost ovog Rapida. Sa potrošnjom na otvorenoj cesti od samo 3,5 litara, teško je pronaći puno automobila koji će ga nadmašiti.Ono što je ipak bitnije je upravo veliki obrtni moment. Motor razvija 20 Nm više u odnosu na starog i popularnog 1,9-litarskog TDI-ja sa 90 KS. Upravo ovaj podatak opravdava doplatu od 3.300 KM za ovaj motor u odnosu na slično snažnog benzinca. Trebamo biti realni pa reći da je Rapid namijenjen za puno više aktivnosti od drugih automobila sličnih dimenzija. Dakle, udoban je za vožnju na autoputu, prtljažnik je dovoljno prostran i za masivnije predmete, a ukupna nosivost je veća od 530 kilograma. Upravo zbog toga, dodatni obrtni moment cijeniće svi koji će Rapida voziti po planinskim prevojima, ali i oni koji će ga koristiti za prevoz kabastih i masivnijih predmeta. Rapid zaista nosi duh pravog “narodnog auta” i to ne samo zbog dizelskog motora koji je prilično jeftin za održavanje i koji u gradu neće trošiti više od 6,5 litara na pređenih 100 kilometara.
⇑ Zbog prtljažnika smo i rekli da je Rapid Spaceback 1.6 TDI Ambition izvrsna alternativi Octaviji Combi. Lako se pristupa prtljažniku koji može progutati puno više u odnosu na klasične hatchbacke.Rapid Ambition i u kabini jasno pokazuje da forma definitivno prati funkciju. Dakle, nećemo ovdje naći nikakve kreativne ideje koje odskaču od konvencionalnosti. To je zapravo i dobro, jer smo odavno naviknuti na ovakvo uređenje u prethodnim Škodama, a najbitnije je to što su upravo prethodne Škode dokazale da je dugotrajnost najvažnija karakteristika ovako kreiranih elemenata u kabini.
⇑ Iako u spisku opreme nigdje ne piše Elegance, ukrasi u kabini ipak nisu izostali. Ipak, najviše ćemo cijeniti električne podizače stakala, hromirane ručice na vratima, ali i jednostavan radio/CD/mp3 plejer. Naslonjač za ruke samo zaokružuje cjelinu.Sa dizelskim motorom, relativno malom masom, ali sa ovjesom posuđenim od auta iz B segmenta, Rapid baš i ne može pružiti uzbudljive vozne osobine. Kako Rapid Spaceback ipak pruža ono što će najviše cijeniti pojedinci koji ne traže uzbuđenje iza volana, njegova vrijednost je definitivno neupitna. Ipak, ostaje pitanje isplativosti. Mi smo se družili sa modelom koji je bio opremljen klasičnom opremom kao što je klima-uređaj, električni podizači prednjih stakala, daljinsko centralno zaključavanje i slično. No, sa cijenom od 30.231 KM, ipak se ne može reći da je Rapid Spaceback jeftin automobil. Štaviše, već za ovu cijenu moguće je kupiti itekako opremljene kompakte, ali Rapid 1.6 TDI ipak nosi sa sobom prepoznatljiv duh “narodnog auta” koji će uvijek ostati cijenjen u društvu bosanskoheregovačkih kupaca koji ne kupuju srcem.
Niska potrošnja, zadovoljavajuće performanse, i prilično tih dizelski motor zasigurno će Rapida Spacebacka ostaviti u trci za kupce kompaktnih automobila, ali i onih koji zahtijevaju veliki prostor u prtljažniku. Zbog toga se Rapid Spaceback na neki način i nametnuo kao alternativa Octaviji Combi. Naravno, ne donosi rafiniranost ili neke druge osobine savremenog kompakta, ali definitivno donosi praktičan i prostran prtljažnik, dovoljno snažan motor koji će cijeniti svi koji zahtijevaju veliku snagu i malu potrošnju, a na koncu, Rapid Spaceback 1.6 TDI Ambition je i zadovoljavajuće opremljen.
⇑ Iako Rapid i nije baš širok automobil, dužina je nadomjestila dosta toga. U kabini je prilično komforno i četvero će se uvijek osjećati ugodno. Naravno, daleko je ovo od bilo kakvih luksuznih užitaka, ali je barem komforno. ⇑ Obično se uz serijski paket opreme Ambition dobiju samo čelične felge. Mi smo na našem testnom modelu imali i alu-felge, tekstilne podmetače za noge, dekorativne umetke, mali kožni paket… Sve ovo svakako podiže cijenu, ali ne previše. Dodatna oprema je jeftina.Škoda Rapid Spaceback 1.6 TDI Ambition (90) |
|||
Cijena do registracije: | 30.231 KM | ||
Cijena analognog benzinca: | 26.931 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela: | 21.026 KM | ||
Troškovi registracije: | 535 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 1.572 KM | ||
Motor: | dizelski; 1.598 ccm | ||
Snaga: | 66 kW / 90 KS | ||
0-100 km/h / Max: | 11,9 s / 182 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 4,4 l/100 km (nom) | ||
Masa vozila: | 1.260 kg | ||
Prtljažnik: | 415 / 1.380 l | ||
Emisija CO2: | 114 gr/km | ||
Početak prodaje u BiH: | Mart 2014. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
3. brzina: | 7,88 sekundi | ||
4. brzina: | 9,66 sekunde | ||
80-120 km/h: | |||
3. brzina: | 9,76 sekundi | ||
4. brzina: | 11,02 sekunde |
Škoda Rapid Spaceback 1.6 TDI Ambition (90)
Serijska oprema:
ABS, ESC, rezervni točak punih dimenzija + priručni alat, senzor pritiska u gumama, 4 zračna jastuka, prednji el. pod. prozora, manuelni klima-uređaj Climatic, poklopci točkova za kompletan točak, termoizol. stakla, set za pušače, dnevna svjetla, imobilizator, el. podesiva i grijana vanjska ogledala, zadnja klupa nedjeljiva, zadnji naslon djeljiv i oboriv, prednja svjetla za maglu, kućišta vanjskih osvrtnih ogledala i ručki vrata u boji vozila, interier Grenit (crna/crna), hromirani elementi na kontrolnoj tabli + hromirane ručke na unutrašnjem dijelu vrata, tempomat, radio/CD/mp3 Blues sa četiri zvučnika, manuelno podešavanje visine vozačevog sjedišta, tonirana stakla, MFA putni kompjuter, cent. dalj. zaključavanje…
Cijena modela sa serijskom opremom: 28.105 KM
Dodatna oprema:
Alu-felge Carme 6Jx15, mali kožni paket (trokraki upravljač obložen kožom), radio/CD/mp3 plejer Swing, dupla antena, tekstilni podmetači za noge, bočne zaštitne lajsne u boji vozila, prednji srednji naslon za ruke, klavir srebreni dekorativni umeci, metalik boja.
Cijena dodatne opreme: 2.126 KM
Objavljeno u magazinu ProAuto broj 155
maj 14, 2024 0
maj 13, 2024 0
maj 12, 2024 0
maj 08, 2024 0
apr 12, 2024 0
mar 21, 2024 0
mar 04, 2024 0
jan 18, 2024 0