Osvježeno 20 Maja, 2024 9:30 AM
maj 14, 2019 Almir Grebović Test, Toyota 0
Toyota Corolla je nastala prije 53 godina kao pokušaj ozbiljnijeg nastupa na američkom tržištu automobila. Do danas je preživjela cijele epohe, i pod ovim imenom točkovima zvanično dodirnula sva svjetska tržišta kao ni jedan automobil prije i poslije nje nije. Dostupnija je u cijelom svijetu od Interneta i facebooka. Imala je 11 generacija i više od 64 miliona vlasnika.
A do danas se promijenilo sve… izuzev imena. Strategija je ostala ista – samozatajni Japanci su radili kako najbolje znaju, ali nikad nisu agresivno išli prema kupcima. Oduvijek su imali neki čudni recept prema kojem su kupci su išli prema njoj, što je definitivno bio ključ uspjeha.
Iako Toyotu posljednjih godina, pa i decenija, već podsvjesno vežemo za hibride, naše druženje sa trovolumenskom Corollom prošlo je samo u znaku oktana. Toyota zasigurno ima plan i strategiju za sve regije na svijetu pa se i novim modelima prilagođavaju ekonomskom stanju i opštim prilikama. Samo do kad? Za nekoliko godina Toyota će u ponudi imati isključivo hibride ili električne automobile!? Zbog toga je Corolla u benzinskoj varijanti dostupna i na našem tržištu. Hibridi su skuplji, pa samim tim pristupačniji bogatijim tržištima, a na onim sa kojih su odavno protjerali dizele, Toyotin trend hibridizacije sve više pušta korijen. Naravno, kome je i na našem tržištu baš toliko stalo do hibrida, kod Toyote u ponudi takvih ne manjka.
Igrarije sa Aurisom su ovom generacijom Corolle definitivno završene, pa sada imamo Toyotin automobil niže srednje klase u sve tri karoserijske izvedbe. Namijenjena je srednjem socijalnom staležu i porodicama sa djecom, a u varijanti sedan pomalo cilja i na poslovnu klijentelu. Nova generacija je nastala na novoj platformi koja u jednom trenutku osigurava sve karoserijske izvedbe sa nekoliko pogonskih sistema od kojih je većina hibrida. Naša nije bila hibrid, ali je i dalje bila Toyota.
Pomalo čudan i djelimično napadan dizajn, sugeriše na to da se radi o automobilu brenda koji je za sebe unaprijed “rezervisao” posebne dizajnerske linije. Mogli bismo to nazvati i Toyotinim skladom, budući da ni jedan drugi automobil ne možete pomiješati sa nekom Toyotom. Tako je i sa novom Corollom, koja je nacrtana u vlastitom stilu, kojeg koriste u posljednje dvije tri generacije.
Uska duga svjetla, vizuelno spojena tankom hromiranom lajsnom, daju joj i malo sportskog štiha, a “potkiva” ga ogromni i nesvakidašnji “gril” koji se zapravo isključivo nalazi na donjem dijelu prednjeg odbojnika. Atipično rješenje primijenjeno je i na krajevima odbojnika, pa se auto čini puno širim nego što je u stvarnosti. Pomalo “miriše” i na Miraija, Toyotin model na vodik predstavljen 2015. godine koji je izazvao strašne kontroverze. Hromirana lajsna, približnog oblika bumeranga, nalazi se na samim ivicama i predstavlja samo stilsko rješenje bez neke praktične koristi. Dodatno svemu, unutar svjetlosnih baterija su po tri elementa, ali zanimljivo uokvirena sa po jednom tankom sjajnom lajsnom u obliku slova “L”, što je također svojevrsni sportski element.
Corolla je i klasični sedan, ali sa dobro ispeglanim linijama, pa se prednja kontura samo blago lomi na mjestu dodira prednjeg poklopca i vjetrobrana, i to zbog velikog nagiba prednjeg poklopca. Straga se sedan čini više kao takozvani “liftback”, što je odlična predispozicija za puno prostora za glave i ramena putnika na stražnjim sjedištima. Zbog toga je poklopac prtljažnika relativno kratak. Za razliku od originalnog i vrlo zanimljivog prednjeg dijela, stražnji je ipak konvencionalniji. Od “posebnih” detalja izdvojili bismo samo elemente pozicionog i stop-svjetla u obliku položenog slova “L”, što već postaje karakteristika stražnjih svjetala i drugih modela u gami.
Voziti Corollu predstavlja identifikaciju sa dobrim komadom automobilske industrije, pa čak i ako znamo da se ne radi baš o posljednjem slovu tehnike razvijene u Japanu. Iznutra je relativno jednostavna i sa elementima koji su svojstveni svim modernim automobilima, ali je specifično to što minimalizma nema ni u tragovima. Sve je “mesnato” i na dodir izgleda vrlo kvalitetno. Prva misao je zaista to da su ovi ljudi željeli napraviti proizvod koji će trajati. To se prije svega odnosi na obruč volana, rukohvate i naslone na vratima, na centralni naslon i na konzolu ispred suvozača. Slično je i sa naslonima prednjih sjedišta čiji oblik upravo sugeriše na to da se nije ni malo štedjelo. Također, teško da ćete i na jednom automobilu naći stražnje sjedište koje je ovoliko debelo. Čak i naša fotografija dovoljno svjedoči.
Corolla je duga 463 centimetra, što je samo centimetar više nego Corolla prethodne generacije, ali je međuosovinski razmak od 270 centimetara ostao identičan. Uporedimo li ovo sa najpribližnijom konkurencijom, možemo vidjeti da se kod svih konkurenata dužina međuosovinskog razmaka upravo “vrti” oko 270 cm – više ili manje za najviše 2 cm. S druge strane, Corolla hatchback je između osovina “kraća” za 6 centimetara. I tih 6 centimetara je osjetno, a pogotovo kada su u pitanju koljena za one na stražnjim sjedištima. To je ta mjera za koju bismo rekli da je taman, a da se ukupna dužina sedana nalazi u nekim optimalnim mjerama koje neće opterećivati ni početnike, a ni sve tješnja parkirna mjesta u gradovima. U sve je smješten prtljažnik zapremine 471 litar – nije rekorder, ali se radi o solidnoj zapremini, koja se dodatno može iskoristiti, preklopite li naslone stražnjih sjedišta.
Ostatak je također u skladu sa klasom kojoj pripada, pa će najdominantniji element unutrašnjosti biti veliki centralni displej preko kojeg se upravlja većinom funkcija, ali ne i onim za čime najčešće posežemo. Preko displeja podesićemo osnovne parametre automobila, birati programe na radiju, ali ćemo zvuk pojačavati i smanjivati preko klasičnog potenciometra. Također, i upravljanje klimatizacijom obavljaćemo da dobri stari način. No, sve ono što bismo izabirali putem displeja osjetljivog na dodir, barem većinu, vozač će birati i preko upravljačkih tastera smještenih na krakovima volana.
Iako se ne radi o hibridu, tabla sa instrumentima svakim svojim detaljem sugeriše upravo na ekološko opredjeljenje brenda. Kombinacija boja, iluminacija, detalji koji podsvjesno tjeraju vozača da “malo popusti”, dovoljno govori o tome da je Toyota i sa konvencionalnim modelima, nešto više okrenuta vozačima koji razmišljaju na nešto globalniji način.
Corolla nije ni sportski, a ni luksuzni automobil, no vanredno je udobna, pa će ta karakteristika do punog izražaja doći upravo po cestama kakve su naše. Udobna znači da će preko izlokanih pružnih prelaza preći bez snažnih udara odozdo, a kroz zavoje, čak i većom brzinom, proći će poput katamarana koji siječe visoke valove. Nema naginjanja karoserije kakva bismo očekivali, jer je takav ovjes svojstven automobilima sa umjerenim motorima, ali Yasushi Ueda, šef razvoja 12. generacije, pred svoj tim postavio je ciljeve vrlo visoko.
Motor ipak nije od onih koji će performansama nekog oboriti s nogu. Konvencionalni benzinac sa 1.598 kubnih centimetara razvija 132 KS pri prilično visokih 6.400 obr/min, a maksimalni obrtni moment od 159 Nm pri, također, prilično visokih 4.400 obr/min. Bez puno eksperimenata, mada je poboljšan sistem upravljanja ventilima, što za posljedicu primarno ima nešto nižu potrošnju i nešto manju emisiju CO2 i NOx, Toyota je ovaj motor iskoristila iz Corolle prethodne generacije.
Da biste išta ozbiljnije napravili, moraćete ići visoko i u nižem stepenu prenosa. Sve ispod biće pomalo anemično, ali vrlo tiho i na momente vrlo štedljivo. Detalj koji zaista oduševljava je mehanička preciznost mjenjača. Teško da ćete u ovom trenutku u klasi (pa i puno šire) naići na ovako tiho i precizano uklapanje – čisti užitak, iako se ne radi o automatiku, nego o konvencionalnom manuelcu sa 6 brzina. Naprosto traži “šaltanje”, što je kod ovakvih motora obaveza, želite li na pravi način iskoristiti njegov potencijal.
Ako ste češće na otvorenoj cesti, nagrada može uslijediti na benzinskoj pumpi, budući da umjerena vožnja osigurava 5 do 5,5 litara benzina. Agresivci će potrošiti i 6, ali ne i (puno) više. Sa druge strane, gradska vreva i vožnja nezagrijanog motora na kratkim relacijama, popeće potrošnju do 8,5 litara.
Toyota Corolla 12. generacije u varijanti sedan nije automobil koji će izazvati bilo kakvu pretjeranu emociju. Ovo je automobil za pragmatične vozače koji su dobro potkovani znanjem iz historije. Iako danas u većini slučajeva tradicija i ne igra pretjeranu ulogu, i Toyota i Corolla su po dobrom poznati širom sve manje planete. Kome igra ulogu to što se radi o automobilu koji gene vuče još od 1966. godine i koji pripada brendu čiji su se automobili proslavili trajnošću i izdržljivošću i u najnepristupačnijim krajevima Zemlje, Corolla je automobil koji će nahraniti svačiju dušu.
Toyota ga nudi u četiri paketa opreme. Varijanta koju smo vozili nosila je paket pod nazivom Soul, koji ima gotovo sve. Paket opreme Luna je niži, ali za samo 1.500 KM jeftiniji, pa biste vjerovatno sa ovako malom uštedom puno izgubili. Također, dodatak pod nazivom Tech, za 1.700 KM Corollu obogaćuje za pet stavki, koje su, vozite li moderan automobil, u današnje vrijeme možda i neizbježne (automatsko otključavanje, pokretanje motora na dugme, detekcija vozila u mrtvom uglu, detekcija vozila u mrtvom uglu pri kretanju unazad i samostalno preklapanje bočnih retrovizora). Svim ovim, ali i posebnom crvenom bojom sa perla efektom, cijenu ćete dograditi na 41.150 KM.
Toyota Corolla Sedan 1.6 MT6 Sol Tech |
|||
Cijena do registracije: | 41.150 KM | ||
Cijena analognog i približno opremljenog hibrida (Toyota Corolla Sedan Hybrid 1.8 Dual VVT-i e-CVT Sol Tech): | 50.850 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Toyota Corolla Sedan 1.6 MT6 Terra): | 33.000 KM | ||
Troškovi registracije: | 671 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 2.140 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | 240 KM | ||
Motor: | benzinski; 1.598 ccm | ||
Snaga: | 97 kW (132 KS) pri 6.400 obr/min | ||
Obrtni moment: | 159 Nm / 4.400 obr/min | ||
0-100 km/h / Max: | 9,7 s / 200 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 5,7 l/100 km (nom) | ||
Emisija CO2: | 130 g/km (NEDC) / 139 g/km (WLTP) | ||
Emisioni standard: | Euro 6D-Temp | ||
Zapr. rezervoara: | 50 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.630 / 1.780 / 1.435 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.700 mm | ||
Min. prečnik kruga okretanja: | 10,85 m | ||
Masa vozila: | 1.185 kg | ||
Prtljažnik: | 471 l | ||
Početak prodaje u BiH: | Mart 2019. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
3. brzina: | 10,12 s | ||
4. brzina: | 14,51 s | ||
80-120 km/h: | |||
3. brzina: | 10,05 s | ||
4. brzina: | 15,17 s |
Toyota Corolla Sedan 1.6 MT6 Sol Tech
Serijska oprema Terra:
Toyota Safety Sense – napredni paket aktivne sigurnosti (PCS – Pre Collision System – sistem automatskog kočenja kod opasnosti od sudara sa prepoznavanjem pješaka i biciklista, ACC – Adaptive Cruise Control – tempomat s prilagođavanjem brzine pomoću radara – radi iznad 40 km/h, LDA – Lane Departure Alert – sistem upozorenja prilikom napuštanja saobraćajne trake s aktivnom pomoći zakretanja upravljača, AHB – Auto High Beam – sistem automatskog “prebacivanja” dugih i kratkih svjetala, RSA – Road Sign Assist – sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova), zračni jastuk za vozača i suvozača, prednji bočni zračni jastuci, zračne zavjese naprijed i nazad, zračni jastuk za koljena vozača, graničnik zatezne sile sigurnosnih pojasa, zatezač sigurnosnih pojasa (naprijed), upozorenje za nevezanje sigurnosnim pojasom, Isofix pričvršćenje dječjih sjedalica u drugom redu (2 kom.), ABS (Anti lock Brake System – sistem protiv blokiranja točkova), VSC (Vehicle Stability Control – kontrola stabilnosti vozila), EBD (Electronic Brake force Distribution – sistem elektronske kočne sile), Follow-me-home (odgođeno gašenje prednjih svjetala), EPS (Electric Power Steering – električno progresivni servoupravljač), HAC (Hill-start Assist Control – sistem aut. pomoći kretanja na uzbrdici), TPWS (Tyre Pressure Warning System – sistem kontrole pritiska u gumama, graničnik brzine, elektronska blokada protiv pokretanja motora, senzor svjetlosti, centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem, LED dnevna svjetla, LED stražnja svjetla, čelični naplatci (38,1 cm / 15”), gume (195/65 R15), rezervna guma manjih dimenzija, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori sa kućištima u boji vozila, električno pokretanje prednjih i stražnjih stakala sa funkcijom “One Touch”, grijano stražnje staklo, antena “Shark”, klima-uređaj s mikrofilterom protiv peludi, TFT informacioni displej u boji (10,7 cm / 4,2”) ispred vozača, radio/CD/mp3, 6 zvučnika, Bluetooth sistem telefoniranja i prenosa muzike, Aux i USB ulazi za dodatne audiouređaje, 12V utičnica (naprijed), upravljanje audiosistemom, telefonom i putnim računarom s upravljača, vozačko sjedište podesivo po visini, suvozačev pretinac s osvjetljenjem, štitnici od sunca (sjenila) s ogledalima za vozača i suvozača, centralni naslon za ruku, naslon stražnjih sjedišta djeljiv u omjeru 60/40…
Serijska oprema Luna (dodatno na opremu Terra):
Toyota Safety Sense – napredni paket aktivne sigurnosti – ACC (Adaptive Cruise Control – tempomat s prilagođavanjem brzine pomoću radara – u kombinaciji sa ručnim mjenjačem radi iznad 40 km/h), senzor za kišu, kamera za vožnju unazad, elektrokromatsko unutrašnje ogledalo (automatsko zatamnjenje), upozorenje niskog nivoa tečnosti za pranje vjetrobranskog stakla, automatska elektronska parkirna kočnica, LED prednja svjetla za maglu, alu-felge (40,6 cm / 16”), gume dimenzija 205/55 R16, hromirani obrub bočnih stakala, automatski dvozonski klima-uređaj, “Toyota Touch 2” (20,3 cm / 8”) multimedijski displej u boji osjetljiv na dodir (bez CD), hromirani obrub multimedijskog displeja, hromirani obrubi ventilacijskih otvora, hromirani umeci na upravljaču, ručica mjenjača i obruč upravljača obloženi kožom, okruženje ručice mjenjača u Piano Black boji, zaštite od sunca (sjenila) s osvijetljenim ogledalima za vozača i suvozača, centralni naslon za ruku (fiksni), centralni naslon za ruku na stražnjoj klupi, ventilacija na centralnoj konzoli za putnike na stražnjim sjedištima, džep u naslonu suvozačevog sjedišta…
Serijska oprema Sol (dodatno na opremu Luna):
Alu-felge (43,2 cm / 17”), gume dimenzija 225/45 R17, dodatno zatamnjena stražnja stakla, informacijski displej (17,8 cm / 7”) u boji ispred vozača, vozačko sjedište s elektronskom prilagođavanjem lumbalnog dijela…
Cijena modela sa serijskom opremom Luna: 38.000 KM
Dodatna oprema:
– Tech Pack (Smart Entry & Push Start Sistem – sistem automatskog otključavanja i pokretanja motora na dugme; BSM sistem uočavanja vozila u mrtvom uglu; RCTA sistem prepoznavanja vozila u mrtvom uglu prilikom kretanja vozila unazad; samostalno preklopivi vanjski retrovizori) (1.700 KM)
– Perla (biserna) crvena boja (1.450 KM)
Cijena dodatne opreme: 3.150 KM
maj 13, 2024 0
maj 07, 2024 0
apr 29, 2024 0
apr 22, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0
nov 15, 2014 0