Osvježeno 14 Februara, 2025 7:06 PM
jul 25, 2016 Almir Grebović DS, Test 0
Ideja je bila oživjeti tradiciju francuskih luksuznih vozila, koja je punim plućima disala pedesetih godina proteklog vijeka. DS i jeste bio luksuzni automobil Citroena. Bio je luksuzan do te mjere da je u gotovo svim aspektima pod noge bacao ogromne američke, predsjedničke, luksuzne limuzine. Zbog toga i jeste bio prozvan istinskom predsjedničkom limuzinom. U to vrijeme stvarana je Citroenova avangarda, odnosno asfaltiran poseban put kojim je jedino vozio Citroen.
Pedeset godina poslije… Nakon DS-a, a i nakon CX-a…
Citroen je u međuvremenu vozačima koji nisu imali predsjedničke aspiracije ponudio bezbroj modela koji su bili sve samo ne “obični”. Zapravo bili su obični na svoj način jer ni za sve vrijeme nisu ispuštali ono “nešto” svoje. Javljala se u međuvremenu i poneka iskrica avangardnog luksuza sa SM-om i XM-om, ali uglavnom bez pretjeranog uspjeha i uglavnom sa glavoboljom oko hidroaktivnog ovjesa.
I onda se 2008. godine, naizgled ničim izazvan, pojavio Citroen Hypnos Concept. I to je zapravo bio uvod u novi svijet. To je bio “automobil” koji je predstavljao preteču jednog novog brenda zasnovanog na viziji luksuza pedesetih. Godinu kasnije pojavljuje se koncept koji u nazivu nosi prvu “opipljivu stvar” – Citroen DS Inside Concept. Poslije njega proces više niko nije mogao zaustaviti. Stvoren je novi brend sa cijelom serijom modela, koji su ležali na platformama Citroena, imali su iste motore kao i Citroeni, ali su bili beskrajno drugačiji i beskrajno luksuzniji. Interesantno je to što su za tren oka stvorili vlastito tržište, a ekscentrični pisci, arhitekti, glumci razni modni gurui bili su glavna klijentela ovih neobično kreiranih automobila. Karte su se potpuno otvorile i bilo je sasvim jasno da je DS samo sinonim uspjeha pedesetih, ali nikako sinonim predsjedničkih limuzina pedesetih. DS je u ovom milenijumu na nišan uzeo nekoga drugog.
Uglavnom, u cijeloj seriji DS, nastaloj još prije nekoliko godina, najluksuzniji je DS 5. Automobil sasvim drugačijeg izgleda i opreme u kojem sve manje prepoznaju Citroena. DS 5 se pojavio 2012. godine i sasvim jasno dao do znanja da je to automobil koji nije namijenjen konvencionalnom kupcu nego kupcu koji na određen način želi biti prepoznat.
Nakon popriličnog uspjeha, kojeg je gradio 4 godine otkako je na tržištu, 2015. godine stigao je redizajn, a sa njim nekoliko optičkih promjena s vana, nekoliko ergonomskih promjena iznutra, i novi motor – snažniji i čišći. Sve ovo bilo je pripremljeno sa ovogodišnji Ženevski sajam automobila.
Oblici detalja na konzoli kao da su patentirani onda kada je DS 5 ugledao svjetlo dana, ali ono o čemu se najviše govorilo to su definitivno oblici i pozicije tastera kojima se upravlja prozorima. Malo je bilo to što su postavljeni na visoko postavljen tunel, nego je dobar dio njih podignut i na plafon. Nema sumnje u to da su konstruktori i dizajneri vozaču htjeli malo puhnuti pod krila i barem ga malo učiniti “pilotom”. Unutra je naizgled “tijesno”, barem vozaču i suvozaču. Kao da su umotani u kokpit prepun uređaja koji podržavaju brz i siguran “let”. Nije moralo, ali je trebalo. To je taj auto! DS 5 ne spada u luksuznu klasu automobila niti u takozvani evropski premijum u kome Audi, Mercedes i BMW ne daju prići ni na puškomet. Taj epitet se sticao u drugo vrijeme i to u kontinuitetu. Ipak, gledamo li sjedišta, nema sumnje u to da se radi o takvoj namjeri. Odlična koža (ko je preferira, naravno) prošivena na neobičan način daje do znanja da se ni truda ni novaca nije žalilo. Čak ni spomenuiti “premijumi” u većini paketa nemaju baš ovako. I ovo zadovoljstvo se plaća – čak 5.815 KM! No, za ovaj auto to je onako… najblaže rečeno primjereno. Ipak, koža je ono što smo vidjeli i na modelu od prije pet godina. Novosti se kriju negdje drugo.
Novi je izgled sprijeda. Nova je, prije svega, maska, novi je odbojnik i nova su svjetla, te neki detalji na odbojniku. Maska sada ima saćasti i puno agresivniji izgled. Masivnija je, ali je izgubila puno detalja pa izgleda jednostavnije. Oko saćastog jezgra je puno više hroma. Definitivno, i svjetla su sasvim dugačija. Pored nove grafike, dominiraju LED elementi. Moderno je i tehnički perfektnije – to je DS 5!
Očekivali smo da sa ovom snagom DS 5 već premaši granicu uzbudljivosti. Ali naizgled ništa?! Vožnja sa dodatnih 20 KS je prije svega tiha. Čak i pri brzini od 200 km/h unutra je tiho i udobno. I to je zapravo premijum – udobnost koju plaćaju oni koji su drugačiji. Zbog toga se u potpuno gubi osjećaj brzne, što ponekad može biti i skupo. Čak i na krivudavim bh. cestama udobnost bi se mogla ocijeniti prilično visokom ocjenom. Taj osjećaj jedino pada u vodu na grubim poprečnim neravninama, kojima gotovo konvencionalni ovjes ovog DS-a ipak nije dorastao.
Također, neke promjene koje su došle redizajnom, desile su se i iznutra. DS 5, iznutra izgleda poput borbenog helikoptera – barem takav osjećaj ima “vozač”. Bezbroj tastera na koje se ipak treba naviknuti nekada zbunjuju. Nije ih bilo malo, isprva ih je bilo čak 90 putem kojih je “vozač” upravljao sa bezmalo 150 funkcija. Zar mislite da ih je u borbenom helikopteru više? Vjerovatno su u Citroenu ergonomisti i inženjeri bili u stalnom sukobu zbog ovoga, pa je nađen kompromis – u novom modelu je samo 78 tastera! Ovim DS 5 nije izgubio ništa nego se samo dodatno primakao petoj generaciji borbenih helikoptera – umjesto mehaničkih tastera, istim komandama se upravlja putem displeja osjetljivog na dodir. Kud ćete futurističkije?!
Iznutra fenomenalno izgleda i panoramski krov izdijeljen na tri segmenta – iznad prednjih sjedišta po jedno tamno staklo, a iznad stražnjih sjedišta jedinstveno. Ko bi rekao, ali ovo je u prvom paketu opreme. Ne traži nadoplatu, ali sudeći po ukupnoj cijeni, to je već nadoplaćeno. Stakla se ne mogu pomijerati. Fiksna su, ali se ipod svakog nalazi nezavisna crna roletna koju je moguće navući, tasterom naravno koji stoji iznad glave vozaču. A kako bi, i gdje bi drugačije? Cijelu priču bismo zaokružili perfektno srećenim točkom upravljača koji diše u potpunom duhu sa ostatkom unutrašnjosti. “Udoban je”, mesnat, zaravnjen na donjem dijelu i, naravno, prepun hromiranih detalja. U jednu ruku rekli bismo nekad da pomalo koketira i sa kičom.
DS 5 je automobil koji traži određeni period navike. U njemu se više leži nego što se sjedi. U njemu vremenom postaje poprilično mrsko dirati bilo šta. Takvo je okruženje, pa u jednom trenutku počinjete očekivati da on umjesto vas automatski počne okretati i volan. No, to ipak neće. Automatski će jedino mijenjati brzine i to od prve do šeste. I ovaj mjenjač se potpuno uklapa u stil ove limuzine. Samo nemojte reći da bi ovom autu bolje pristajalo kvačilo i ručica manuelnog mjenjača.
DS 5 nije za svakoga. Za njim se okreću, a podsvjesno pogledom “traže” vozača. Hroma je na sve strane. Možda čak i previše, ali je to definitivan recept za skretanje pažnje. Možda će se upućenijim učiniti varkom, ali je Citroen definitivno stvorio modus koji funkcioniše. Nije jeftin, i baš su zbog toga morali dovršiti još jedan posao, barem sad – na redizajnu. I dalje su ispod stražnjeg odbojnika ostala dva stilska otvora od kojih samo jedan djelimično “glumi” ispušnu cijev. Čak su ispušne cijevi samo dovedene blizu hromiranog okvira. Šteta! Vidi se.
Dakle, DS je poseban brend sa posebnim automobilima koji u osnovi jesu Citroen, ali i puno više od njega. DS je brend koji nastupa sa puno luksuznijim izgledom i koji ima cijenu koju su spremni platiti samo oni koji imaju novac i koji ne žive običnim životom.
DS će, konačno, poslužiti da Citroenu puhne pod krila isto onako kao što je Lexsus puhnuo Toyoti i isto onako kao što je Infiniti puhnuo Nissanu.
Zavirujući pod kožu baš svima ovaj automobil trenutno i nema pravu konkurenciju.
DS 5 So Chic BlueHDi 180 S&S EAT6 |
|||
Cijena do registracije: | 81.236 KM | ||
Cijena analognog benzinca (DS 5 So Chic THP 165 S&S EAT6): | 74.671 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (DS 5 Chic BlueHDi 120 S&S BVM6): | 56.270 KM | ||
Troškovi registracije: | 803 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 4.224 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | 290-360 KM | ||
Motor: | dizelski; 1.997 ccm | ||
Snaga: | 133 kW / 181 KS | ||
0-100 km/h / Max: | 9,2 s / 220 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 4,3 l/100 km (nom) | ||
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.530 / 1.871 / 1.539 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.727 mm | ||
Masa vozila: | 1.540 kg | ||
Prtljažnik: | 468 l | ||
Emisija CO2: | 110 gr/km | ||
Početak prodaje u BiH: | April 2016. |
DS 5 So Chic BlueHDi 180 S&S EAT6
Serijska oprema:
ABS, REF, AFU, ARS, ASR, FSE, ESP, električna parkirna kočnica, putno računalo, programirajući tempomat i limitator brzine, prednji i bočni zračni jastuci te zavjesasti zračni jastuci, pokretanje motora bez ključa, volan podesiv po visini i dubini, volan presvučen kožom, električno pomicanje prednjih i stražnjih stakala, električno preklopivi, podesivi i grijani vanjski retrovizori u crnoj boji, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, automatski klima-uređaj sa dvozonskom regulacijom, automatski brisači vjetrobranskog stakla, prepoznatljiv svjetlosni potpis na prednjem i stražnjem dijelu sa svjetlosnim vodičima, zatamnjena stražnja bočna stakla i staklo na vratima prtljažnika, dvostruka hromirana ispušna cijev, automatsko paljenje dnevnih svjetala, prednje maglenke s funkcijom statičkog osvjetljenja pri skretanju, unutrašnja dekoracija Chrome Lennox, hromiranji ukrasni detalji na pragovima i na vratima, LED dnevni farovi, detektor niskog pritiska u gumama, analogni sat, kokpit krov u duhu pilotske kabine, panoramski krov Cielo sa 3 električno podesiva zastora, radio i navigacijski sistem sa ekranom na dodir NAC B2, BlueTooth, CD, USB, Aux, pomoć kod parkiranja naprijed i unazad, Citroen e-Touch, paket u kombinaciji zrnasta koža/tkanina, set za privremeni popravak guma, 17-inčne alu-felge Houston…
Cijena modela sa serijskom opremom: 70.788 KM
Dodatna oprema:
– paket Vidljivost – Xenon farovi Full LED (1.688 KM)
– sistem HiFi (957 KM)
– otključavanje vozila i pokretanje motora bez ključa (750 KM)
– metalik boja (1.238 KM)
– paket polanilinska koža u oker boji: sadrži obloge sjedišta u koži Fauve u izvedbi Bracelet (5.815 KM)
Cijena dodatne opreme: 10.448 KM
feb 11, 2025 0
feb 04, 2025 0
jan 31, 2025 0
jan 21, 2025 0
okt 08, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0