Osvježeno 29 Novembra, 2023 2:00 PM
nov 26, 2015 Adnan Huseinagić Jeep, Polovni 0
Birajte modele sa nižim paketom opreme Laredo i sa najslabijim 3,7-litarskim motorom V6. Uz adekvatno održavanje, nekoliko podnošljivih boljki i plinsku instalaciju, Grand Cherokee WK je u istom nivou sa Touaregom ili starijim Mercedesom ML-om.
Tema realizovana u saradnji sa autoservisom AUTOline doo Sarajevo
Kao jedan od najpopularnijih terenaca svih vremena, Grand Cherokee, oduvijek je bio itekako interesantan kupcima polovnih automobila. Istina, polovnjaci su dostigli status jednog od najpoželjnijih terenaca zahvaljujući slavnim Jeepovima iz devedesetih i popularnom Grand Cherokeeju WJ koji je bio aktuelan od 1999. do 2005. godine.
Jednako impresivan bio je i model Grand Cherokee WK predstavljen 2005. godine, a danas, deset godina nakon početka proizvodnje, definitivno izaziva kupce prihvatljivom osnovnom cijenom i izgledom savremenog terenca.
No, kao i svaki drugi terenac srednje veličine, i polovan Jeep Grand Cherokee može postati “rupa bez dna” i početi gutati novac kao neki egzotični auto. Na našem tržištu definitivno su najpopularniji primjerci uvezeni iz SAD-a još prije restriktivne mjere uvoza polovnih automobila iz SAD, kada je onemogućen uvoz automobila koji ne zadovoljavaju homologacijske zahtjeve. Oni koji su uvezeni iz SAD-a i koji su registrovani u BiH, i dalje su dostupni na tržištu, a lako ih je prepoznati po tabli sa instrumentima na kojoj je brzina izražena u “mph” ili po stražnjim svjetlima na kojima nisu izdvojeni narandžasti pokazivači smjera.
⇑ Tabla sa instrumentima je označena i u evropskim i u američkim mjernim jedinicama. Izuzetno, ukoliko se radi o isključivo evropskom primjerku, tabla je prikazana isključivo u evropskim jedinicama (km/h).
Interesantno je to što je većina ovakvih Grand Cherokeeja pogonjena najslabijim 3,7-litarskim motorom V6 i opremljena osnovnim paketom opreme Laredo (u ponudi su bili i paketi opreme Limited Edition i Overland, ali oni se mogu rijetko naći u Bosni i Hercegovini). Upravo su ove činjenice i najvažnije prilikom izbora polovnog Grand Cherokeeja. Iako se radi o najslabijem i najskromnije opremljenom modelu, istina je da su ovakvi i najpouzdaniji. Čak i iskustva velikog broja američkih vlasnika ovakvih vozila potvrđuju da se radi o itekako pouzdanim automobilima, no ni oni nisu potpuno “oslobođeni” određenih problema.
3,7-litarski motor V6 je zbog male specifične snage i relativno jednostavne konstrukcije definitivno pouzdan, ali korisnici su primijetili da se na pojedinim primjercima mogu pojavljivati problemi sa mjeračem protoka zraka, sa pumpom za vodu ili sa klackalicama ventila.
⇑ Iako su na našem tržištu prisutne varijante sa nekoliko benzinskih motora, najuobičajenije su one sa 3,7-litarskim benzinskim motorom od 210 KS, a rjeđe varijante sa trolitarskim turbodizelskim motorom od 215 KS.
Osnovni simptomi koji otkrivaju da je mjerač protoka zraka oštećen ili da nije dovoljno dobro pričvršćen jasno se može primijetiti pažljivo osluškujući motor prilikom vožnje. Naime, prilikom pritiska na papučicu gasa može se čuti zvuk koji podsjeća na “zviždanje”. Ovaj problem obično izaziva konstrukcijska greška gdje svi elementi mjerača protoka zraka nisu adekvatno spojeni jedni sa drugima. Pri tome, javljaju se mali otvori između elemenata zahvaljujući kojima se proizvodi određena frekvencija zvuka u zavisnosti od količine i brzine protoka zraka.
Problem se može riješiti samo dodatnim pričvršćivanjem senzora protoka zraka za stamenije elemente koji su u neposrednoj blizini.
⇑ Gotovo uobičajen kvar na benzinskom motoru je loša postavka takozvanog Map senzora. Ne postoji sistemsko rješenje, ali će vješti serviseri iz autoservisa AUTOline riješiti problem dovoljno dobrom improvizacijom.
Također, javljali su se i problemi sa pumpom za vodu. U pojedinim slučajevima može se desiti da pumpa počne naglo ispuštati vodu prskajući po remenima i ostalim elementima. Vrela rashladna tečnost definitivno može oštetiti sve elemente sa kojima dođe u dodir, pa je bitno svaki polovni primjerak pregledati i uvjeriti se da nije dolazilo do takvih oštećenja. Način prevencije je pravovremeni servis motora i promjena svih remena. Tako će se definitivno produžiti trajnost svih elemenata.
⇑ Nerijetko se dešava da pumpa za vodu pretrpi potpunu havariju i da vrela rashladna tečnost kompletna iscuri na gumeni remen. Visoka temperatura sigurno će imati negativan utjecaj na remen čiji se radni vijek automatski skraćuje. Preporuka je, ili na vrijeme zamijeniti remen, ili vjerovati servisnoj historiji, ukoliko postoji.
Da bi se dodatno osigurali, najbolje je fokusirati se na potražnju modela sa što manjim brojem pređenih kilometara. Brzim istraživanjem na Internetu uvjerili smo se da je moguće pronaći povoljan primjerak sa manje od 130.000 pređenih kilometara, što je definitivno velika prednost prilikom kupovine automobila sa pogonom na četiri točka.
Konačno, treći problem koji se može javiti je povremeno preskakanje sagorijevanja u pojedinom cilindru. Procijenjeno je da se zatajivanje sagorijevanja dešava zbog istrošenih elemenata na klackalicama ventila, što znači da se ventili ne zatvore ili ne otvore pravilno, pa se može desiti da se smjesa goriva i zraka ne upali. Interesantno je to što se ovaj problem ne dešava često čak ni kod motora sa oštećenim klackalicama. Prema tome, preporučljiva je duža testna vožnja i osluškivanje rada motora na najnižim obrtajima.
Naravno, većina na našem tržištu opremljena je i plinskom instalacijom, što je svakako jedan od najvažnijih dodataka, s obzirom na to da vlasnici Jeepova sa ovim motorom (ugrađivao se i u Libertyja) dijele iskustva potrošnje i do 17 litara goriva u gradu.
⇑ Zbog prethodnih iskustava serviseri AUTOlinea u stanju su se izboriti sa svin kvarovima na ovom automobilu, bilo da se radi o američkoj, bilo da se radi o evropskoj varijanti. Iskustva govore da su američke varijante češće, ali da su gotovo svi primjerci u BiH opremljeni plinskim uređajem. Jeep Grand Chrokee je veliki potrošač goriva, a to je na “elegantan” način riješeno ugradnjom plinskog sistema.
Pored Grand Cherokeeja sa ovim motorom, na našem tržištu, mada rjeđe, postoje i primjerci pogonjeni trolitarskim dizelskim motorom posuđenim iz Mercedesa. Sa 215 KS i daleko većim obrtnim momentom u odnosu na 3,7-litarski motor definitivno se radi o verziji koja će više odgovarati korisnicima u Bosni i Hercegovini. Problem je daleko viša cijena (u nekim slučajevima i dvostruka), mada je istina da ovaj motor troši manje goriva, a jednako je pouzdan kao i veći benzinac. Osnovni problemi su gotovo isti kao i na motoru koji se ugrađivao u Mercedesa ML 320 CDI [W164]. Dakle, takozvani EKAS motor, koji pokreće zatvarač u usisnoj grani, može se oštetiti zbog uljnih para koji se nakupljaju na turbini i kapaju na motor. Ukoliko je malo motor oštećen, jedini način sanacije je zamjena motora. Pored toga, zabilježeni su slučajevi curenja ulja oko senzora koji prate temperaturu ulja, na koritu motora i na ulaznoj cijevi za turbinu.
⇑ Kod dizelskih varijanti bolna tačka je takozvani Ekas motor, odnosno njegov smještaj. Vremenom se na njemu skupljaju uljne naslage, što može dovesti do otkaza motora. Jedino rješenje je zamjena.
Pored osnovnih problema sa motorima, vlasnici Jeepovih vozila zabilježili su i probleme sa pojedinim elektronskim elementima u kabini – kao što su podizači prozora ili uključivanje brojnih lampica upozorenja na tabli sa insturmentima. Interesantno, iz SAD-a preporučuju da se prije bilo kakve značajnije intervencije odvoji akumulator iz električnog sistema. Ponovnim prikopčavanjem akumulatora i uključivanjem motora, senzori će se praktično “resetovati”, pa je izvjesno da nikakav problem nije ni postojao, što znači da se lampice neće uključiti. Naravno, u svim drugim slučajevima, najbolje je obratiti se servisnom centru sa stručnim serviserima.
⇑ Unutrašnjost svih varijanti je kvalitetna i robustna. Nisu zabilježeni posebni problemi ni na jednom elementu u unutrašnjosti.
Interesantno je to što su korisnici prijavljivali i probleme sa držačima poklopca motora. Moguće je da se baš poklopac motora ne može adekvatno pričvrstiti, a rješenje je obično zamjena nosača. Također, na vozilima sa automatskim mjenjačima, nije neobično primijetiti tragove ulja na mjestima gdje se provodnici spajaju sa mjenjačem. Novi električni adapteri su, navodno, riješili ovaj problem te bolje izolovali unutrašnjost mjenjača. Također, prijavljeni su i slučajevi zatajenja mjenjača u slučaju pregrijavanja koje se može desiti uz konstatan veliki otpor (recimo, prilikom pokušavanja izlaska iz blata ili pijeska u slučaju dugog perioda proklizavanja).
⇑ Sve varijante opremljene su automatskim peterostepenim mjenjačem. Kod najstarijih primjeraka moguće je curenje ulja na spojevima sa sistemom kablova. Da bi sve funkcionisalo besprijekorno, automatski mjenjač je potrebo servisirati nakon svakih 60.000 km. Cijena ove intervencije u autoservisu AUTOline je 370 KM.
U svakom slučaju, ovo su osnovni problemi koji su karateristični za Jeepa Grand Cherokeeja WK. Istina je da su modeli sa bogatijim paketima opreme podložniji većem broju električnih i mehaničkih kvarova na dodatnoj opremi, pa je tako i najbolje ograničiti potragu na modele sa najmanjim 3,7-litarskim motorom i sa paketom opreme Laredo.
Jeep Grand Cherokee (WK) | ||||
Osnovni servis | 3.7 V6 (210 KS) | 3.0 CRD (215 KS) | ||
Ukupno | 400 KM | 500 KM | ||
Servisni interval | 20.000 km | 20.000 km | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu. U cijenu je uključen pregled, te promjena ulja i svih filtera. Količina ulja navedeni model je 5 litara. Servis AUTOline preporučuje ulje ACEA A3/B4 5W40. | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 3.7 V6 (210 KS) | 3.0 CRD (215 KS) | ||
Mikroremen (komplet) | 120 KM | 450 KM | ||
Svjećice (komplet) | 140 KM | – | ||
Grijači (komplet) | – | 470 KM | ||
Ulje za kočnice | 30 KM | 30 KM | ||
Pumpa za vodu | 210 KM | 400 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 190 KM | 250 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 170 KM | 160 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 340 KM | 350 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 300 KM | 300 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 350 KM | 1.030 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 360 KM | 890 KM | ||
Kugle | 160 KM | 260 KM | ||
Krajnice | 180 KM | 190 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 240 KM | 530 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 200 KM | 530 KM | ||
Hladnjak motora | 400 KM | |||
Navedene cijene su iz autoservisa AUTOline doo Sarajevo |
Jeep Grand Cherokee AWD (WK) | 3.7 V6 (210 KS) | 3.0 CRD (215 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 3.701 | 2.987 | ||
Snaga motora u kw(KS) | 157 (210) | 160 (215) | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 319 / 4.000 | 510 / 1.600 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.781 | 2.781 | ||
Dužina (mm) | 4.775 | 4.775 | ||
Širina (mm) | 1.861 | 1.861 | ||
Visina (mm) | 1.749 | 1.749 | ||
Zapr. prtljažnika (l) | 668 / 1.540 | 668 / 1.540 | ||
Maks. brzina (km/h) | 191 | 192 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 9,8 | 9,1 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 15,2 | 11,1 |
Jeep Grand Cherokee AWD (WK) | 3.7 V6 (210 KS) | 3.0 CRD (215 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 3.701 | 2.987 | ||
Snaga motora u kw(KS) | 148 (198) | 160 (215) | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 315 / 3.900 | 510 / 1.600 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.781 | 2.781 | ||
Dužina (mm) | 4.750 | 4.750 | ||
Širina (mm) | 1.870 | 1.870 | ||
Visina (mm) | 1.740 | 1.740 | ||
Zapr. prtljažnika (l) | 782 / 1.554 | 782 / 1.554 | ||
Maks. brzina (km/h) | 190 | 194 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 10 | 9,3 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 15,3 | 10,9 |
nov 27, 2023 0
nov 26, 2023 0
nov 25, 2023 0
nov 18, 2023 0