Osvježeno 18 Januara, 2025 5:43 PM
okt 07, 2016 Adnan Huseinagić Peugeot, Polovni 3
Najopasniji su dizelaši sa robotiziranim manuelnim mjenjačem (ECG) i velikim brojem pređenih kilometara. Mogu biti rupa bez dna. No, uz malu provjeru i zaobilazak određenih modela, Peugeot 3008 postaje savršen porodični auto. Ujedno, interval zamjene zupčastog remena, najduži je upravo kod ovog automobila.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom za Peugeot – Blok doo Sarajevo
Kada je tek stigao, iz Peugeota su ga promovisali kao monovolumena sa svim talentima SUV-a.
Istina, ima pogon samo na prednje točkove, ali smo se još na međunarodnoj prezentaciji u Dubrovniku 2009. godine, te sedmodnevnim testiranjem u Bosni i Hercegovini uvjerili u njegovu “podvojenu ličnost”.
Peugeot 3008 svojim dolaskom je gotovo kreirao novu klasu monovolumena.
Sada je, djelimično zbog hroničnog Peugeotovog brzog pada vrijednosti na tržištu polovnih, a djelimično i zbog ekscentričnog stava, postao jedan od najinteresantnijih “polovnih kupovina”.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Jeftin je. Pojedini primjerci prodaju se već za 15.000 KM, a njegova najveća prednost definitivno je bogato opremljena kabina i moderan izgled. No, kako je nastao na PSA arhitekturi za kompakte – za 308 ili za Citroena C4, sa njima dijeli i gotovo sve osobine. Dakle, cijena održavanja je na nivou Peugeotovih kompakta, a sa njima dijeli i motore, i mjenjače, i opremu u kabini. Iscrpan tekst o održavanju polovnog Peugeota 308 1.6 VTi i 308 1.6 HDi (2008.-2012.) možete čitati ovdje.
No, i pored velike sličnosti sa ostalim kompaktima iz PSA grupe, Peugeot 3008 ipak ima svoje specifičnosti. Već se proizvodi više od sedam godina, sa 602.383 prodatih primjeraka zaključno sa 2015. godinom. Prema tome, i vlasnici, kao i serviseri već dobro su upoznati sa pojedinostima i potencijalnim standardnim problemima koji se pojavljuju na polovnim primjercima.
Niko još nije stao u kraj ovom problemu. Iako se ne radi o tehničkom problemu ili konstrukcijskoj grešci, smanjivanje stvarnog broja pređenih kilometara na Peugeotu 3008 je, prema svoj prilici, nešto izraženije nego na ostalim manjim automobilima. Ipak se radi o porodičnom automobilu namijenjenom dugim putovanjima. Pregledom u ovlaštenom servisu može se djelimično procijeniti da li je kilometraža vraćana. No, i radikalno ishabane površine koje se najčešće koriste pričaju svoju priču, pa čak i na taj način može biti jasno da li se radi o nekoj vrsti prevare. Obično, na automobilima sa pređenih 150-tak hiljada kilometara, ne bi trebalo biti značajnijih oštećenja u kabini (na ručicama, tasterima, pedalama, naslonjačima i slično).
⇑ Uz nekoliko problema koji su možda stvar individualnog korištenja unutrašnjost je manje-više izdržljiva i vlasnicima neće činiti probleme.
Kako su nam naglasili u ovlaštenom servisu, kilometraža se vraća na modelima koji su prešli i više od 400.000 kilometara. Prema tome, prije kupovine primjerka uvezenog iz zapadne Evrope potrebno je napraviti sve provjere. Činjenica da brojni modeli dočekaju trenutak kada broj pređenih kilometara pređe 400.000 znači i to da su motori i ostali sklopovi u Peugeotu 3008 itekako izdržljivi i dugotrajni.
Bez obzira na to, prije kupovine polovnog Peugeota 3008 potrebno se uvjeriti u ispravnost određenih elemenata. Tu prije svega mislimo na ispravnost i funkcionalnost standardnih elemenata u kabini. Naime, vlasnici primjeraka sa početka proizvodnje prijavljivali su probleme sa osjetljivim ručicama za podešavanja sjedišta, olabavljenim stražnjim staklima, zaglavljenim mehanizmom za oslobađanje pojasa za vezanje na stražnjim sjedištima, kao i tasterom elektromehaničke parkirne kočnice. Dakle, prilikom kupovine uvjerite se u ispravnost svih plastičnih elemenata i ručica sa kojima vozači i putnici dolaze u dodir. Čini se ipak da je taster za elektromehaničku kočnicu najveći problem, a zamjena u ovlaštenom servisu košta 108 KM.
⇑ Servisi širom svijeta zabilježili su nešto češće probleme oko tastera elektronske ručne kočnice. Ovaj dio sklon je lomljenju, pa ukoliko ste potencijalni kupac ovakvog auta, obavezno provjerite taster. Ovlašteni servisi u BiH zamjeni tastera naplatiće 108 KM.
Dobar dio prodatih Peugeota 3008 – čak i sa najmanjim dizelskim motorom, stizao je sa robotiziranim manuelnim mjenjačem ECG. Ideja je da ovaj mjenjač funkcioniše kao klasični automatski mjenjač, ali se u konceptu radi samo o elektronski kontrolisanom manuelnom mjenjaču. Naime, set aktuatora (manje-više set električnih motora sa prikačenim mehanizmom za jednu namjenu) radi sve ono što bi vozač radio manuelno mijenjajući brzinu. Vlasnici i servisi su primijetili nekoliko problema. Prije svega, u pojedinim momentima, mjenjač ne odabere potrebnu brzinu dovoljno brzo. To može biti problem prilikom preticanja ili potrebe za naglim ubrzanjem kada ECG ne prebaci u brzinu niže. Sa druge strane, pojedinci su prijavljivali i probleme sa dugim periodom prije prebacivanja u brzinu više. Ponekad problem može riješiti manuelno prebacivanje brzine, ali ne uvijek.
⇑ Definitivno najveći problem Peugeota 3008 predstavlja takozvani pilotirani poluautomatski mjenjač. Na našem tržištu već je veliki broj 3008-ica sa ovakvim mjenjačem, a iskustva u servisima govore o tome da su ovi automobili u servisu najčešće zbog problema na ovom mjenjaču. Ukoliko se ipak odlučite za kupovinu polovnog Peugeota 3008 sa ovim mjenjačem, preporučujemo redovni pregled i servisiranje u ovlaštenom servisu.
⇑ Definitivno su puno bolji primjerci sa ručnim mjenjačem, pa naša preporuka u svakom slučaju ide za izbor primjeraka sa konvencionalnom tehnikom.
U ovlaštenom servisu su naglasili da je moguće potpuno ispraviti probleme sa mjenjačem ECG. Naime, u većini slučajeva radi se o problemima sa hidroblokom. U ovom uređaju, koji je, između ostalog, odgovoran za nesmetan protok ulja u mjenjaču potrebno je zamijeniti solenoide, koji su i odgovorni za pomijeranje ventila. Pojedini neovlašteni servisi čak nude i mogućnost reparacije hidrobloka njegovim čišćenjem, te zamjenom solenoida i ventila, ali je praksa pokazala da se obično radi o kratkoročnom rješenju. Prema, tome, ukoliko primjetite da postoje problemi sa ECG mjenjačem pripremite se na zamjenu hidrobloka i zamjenu ulja u mjenjaču. Ovlašteni servis za ovu intervenciju naplaćuje 2.000 KM.
Kako je nakon 2011. godine Peugeot počeo sa ugradnjom nove generacije motora 1.6 HDi, tako je i Peugeot 3008 prošao kroz transformaciju. Naime, grupa PSA i Ford razvili su novi mali HDi, koji je umjesto 4 ventila po cilindru dobio 2 ventila po cilindru. Najvažniji razlog za preradu bile su nove norme o izduvnim gasovima, no, novi motori su se i pokazali boljim u eksploataciji. Jedna od osnovnih prednosti je daleko jednostavniji sistem zupčastog remena za motor sa jednom bregastom osovinom. To je pojeftinilo troškove održavanja, ali i konstrukcije. Inače, 1,6-litarski HDi motori ugrađuju se u automobile Volva, Forda, Peugeota, Citroena, Minija i Suzukija. Tako je na njihovom razvoju radio cijeli panel inženjera različitih proizvođača.
Ono što je bitno u cijeloj priči je činjenica da su novi motori rafiniraniji, tiši, nešto ekonomišniji, čišći i nešto jeftiniji za održavanje. No, u Peugeota 3008 počeli su se ugrađivati od 2012. godine. Ipak, u ovlaštenom servisu su naglasili da i na ovim motorima može doći do problema sa turbinom. Istina, tek nakon 400.000 pređenih kilometara. Lopatice turbine mogu biti oštećene, podmazivanje uljem nedovoljno, a samim tim će se znatno smanjiti i performanse motora. S obzirom na to da se na pojedinim primjercima smanjije broj pređenih kilometara, i neispravna turbina može biti značajan trag o tome. Reparacija turbine je moguća. Čak i ovlašteni servisi nude mogućnost ugradnje reparirane turbine, ali prema Peugeotovim normama, pri čemu se čak dobija i garancija od jedne godine. Cijena ugradnje reparirane turbine je 1.500 KM. Ugradnja nove turbine, sa druge strane je investicija od 3.500 KM.
Vrlo značajan podatak je i to da je interval zamjene zupčastog remena izuzetno dug. Za ove motore on je čak 180.000 kilometara i to pod uslovom da su automobili korišteni u težim eksploatacionim uslovima. Dakle, može i duže! Cijena ovog servisa je obično krupna stavka u održavanju svakog automobila, pa je s toga u ovom slučaju ukupna cijena održavanja nešto niža. Tako barem kažu u ovlaštenom servisu, koji je prema logici i najpozvaniji da utvrdi pravo stanje na modernim Peugeotima kakav je i ovaj.
Dodatno tome, Peugeot je definisao i osnovne servise prema klasama. Tako se, naprimjer, i servis zamjene ulja i filtera obavlja naizmjenično. Interval za ovaj servis je nakon 15.000 kilometara. U prvom ciklusu serviseri će zamijeniti samo ulje i filter ulja, a u drugom ciklusu ulje i sve pripadajuće filtere i tako naizmjenično. I ovo može biti određena ušteda u ukupnoj cijeni održavanja.
⇑ Ukoliko ste u prilici, birajte primjerke sa uredno popunjenom servisnom knjižicom. Intervali servisiranja na ovom autu su po 15.000 km. Peugeot je definisao da ovaj motor tek na svakom drugom servisnom intervalu zahtijeva izmjenu svih filtera, a na svakom izmjenu ulja i filtera za ulje, i to je svojevrsna prednost kod održavanja. Također, servisni interval zamjene zupčastog remena je izuzetno dug – čak 180.000 km (pa i duže), što predstavlja dodatnu pogodnost u održavanju.
Stabilizatori su po svoj prilici najosjetljiviji element na ovjesima gotovo svih automobila koji se voze u Bosni i Hercegovini. Spominjali smo ih i prilikom obrađivanja održavanja polovnih Mercedesa C-klase 220 CDI i 180 (W203), Audija A4 B7 2.0 TFSI i 2.0 TDI ili Škode Fabije 1.4 MPI i 1.9 SDI. Ovaj problem ne zaobilazi ni Peugeota 3008. Ipak, mora se priznati da se javlja na modelima koji su prešli više od 100.000 kilometara. Srećom, zamjena stabilizatora u ovlaštenom servisu nije skupa. Intervencija će koštati 101 KM.
⇑ Često mijenjan dio ovjesa je takozvani stabilizator. Rijeko može izdržati duže od 100.000 kilometara. Zamjena u o vlaštenom servisu košta 101 KM.
Peugeot 3008 je kompleksan auto. Pun je dodatne opreme preuzete iz kompakta, a nešto od ove opreme kroz vrijeme razvije i nekoliko problema.
Iako su ovlaštenom servisu u Bosni i Hercegovini najviše problema imali sa senzorima za gorivo i sa senzorima za mjerenje pritiska u gumama, ipak su vlasnici Peugeota 3008 u zapadnoj Evropi našli još nekoliko nedostataka.
Prije svega radi se o nedostacima na modelima sa luskuznim paketima opreme.
Čini se da su najveće nedostatke pronašli na navigacionom uređaju čiji softver zapravo nije bio zadovoljavajuće programiran.
Nije bilo moguće precizno odabrati rutu, a i sam takozvani “infotainment” sistem bio je prilično neupotrebljiv.
Glasovne komande nisu postajale bolje ni nakon brojnih softverskih nadogradnji.
Pored toga, prilikom kupovine polovnjaka najvažnije je uvjeriti se u ispravnost i klasične elektronske opreme u kabini. Problem je bio i sa stražnjim staklima koja se nisu mogla adekvatno zatvoriti.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
U svakom slučaju Peugeot 3008 razvio je nekoliko standardnih problema, ali ako se biraju modeli proizvedeni nakon 2011. godine, sa manuelnim mjenjačem i sa pravilnom servisnom historijom, 3008 mogao bi služiti i kao nov automobil.
⇑ Amel Hadžić, automehaničar u ovlaštenom servisu za Peugeot – Blok doo Sarajevo: “Peugeot 3008 je dobar i zahvalan automobil, ali zahtijeva redovno održavanje. Preporučujemo primjerke sa ručnim mjenjačem i sa novijim motorom 1.6 HDi sa 8 ventila. Iskustva govore da su vlasnici djelimično zadovoljniji sa ovim motorom, a da je održavanje nešto jeftinije.
Peugeot 3008 | 1.6 HDi 16v (112 KS) | 1.6 HDi 8v (115 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.560 | 1.560 | ||
Snaga motora u kw (KS) | 82 (112) | 85 (115) | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 270 / 1.750 | 270 / 1.750 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.613 | 2.613 | ||
Dužina (mm) | 4.365 | 4.365 | ||
Širina (mm) | 1.910 | 1.910 | ||
Visina (mm) | 1.635 | 1.635 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 512 / 1.604 | 432 / 1.241 | ||
Maks. brz. (km/h) | 183 | 181 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 12,6 | 12,2 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 5,1 | 4,8 |
Peugeot 3008 | ||||
Servisi | 1.6 HDi 16v (112 KS) | 1.6 HDi 8v (115 KS) | ||
Osnovni servis A | 138 KM | 146 KM | ||
Osnovni servis C | 385 KM | 344 KM | ||
Servis A: zamjena ulja i filtera ulja. Servis C: zamjena ulja, zamjena filtera ulja, filtera zraka, filtera goriva i filtera kabine. Servisi A i C se obavljaju naizmjenično – na svakim 15.000 kilometara. | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.6 HDi 16v (112 KS) | 1.6 HDi 8v (115 KS) | ||
Zupč. remen, zatezači i pumpa za vodu | 714 KM | 727 KM | ||
Klinasti remen | 201 KM | 191 KM | ||
Grijači (komplet) | 285 KM | 240 KM | ||
Ulje za motor | 76 KM | 93 KM | ||
Filter ulja | 36 KM | 36 KM | ||
Filter zraka | 58 KM | 68 KM | ||
Filter za gorivo | 158 KM | 107 KM | ||
Ulje za mjenjač | 45 KM | 45 KM | ||
Ulje za kočnice | 77 KM | 77 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 58 KM | 104 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 236 KM | 236 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 173 KM | 173 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 353 KM | 353 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 608 KM | 608 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 401 KM | 401 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 329 KM | 329 KM | ||
Kugle | 190 KM | 190 KM | ||
Krajnice | 308 KM | 308 KM | ||
Lafete | 701 KM | 701 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 762 KM | 762 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 443 KM | 443 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 223 KM | 223 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 620 KM | 620 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 608 KM | 608 KM | ||
Set kvačila | 900 KM | 900 KM | ||
Hladnjak motora | 614 KM | 614 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 318 KM | 318 KM | ||
Prednji far | 551 KM | 551 KM | ||
Zadnji far | 356 KM | 356 KM | ||
Vanjski retrovizor | 260 KM | 260 KM | ||
Prednje vjetrobr. staklo | 769 KM | 769 KM | ||
Zadnje vjetrobr. staklo | 594 KM | 594 KM | ||
Prednje bočno staklo | 149 KM | 149 KM | ||
Zadnje bočno staklo | 129 KM | 129 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa za Peugeot – Blok doo Sarajevo | ||||
Ovlašteni servisi Peugeota u BiH povremeno prave servisne akcije u kojima se može ostvariti ušteda u cijeni dijelova i ugradnje i do oko 40%. Na sve ugrađene dijelove i na sve obavljene usluge ovlašteni servis za Peugeot, Blok doo Sarajevo, daje garanaciju u trajanju od godinu dana. |
dec 24, 2024 0
dec 18, 2024 0
dec 09, 2024 0
dec 09, 2024 0
Postovani.
imam 3008 1.6 hdi., automatic mjenjac ,2011 god.
Mjenjac je prebacivao brzine na 3-
4000 obrtaja sa trzanjem,,, da bi uskoro skroz otkazao(sa dimom i mirisom paljevine lamele) Sada se autone moze uopste pokrenuti.
Koja su vasa iskustva sa ovim???
Hvala
Ja imam 3008 2011 1.6hdi 82kw sa robotizovanim kvacilom. Vozim ga 5 godina, kupljen u autokuci Kramar. Osim redovnih servisa i akumulatora nista nije mjenjano na autu. Sve probleme sto ste naveli za mene su nepoznati. Izgleda da sam uzeo auto sa stvarnom kilometrazom koja je bila 137hiljada pri kupovini. I mislim da nilad necu bjezati od tog mjenjaca.
Ja vozim 1.6hdi 84kw 8v i kupljen sa 73k. Sada ima 300k i nikad nikakvih problema do sada. Turbina i dalje fabricka, dizne fabricke… Volvo je u pitanju.