Osvježeno 29 Novembra, 2023 2:00 PM
mar 16, 2015 Adnan Huseinagić Mercedes, Polovni 18
Najkontroverzniji Mercedes i kao polovan cilja na jedinstven profil kupaca. I pored očite razlike u odnosu na ostale Mercedese, ipak je u svijet polovnih automobila ponio pouzdanost i izdržljivost karakterističnu za Mercedese. Najpouzdaniji modeli prve generacije proizvođeni su nakon redizajna iz 2001. godine.
A-klasa je zasigurno najkontroverzniji Mercedes koji je ikada došao na tržište. Kada se tek pojavio 1997. godine, njegov neugledan izgled, neobična koncepcija koja je povlačila paralelu između malog monovolumena i kompakta, te slaba motorizacija, razočarali su sve fanove trokrake zvijezde. Međutim, kao i svaki drugi Mercedes, i A-klasa je sa sobom donijela određene inovacije koje su se tek desetak godina nakon predstavljanja prve A-klase počele primjenjivati i u automobilima slične koncepcije kod drugih proizvođača. Recimo, A-klasa je započela eru serijske ugradnje ESP-a među nižim klasama automobila, a njena inovativna konstrukcijska sigurnosna ojačanja se i danas obilno koriste u automobilskom svijetu. Prva generacija A-klase zamijenjena je novim, opsežno rekonstruisanim modelom, tek 2004. godine. Dakle, više od 1,1 milion prodatih primjeraka prve A-klase, ipak je izgradilo kakav-takav ugled u odnosu na sami početak prodaje, pa je i ovaj Mercedes završio na visokom mjestu među masom polovnih automobila.
2001. godine Mercedes je redizajnirao A-klasu. Napravili su najveće promjene u unutrašnjosti, pa su ugrađivali gumiranu plastiku i na jeftinije modele. Redizajnirane modele je najlakše prepoznati po novoj masci i po providnim prednjim farovima.
Danas je A-klasa česta tema razgovora kupaca polovnih automobila. Iako je njen nekonvencionalan izgled pomalo odvaja od Mercedesovog klasičnog karaktera, ipak je dokazala da je u svim drugim segmentima kompletan i izuzetno zanimljiv automobil. Štaviše, naslijedila je pouzdanost i izdržljivost kakva je uvijek karakterisala Mercedese, pa je i kupovina polovnog primjerka potpuno opravdana.
Mercedes A-klase (W168) | ||||
Dijelovi | A 170 CDI (95 KS) | A 160 (100 KS) | ||
Klinasti remen | 20 KM | 20 KM | ||
Grijači (4 kom.) | 72 KM | – | ||
Svjećice (4 kom.) | – | 22 KM | ||
Motorno ulje (5 l) | 48 KM | 48 KM | ||
Filter ulja | 10 KM | 10 KM | ||
Filter zraka | 22 KM | 12 KM | ||
Filer goriva | 23 KM | 60 KM | ||
Ulje za mjenjač (1 l) | 17 KM | 17 KM | ||
Ulje za kočnice (0,5 l) | 5 KM | 5 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 34 KM | 18 KM | ||
Pumpa za vodu | 60 KM | 60 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 49 KM | 49 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 45 KM | 45 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 125 KM | 88 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 92 KM | 92 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 200 KM | 200 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 220 KM | 164 KM | ||
Kugle | 43 KM | 43 KM | ||
Krajnice | 36 KM | 36 KM | ||
Lafete | 105 KM | 105 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 122 KM | 122 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 122 KM | 122 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 62 KM | 62 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 44 KM | 44 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 60 KM | 60 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 60 KM | 60 KM | ||
Set kvačila | 403 KM | 295 KM | ||
Hladnjak motora | 170 KM | 170 KM | ||
Far (prednji) | 130 KM | 130 KM | ||
Far (zadnji) | 60 KM | 60 KM | ||
Vanjski retrovizor | 110 KM | 110 KM | ||
Izvor informacija: Inter Auto doo Sarajevo |
Serviseri u Mercedesovim servisnim centrima nisu zabilježili nikakve ozbiljnije probleme ni na jednoj verziji A-klase. Zapravo, na tržištu polovnih vozila u Bosni i Hercegovini najčeći modeli pokretani su 1,7-litarskim CDI dizelskim motorom i 1,6-litarskim atmosferskim benzincem.
Na našem tržištu najčešći modeli su pokretani 1,6-litarskim benzincem sa 100 KS i 1,7-litarskim CDI motorom sa 95 KS. Servisi nisu zabilježili nikakve značajnije probleme ni sa benzincem, ni sa dizelskim motorom. Jedini problem identifikovan je na modelu sa 1,4-litarskim motorom. “Leptir gasa” se često zaprlja, a čišćenje se u servisima naplaćuje tridesetak KM.
U svakom slučaju, ovaj automobil ima vrlo malo standardnih problema na koje bi eventualni kupac polovnog primjerka trebao obratiti pažnju. Serviseri su ipak napomenuli da je možda i jedini problem koji bi mogao biti izražen ispod poklopca motora najčešće vezan za zaprljan leptir gasa. Štaviše, taj problem je izražen samo na modelima pokretanim 1,4-litarskim benzinskim motorom. U servisima preporučuju samo čišćenje elementa, za koje naplaćuju tridesetak KM. Zanimljivo je to da do sada nisu zabilježili nikakve standardne probleme sa 1,7-litarskim dizelskim ili 1,6-litarskim benzinskim motorima, koji bez ikakve značajnije intervencije mogu preći i više od 300.000 kilometara.
Međutim, ni A-klasa kao ni jedan drugi automobil nije se uspjela uspješno oduprijeti nemilosti bosanskohercegovačkih cesta. Najosjetljiviji su zadnji ležajevi u lafetama, ali nije isključeno da se problemi manifestuju i na stabilizatorima, kao i na gumicama poprečne torzijske opruge (balans opruge). Cijena zamjene zadnjih ležajeva u lafetama je oko 200 KM, a prema riječima servisera, dešavalo se da je potrebna zamjena ležajeva i već nakon 35.000 pređenih kilometara. Pored toga, serviseri su zabilježili i značajan broj primjeraka kojima je bila potrebna zamjena zadnjih opruga. U servisima opruge sa zamjenom koštaju oko 100 KM. Naravno, nešto pažljivijom vožnjom i izbjegavanjem izraženijih neravnina, moguće je produžiti vijek trajanja svih elemenata. Dakle, prilikom kupovine A-klase prve generacije ključan je detaljan pregled ovjesa. Ukoliko se potrošeni ili oštećeni elementi nisu na vrijeme promijenili, dodatne vibracije mogle su ošteti i većinu drugih dijelova ovjesa.
Ipak se ovdje radi o Mercedesu, pa zahtjevnije i opsežnije saniranje moglo bi biti izuzetno skupo i neisplativo. Sa druge strane, kupovina redovno i pravilno održavane A-klase je sasvim opravdana investicija. Tehnički je naprednija od većine tadašnjih automobila slične koncepcije, ali modeli prije redizajna iz 2001. godine ipak su imali izražene probleme sa izdržljivošću plastičnih elemenata u kabini. Prije svega, plastika od koje je napravljena konzola nije adekvatno učvršćena, pa su na polovnim primjercima izraženi neugodni zvuci trljanja plastičnih elemenata.
Puno ozbiljniji problem predstavljaju tasteri za podešavanje retrovizora, i za kontrolu klima-uređaja. Naime, na većini modela prije redizajna upravo su tasteri za podešavanje retrovizora prvi koji trebaju zamjenu. Štaviše, i bočne zaštitne plastike na sjedištima su pod stalnim opterećenjem prilikom sjedanja na sjedište, pa se često desi da se pod težinom vozača plastika na sjedištu i poluga za podešavanje visine sjedišta ošteti. Na redizajniranom modelu su takvi problemi djelimično rješeni. Konzola je obložena gumiranom plastikom, a i cijela unutrašnjost je djelimično rekonstruisana, te ergonomski usklađena sa zahtjevima korisnika.
Prva generacija A-klase je u svakom slučaju izuzetno pouzdan automobil. Eventualni kupci ovog modela ipak bi se trebali zadržati na modelima proizvedenim nakon redizajna iz 2001. godine. Ti modeli su dobili nešto unapređenije motore sa manjom emisijom CO2, ali su i značajno rekonstruisani u unutrašnjosti. Iako je A-klasa najmanji Mercedes, ipak je zadržala visoku cijenu i kada je došla u društvo polovnih automobila. Za bogato opremljen primjerak sa dizelskim motorom prizveden nakon 2001. godine potrebno je izdvojiti do 9.000 KM.
Mercedes je prvu generaciju A-klase dva puta opozivao. Ukupno je opozvano 4.670 primjeraka.
– Prvi put Mercedes je opozvao A-klasu 27.04.2001. godine, a opozvano je 4.106 primjeraka proizvedenih od 01.09.2000. do 31.01.2001. godine. Na opozvanim primjercima problem se manifestovao kroz oslabljeno djelovanje kočnog cilindra. Naime, na temperaturama značajno nižim od 0 stepeni, kočni cilindar nije mogao dovoljno povećati pritisak u kočnom sistemu da bi se na diskove primjenila maksimalna kočna sila. Samim tim je produžen zaustavni put A-klase za nekoliko metara. Na opozvanim primjercima potpuno su promijenjeni svi kočni cilindri. Opoziv je registrovan oznakom R2001/044.
– Mercedes je drugi put opozvao A-klasu 28.04.2001. godine. Opozvana su ukupno 564 primjerka proizvedena od 01.01.2000. do 31.12.2000. godine. Problem je bio isti kao i na automobilima opozvanim na prvom opozivu. U servisnim centrima zamijenjeni su kočni cilindri na svim opozvanim modelima, a opoziv je registrovan oznakom R/2010/152.
Mercedes A-klase (W168) | A 170 CDI (95 KS) | A 160 (100 KS) | ||
Zapremina motora (ccm) | 1.689 | 1.598 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 70 / 95 | 77 / 105 | ||
Obrtni moment (Nm – obr/min) | 180 / 1.600 | 150 / 4.000 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / disk | disk / doboš | ||
Međuos. rastojanje (mm) | 2.593 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 3.776 / 1.719 / 1.589 | |||
Zapremina prtljažnika (l) | 390 / 1.930 | |||
Maksimalna brzina (km/h) | 182 | 180 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 12,4 | 10,8 | ||
Prosječna potrošnja (l/100 km) | 5,8 | 7,2 |
nov 27, 2023 0
nov 26, 2023 0
nov 25, 2023 0
nov 23, 2023 0
Neradi mi rikverc svetlo na mercedesu 160A.avtomatik.pa vas molim za savjet gdje bi mogla biti greška i kakoje otkloniti.Vladimir.
Poštovanje molio bih vas ako bi ste mi mogli pomoci u rjesavanju mog problema radi se o mercedesu Aklasse 2001 god 75 kv 1.6 benzin prije par dana prilikom provjere ulja primjetio sam sivkastu boju ulja na mjeracu slucajno sam ga pomirisao i osjetio da mirise po benzinu posjetio sam majstora i rekao je da sumnja na injektore da ih treba ocistiti ultrazvucno što je i napravio nakon par dana ista prica sad je ponovo ispitao injektore i kaze da su u redu da li biste vi mogli predpostaviti zasto mi ulazi i od kud benzin u karter Hvala unaprijed
Molim vas za pomoc imam A klasu 180cdi i kod palenja odma senpali hladnjak i pokazuje da nema vode a u stvari ima u cemu je problem ???Hvala
Molim vas mozete li pomoci ima a170 cdi 168 2003g,desava se da ga vozim i kad stanem i zadrzim se 15.min i vratim se on nece da upali vergla i nista ali kad pumpam papucicu gasa neki put i upali a sad se pojavila i neka zuta cesmica.Hvala.
Moze li odgovor za problem koji imam.
Imam problem na A klasi Mercedes 160 u toku voznje na kontrol tabli se upali napisano H1 uz zvuk pistanja i traje par sekundi i tako se ponovo upali i zapisti posle oko otprilike 100 km. voznje. U cemu je problem?
Hvala na pomoci I odgovoru.
Imam problem sa centralnom bravom A klasa 170 CDI 2002 god. Kada pritisnem gumb na daljinskom ne zaključaje i ne čuje se motorić od centralne a rade lampice od pokazivača pravca. Da li je u pitanju motorić ili možda osigurač od centralne i gdje se nalazi osigurač od centralne a gdje motorić za istu.HVALA NA POMOĆI .LP.
Mercedes A 140 uporno prazni akomulartor. Indikacija (lampica) punjenja ne svijetli (dok ne isprazni akumulatora). “Majstori”u servisu su zaključili da je problem alternator. Promijenili su prvo rotor a kada se nije ništa popravilo i stator (sa ostalim komponentama). Automobil i dalje nakon nekog vremena prazni akomulator. Sada je auto električar (nakon mjerenja i konzultacija) zaključio da je problem u velikoj oscilaciji kod punjenja za što je”optužio”neki od potrošača ali kaže da mu treba cijeli dan mjerenja da utvrdi uzročnika a nema vremena. Imate li ideju o čemu se radi?
samo promjeni cijeli alternator i rješen problem ,nalazi se ispod desnog točka pored kompresora za klimu ,vjerovatno ti svijetli stalno crvena lampa od akumulatora
Gdje imate servis, koliko košta izmjena seta kvačila u vašem servisu i koliko vremenski traje.
Radi se o MERCEDES A CLASS W168 1.7 CDI ELEGANC 2002.g.
vjerojatno bi se uradilo još ponešto na autu.
Poštovani, molim Vas savjet za mercedes A 200 cdi 2006g. – W169, zbog poskakivanja zadnjeg kraja, odnosno zadnji desni kotač. Zamijenjeni su amortizeri i novi centralni nosač mosta, no i dalje se dešava ista stvar. Što treba napraviti, reparaturu mosta?
Imam Mercedes A 170 CDI 2001 godine. U Zadnje vreme proizvodi “tezak” zvuk i izlazi crni dim iz auspuha kada je u leru. Molim za savjet i Vaše mišljenje?
Pali mi se žuta lampica za ulje na mercedesu A klase 170 CDI.Ulje sam mjenjao prije 3-4 mjeseca,dakle ulja ima.Mehaničar je rekao da to ignoriram ali mi stvara psihičku nervozu.Da li to mogu skinuti resetiranjem na tabli i kako?
Molim odgovor.
Postovani, imam Mercedes A 170 CDI iz 2001 godine. Imam problem sa SRS sustavom. Ono, postojano je zapaljena SRS crvena lampica. Molim Vas za savjet kako to da rijesim? Pozdrav
Molim vas ako neko zna šta može da bude sa mojim Mersedesom A klase CDI 2001. Prije par dan sam zbog nailaska na makadmski put prikočila i usporila, nakon 2- 3 metra sam dodala gas ali neće da ide naprijed, čuje se da gas radi po zvuku ali ne ide, u rikverc se može voziti. Nakon 2 dana stajanja u dvorištu proradio i naprijed. Sumnjajuči da je u pitanju ulje u mjenjaču dok još vozi naprijed odem kod majstora kaže sve ok. Ulje dobro nema potreba mjenjati. nakon pređenih 50 km opet neće naprijed. Kod kakvog majstora ići i šta bi moglo biti? Hvala
170cdi 2001g malo malo pa mi izgori osigurac za svjetla..?
I jedan od tri relea nije Orginal dali li je do relea