Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
jul 25, 2014 Adnan Huseinagić Polovni, Toyota 0
Manjak zaštite na podu može dovesti do pojavljivanja hrđe na vitalnim dijelovima poda, dok pojedine tvorničke serijske greške još igraju važnu ulogu na polovnim Yarisima. Ipak, kupovinom adekvatno održavanog modela dobijate izvrsan motor, praktičnu kabinu i automobil koji ne zahtijeva skupo održavanje.
Tema realizirana u saradnji sa Autoservisom Unitrade ASD Sarajevo
Predstavljanjem druge generacije Yarisa 2005. godine, Toyota je na evropsko tržište plasirala automobil sa koncepcijom gradskog auta, ali sa određenim elementima i uređenjem kabine koje je nedvosmisleno podsjećalo na monovolumene. Popularnost Yarisa nikada nije dolazila u pitanje, pa je i danas ovaj automobil jedan od najčešćih na cestama evropskih gradova. Istina je da u Bosni i Hercegovini Yaris nema status koji uživaju njemački gradski automobili, ali sa svojom neobičnom koncepcijom ipak je pronašao dovoljno veliki broj kupaca koji su stvorili snažnu bazu čak i na tržištu polovnih vozila. Ne možemo reći da Yarisa među polovnjacima traže svi, ali oni koji su upoznati sa karakterom kabine i sa pouzdanošću koju svaka Toyota pruža, zasigurno su očarani automobilom koji i pored manjih dimenzija nudi više čak i od većih automobila. Na tržištu polovnih vozila dominiraju oni pogonjeni 1,3-litarskim benzincem koji razvija 88 KS i oni koji su opremljeni manuelnim mjenjačem. Srećom, upravo je ovaj spoj motora i mjenjača onaj koji se kroz godine eksploatacije pokazao kao najbolji i najpouzdaniji.
⇑ Sa elementima koji krase monovolumene, kabina Yarisa jedna je od najpraktičnijih u svijetu gradskih automobila. I pored toga što je na malom prostoru “razbacan” veliki broj pretinaca, vrhunska završna obrada osigurala je dugotrajnost svih pokretnih elemenata. Čvrsta plastika znači i lako održavanje. Na većini modela, kabina i dalje izgleda kao nova.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Naravno, kao i svaki drugi automobil, ni Yaris nije bez mane, ali je zanimljivo da osnovni elementi ovjesa, koji su obično najosjetljiviji kod konkurencije, ipak imaju duži eksploatacioni vijek. Ipak, ukoliko planirate kupovinu ovog automobila, predlažemo detaljnu provjeru u servisu. Uvjerite se da na donjoj strani poda nema velikih tragova korozije. Naime, kako pod Yarisa nije zaštićen kao kod pojedinih evropskih konkurenata, cijeli donji dio podložan je korodiranju. Udarci kamenčića u dijelove poda ili u prednji dio ovjesa su neizbježni, a upravo takvim udarcima oštećuje se tanki sloj zaštite, što znači da voda ima nesmetan put do metalnih dijelova koji počinju korodirati. S obzirom na to da se još radi o automobilima koji su relativno mladi, ovaj problem će se ispoljiti tek za nekoliko godina. Upravo zbog toga bitno je izabrati primjerak sa minimalnim tragovima korozije na donjem dijelu poda.
Toyota Yaris prvenstveno je namijenjena za korištenje u gradovima. To praktično znači da se neće postizati prevelike brzine, da će se voziti preko prilično čistih saobraćajnica, te da će većinu svog vremena provoditi na parkiralištima. Možda je upravo to razlog zbog kojeg Toyota nije uložila u bolju zaštitu poda.
Naime, u poređenju sa pojedinim evropskim konkurentima zaštita donjeg dijela poda (uključujući i elemente ovjesa) je minimalna. Praktično, prilikom udara bilo kojeg predmeta (kamenčića i slično) u pod, oštećuje se tanki sloj zaštite, a pod i dijelovi ovjesa ostaju potpuno izloženi vanjskim utjecajima. Znamo da je korozija najveći neprijatelj određenih metala, a minimalna zaštita poda može izazvati veliki problem u budućnosti.
Prema tome, prilikom kupovine polovnog primjerka, obavezno odvezite automobil u servis i detaljno pogledajte ima li većih tragova korozije na podu ili na izloženim dijelovima ovjesa.
Naravno, noviji modeli trebali bi imati manjih problema sa korozijom, ali detaljna provjera je i dalje imprativ.
S obzirom na to da je Yaris još prilično mlad automobil, očekuje se da značajniji problemi sa korodiranjem poda tek mogu doći. S toga je i kupovina automobila sa očuvanim podom jedini pametan izbor.
Zanimljivo je i to da je upravo manjak zaštite na podu jedan od osnovnih nedostataka na Yarisu. S obzirom na to da je značajno veća koncentracija Yarisa u evropskim gradovima nego u Bosni i Hercegovini, istraživanjem smo utvrdili da ipak postoje određeni problemi na mehaničkim elementima sa kojima se vlasnici Yarisa susreću.
Servisni interval 10.000 km
Zamjena ulja i tri filtera: za benzinca 152 KM; za dizela 180 KM
Zanimljivo je to da su najnezadovoljniji vlasnici modela proizvedenih do 2007. godine. Naime, serviseri su zabilježili da su u prve tri godine proizvodnje najveći problemi izraženi sa serijskim greškama kao što je proklizavanje (kvačila spojke lamele) čak i na onim modelima koji nisu prešli veći broj kilometara. Jasno je da se prilikom kupovine polovnog automobila treba uvjeriti u ispravnost svih potrošnih elemenata, pa tako i lamele, ali ovaj problem bio je izražen i na modelima koji su praktično bili novi. Srećom, ugradnjom novog dijela, Toyota je riješila problem, pa se smatra da su danas gotovo svi Yarisi opremljeni djelimično ispravnim sistemom kvačila.
⇑ Zanimljivo je da osnovni elementi ovjesa mogu trajati nešto duže u odnosu na iste elemente kod evropske konkurencije. Izvjesno je da Yaris neće nikada imati većih problema sa ovjesom.
Toyota Yaris | 1.3 VVT-i (88 KS) | 1.4 D-4D (90 KS) | ||
Vodena pumpa | 135 KM | 225 KM | ||
Set kvačila | 410 KM | – | ||
Disk – pločice (prednje) | 142 KM | 142 KM | ||
Prednji par diskova | 162 KM | 162 KM | ||
Zadnji par kočnica | 120 KM | 120 KM | ||
Amortizeri (prednji) | 240 KM | 240 KM | ||
Amortizeri (zadnji) | 250 KM | 250 KM | ||
Kugle (1 kom.) | 35 KM | 35 KM | ||
Hladnjak motora | 509 KM | 400 KM | ||
Krajnice (1 kom.) | 45 KM | 45 KM | ||
Svjećice (4 kom.) | 58 KM | – | ||
Grijači (4 kom.) | – | 180 KM | ||
Ležajevi prednji (1 kom.) | 140 KM | 100 KM | ||
Ležajevi zadnji (1 kom.) | 380 KM | 380 KM | ||
Osnovni servis | 152 KM | 180 KM |
Također, zabilježeno je da se na modelima proizvedenim prije 2007. godine pojavljuje problem prilikom brze promjene brzine pri višem broju obrtaja. Ispostavlja se da je mehanizam za sinhronizaciju brzine okretanja osovina u mjenjaču i na motoru proizveden prema pogrešnim specifikacijama, što je dovodilo do problema prilikom promjene iz više u nižu brzinu.
Stoga, tokom testne vožnje obavezno provjerite mjenjač u svim uslovima rada.
Zanimljivo je to da su problemi zabilježeni i na automatskom mjenjaču, no taj mjenjač nije popularan u automobilima prodatim na evropskom tržištu.
⇑ Zabilježeno je da se na pojedinim modelima proizvedenim prije 2008. godine vremenom smanji napetost mikroremena, što može stvoriti neugodan zvuk iz prostora motora. Iako se problem jednostavno rješava u servisu, dužom vožnjom sa nepravilno napetim mikroremenom mogu se pojaviti problemi i na elementima koje remen pokreće.
Iako su ovi problemi bili izraženi još dok je bio nov, danas se ipak smatra da je Yaris itekako pouzdan polovni automobil. Čak ni na tržištu polovnih nema prevelikog broja Yarisa i to ne zbog toga što ih nije dovoljno prodato nego zbog toga što se vlasnici teško odvajaju od svojih ljubimaca. Mali motori kao što su 1,3-litarski benzinac i 1,4-litarski D-4D i dalje predstavljaju okosnicu ponude, a možete biti uvjereni da nisu slučajno dobili reputaciju pouzdanih motora.
Na našem tržištu preovladavaju modeli pokretani 1,3-litarskim benzinem sa 88 KS i 1,4-litarskim turbodizelašem koji razvija 90 KS. S obzirom na to da je Yaris jedan od najlakših gradskih automobila, ovako snažni motori nameću se kao izvrstan izbor. Štaviše, serviseri nisu primijetili nikakve standardne probleme sa ovim motorima, što znači da je dugotrajnost i pouzdanost zagarantovana.
Gotovo svi dostupni na tržištu opremljeni su prilično bogatom dodatnom opremom. Teško je pronaći modele bez klima-uređaja, električnih podizača stakala, centralnog daljinskog zaključavanja i slično.
Kupovinom polovnog modela obavezno provjerite funkcionisanje dodatne opreme. Iako nisu zabilježeni problemi sa ovim elementima, manjak održavanja može dovesti do prestanka funkcionisanja klima-uređaja.
Rješenje je jednostavno servisiranje u opremjenom servisnom centru koji će naplatiti od 60-80 KM za osposobljavanje ukoliko nema nepredviđenih problema sa sistemom.
Sve u svemu, Toyota Yaris je izuzetno povoljan i pouzdan mali gradski automobil. Dok će njegov izgled zasigurno odbiti pojedince, izuzetno praktična kabina, pouzdani i živahni motori, kao i niska potrošnja ipak su elementi koji definitivno predstavljaju prednosti čija se važnost ne može zanemariti.
Pri tome, poznata reputacija Toyotine pouzdanosti ni ovdje ne dolazi u pitanje, što znači da će i održavanje i registrovanje Yarisa biti među najpovoljnijim na tržištu.
Odabirom modela sa manjim brojem pređenih kilometara, i po mogućnosti proizvedenog nakon 2007. godine, zasigurno ne možete pogriješiti.
Toyota Yaris | 1.3 VVT-i (88 KS) | 1.4 D-4D (90 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.296 | 1.364 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 64 / 88 | 66 / 90 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 121 / 4.200 | 190 / 1.800 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / doboš | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.460 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 3.750 / 1.695 / 1.530 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 270 / 1.085 | |||
Maks. brz. (km/h) | 170 | 175 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 11,5 | 10,7 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 6,0 | 5,1 |
Pozitivno
S obzirom na to da se radi o mladom automobilu, većina dostupnih primjeraka još je u izvrsnom stanju. Također, svi su opremljeni bogatom opremom.
Negativno
Iako na Yarisu nisu zabilježeni veći tehnički i mehanički problemi, nedovoljna zaštita poda u budućnosti može prouzrokovati značajnije probleme sa krozijom.
jan 09, 2025 0
jan 08, 2025 0
jan 03, 2025 0
dec 30, 2024 0