Osvježeno 29 Novembra, 2023 2:00 PM
feb 06, 2009 Adnan Huseinagić Peugeot, Polovni 0
Predstavljanjem atraktivno dizajniranog Peugeota 407, bosanskohercegovački kupci polovnih automobila srednje klase skloni “francuskoj politici” napokon su dobili odličnu priliku da sada, za prihvatljiv novac, kupe jedan od generalno prefinjenijih automobila srednje klase – Peugeot 406. Od tri ponuđena karoserijska oblika najčešća i najprodavanija je, logično, klasična trovolumenska opcija.
Tema realizovana u saradnji sa mrežom ovlaštenih servisa Peugeota
Priča koja se provlači okolo već dugo vremena ide otprilike ovako: u Francuskoj Renaulte vozi radnička klasa, Citroeni su za one koji su negdje na pola puta između radnika i direktora, dok su (srednje veliki i veliki) Peugeoti rezervisani isključivo za tamošnju društvenu kremu. Koliko u svemu tome ima istine, nije ni važno, jer danas svi francuski proizvođači automobila imaju modele u skoro svim automobilskim klasama. Ono što je bitno jeste činjenica da su prodajne cijene Peugeota, koji svjesno nisu avangardni poput “bratskih” Citroena, uvijek bile za korak-dva ispred ostatka francuskog društva.
⇑ Kada bi stvari bile idealne, onda bi svaki polovan automobil u našu zemlju stizao sa uredno ovjerenom servisnom knjižicom koja daje odgovore na nekolicinu bitnih pitanja. Nažalost, mnogo je više polovnjaka u čijim pretincima nema servisne knjižice, pa je u tom slučaju preporučljivo uraditi kompletan servis kojim se prilično neutrališe mogućnost da stvari već nakon prvih kilometara krenu naopako.
U svojoj dugoj historiji i Peugeot je imao velikih uspona i još većih padova, ali elegantni nasljednik modela 405 definitivno spada među uspješnije automobile koji su rođeni pod okriljem ponosno uspravljenog lava. Bez obzira na to što nema najprestižnije evropsko priznanje (Car of the year) koje je sebi osigurao njegov prethodnik Peugeot 405, “broju 406” uopšte nije smetalo da od druge polovine 1995. godine uspješno animira mnoge kupce koji nikada nisu ni pomislili kako će u srednjoj klasi izabrati francuski automobil. Gotovo bez nepopularnih dječijih bolesti koje, prema pravilu, prate sve novorođene modele, uz bitnu činjenicu da je i Peugeot 405 bio znatno kvalitetniji od svog najljućeg francuskog konkurenta (Renault 21), Peugeot 406 već u startu je bio u mnogo boljoj poziciji u odnosu na prve Lagune i Xantije. Jedini otežavajući faktor za ostvarenje posebno velikih brojeva bila je prodajna cijena koja je i u slučaju modela 406 svima jasno stavljala do znanja da Peugeot nema namjeru praviti automobile za radničku klasu.
Bez obzira na vidno konzervativniji dizajnerski pristup od pristupa koji su upotrijebili dizajneri Renaulta, kada su “crtali” Lagunu, Peugeot 406 vanjštinom je i dalje izuzetno dopadljiv automobil koji će se, sigurno, svidjeti svima koji inače vole decentne stvari. Za takve, 407 spada u klasu vulgarnih automobila. Redizajniranje eksterijera koje se desilo 1999. godine doživjelo je svakojake reakcije, ali u svakom slučaju, mnogo je onih koji smatraju da je Peugeot 406 sve do svog kraja mogao biti automobil na kojem se nisu morali raditi nikakvi dodatni zahvati koji spadaju u domen automobilske estetske hirurgije. Drugačija prednja svjetla 406-icu jesu učinila nešto agresivnijom, ali agresivnost baš i nije osnovna osobina koja je nužno potrebna ovakvim automobilima. Kako god, ako i ima pojedinaca koji tvrde da im je izgled karavanske varijante Peugeota 406 prilično neinspirativan, ne znamo nikoga ko slične stvari spominje u slučaju limuzine ili kupea. Upozorenje: ako su cijene polovnih poslovno-porodičnih 406-ica danas dosta povoljne, isto se ne može reći za cijene Pininfarinine kupe varijante, jer se za ekskluzivnost uvijek traži više para. Vratimo se najprodavanijoj trovolumenskoj varijanti.
⇑ Sjedišta u redizajniranom Peugeotu 406 iz 2001. godine, koji u “nogama” ima manje od 50.000 pređenih kilometara, izgledaju besprijekorno. Tako izgleda i ostatak unutrašnjosti. Međutim, pošto je veoma malo uvezenih Peugeota 406 koji se mogu pohvaliti sa spomenutom kilometražom, potencijalni kupci trebali bi mnogo pažnje posvetiti opštem stanju unutrašnjosti automobila koja u slučaju Peugeota uveliko pokazuje da li stvarna kilometraža odgovara broju na kilometar-satu. Relativno kvalitetni materijali transparento otkrivaju enormno veliku eksploataciju i tako poprilično ublažavaju otežavajuću činjenicu da se u ovlaštenim servisima Peugeota putem dijagnostičkih uređaja ne može utvrditi stvarno stanje pređenih kilometara.
Prostrano odmjerena unutrašnjost uspješan je spoj kvalitetnih materijala, precizne izrade i nezamarajućih oblika. Mislimo na unutrašnjost redizajniranih automobila, jer se prve 406-ice baš i nisu mogle pohvaliti pretjerano kvalitetnim materijalima od kojih je napravljeno vozačko-putničko okruženje. Nađete li se pred primjerkom prije redizajna za koji se ne može pouzdano utvrditi pređena kilometraža, opšte stanje unutrašnjosti koje prilično teško sakriva pređene kilometre moglo bi vam tada govoriti znatno više od samih brojeva na kilometar-satu.
⇑ Niko se u slučaju Peugeota 406 prije redizajna nije pretjerano žalio na jednostavno koncipirano vozačko okruženje, ali je bilo određenih pritužbi na loš kvalitet plastičnih materijala od kojih je ono napravljeno. Pored toga, slabe ocjene dobila su i sjedišta od kojih se, pored udobnosti, očekivalo i nešto više bočnog oslonca kada cesta iz ravnog pređe u krivudavo. Bez promjene osnovnih kontura u Peugeotu su se potrudili da na redizajniranoj 406-ici isprave većinu spomenutih nedostataka, pa su kupci verzije sa razvučenijim prednjim svjetlima mogli računati na bolje materijale i bolja sjedišta. U svakom slučaju, Peugeot 406 iznutra će se mnogo više svidjeti onima koji na automobile gledaju bez velikih i strastvenih očekivanja.
Ponuda benzinskih motora za redizajnirani Peugeot 406 počinjala je sa osnovnim 1,8-litarskim četverocilindarskim motorom koji se u praksi pokazao prilično neprimjerenom opcijom, jer je za kapacitet njegovih “benzinskih pluća” karoserija automobila, jednostavno, previše teška. Upravo taj motor kod nas je najčešći u ponudi uz polovne Peugeote 406, ali mi ga smatramo daleko od optimalne opcije. Ako kupac iz bilo kojeg razloga insistira na primjerku kojeg pokreće neki od benzinskih motora, onda bi svakako trebalo razmisliti o snažnijim motorima većih radnih zapremina (2.0 ili 2.2). Što se tiče dizelske ponude, jedna od najčešćih varijanti koja se u posljednje vrijeme nudi uz 406 je izvanredni dvolitarski HDi motor koji se može dobiti u varijanti i sa 90 KS, i sa 110 KS. Sa skromnim zahtjevima oko održavanja, dovoljnim performansama, odličnim obrtnim momentom i enormno dugim radnim vijekom, spomenuti dizelski motor čini se više nego dobrim porodičnim izborom. Za pristalice koji žive uz parolu “sve ili ništa!” tu je i 2,2-litarski HDi koji raspolaže sa 136 KS. Takvi su primjerci kod nas prilično rijetki.
Oguljen upravljač izgleda ružno, ali ne utječe na dinamičke osobine automobila. Potpuno drugačije je u slučaju pojedinih elemenata prednjeg i stražnjeg ovjesa koji spadaju u jedinu “manu” Peugeota 406, jer u našim (ne)uslovima korištenja teško da mogu izdržati više od 50.000 kilometara. Kugle, krajnice, stabilizatori, selen-blokovi… Jedina olakšavajuća okolnost je povoljna cijena svih nabrojanih dijelova ovjesa koji, kada funkcionišu, Peugeot 406 čine jednim od najudobnijih automobila srednje klase.
Na stranu konjske snage i ukupni vizuelni dojam, ali pouzdanost kompletnog “paketa” i dalje spada u sam vrh prioriteta kada se radi o kupovini polovnog automobila. Možda Peugeot 406 ima sjedišta bez adekvatnog bočnog oslonca. Možda se i previše naginje u oštro voženim zavojima, ali, definitivno, nije jedan od onih koji će svom vlasniku ubrzati rast sijedih dlaka na glavi. Od vlasnika automobila do vlasnika ovlaštenih servisa dobijali smo skoro identične odgovore: “Osim stabilizatora koji nemaju dovoljno otpornosti da se dugo nose sa našim cestama, ovaj auto nema drugih mana koje ga svrstavaju u nepovoljnu kupovinu.” Dodaćemo da su se kod prvih produkcijskih primjeraka dešavali sitni problemi sa centralnim zaključavanjem i lažnim paljenjem pojedinih kontrolnih lampica, ali u Peugeotu su vrlo brzo izašli na kraj sa takvim stvarima. Uz redovno održavanje u ovlaštenim servisima i malo pažnje prilikom odabira firme kod koje se isporučuje gorivo, Peugeot 406 biće “gost” u servisu samo kada dođe vrijeme redovnog servisnog intervala. Cijene održavanja i rezervnih dijelova priložene u tabelama još jednom pokazuju da francuski automobili više nisu od onih sa kojima je život “k’o žara!”
Peugeot 406 | 1.8 16v (110 KS) | 2.0 HDi (110 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.749 | 1.997 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 80 / 110 | 80 / 110 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 160 / 4.000 | 250 / 1.750 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.700 | 2.700 | ||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.600 / 1.765 / 1.400 | 4.600 / 1.765 / 1.400 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 430 | 430 | ||
Maks. brzina (km/h) | 197 | 191 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 12,2 | 12,5 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 7,7 | 5,5 |
Peugeot 406 | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.8 16v (110 KS) | 2.0 HDi (110 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 300 KM | 280 KM | ||
Klinasti remen | 40 KM | 40 KM | ||
Svjećice | 48 KM | – | ||
Grijači | – | 60 KM | ||
Motorno ulje | 52 KM | 99 KM | ||
Uljni filter | 15 KM | 15 KM | ||
Zračni filter | 17 KM | 20 KM | ||
Filter za gorivo | 22 KM | 30 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 115 KM | 115 KM | ||
Disk – pločice (zadnje) | 60 KM | 60 KM | ||
Ukupno | 669 KM | 719 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.8 16v (110 KS) | 2.0 HDi (110 KS) | ||
Ulje za mjenjač | 10 KM | 10 KM | ||
Ulje za kočnice | 12 KM | 12 KM | ||
Pumpa za vodu | 150 KM | 75 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 15 KM | 15 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 160 KM | 160 KM | ||
Kugle | 45 KM | 45 KM | ||
Krajnice | 37 KM | 37 KM | ||
Manž. na homok. zglob. (par) | 37 KM | 37 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 27 KM | 27 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 110 KM | 110 KM | ||
Set kvačila | 450 KM | 450 KM | ||
Hladnjak motora | 450 KM | 450 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | n/p | 150 KM | ||
Far (prednji) | 360 KM | 360 KM | ||
Far (zadnji) | 170 KM | 170 KM | ||
Vanjski retrovizor | 272 – 313 KM | 272 – 313 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 420 KM | 420 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 270 KM | 270 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 115 KM | 115 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 110 KM | 110 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Peugeot |
Peugeot 406 | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.8 16v (110 KS) | 2.0 HDi (110 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 152 – 209 KM | 158 – 161 KM | ||
Klinasti remen | 39 – 49 KM | 43 – 49 KM | ||
Svjećice | 15 – 48 KM | – | ||
Grijači | – | 64 – 176 KM | ||
Motorno ulje | 45 – 72 KM | 50 KM | ||
Uljni filter | 12 – 14 KM | 12 – 19 KM | ||
Zračni filter | 13 – 26 KM | 26 – 29 KM | ||
Filter za gorivo | 14 – 38 KM | 20 – 40 KM | ||
Ulje za mjenjač | 10 – 12 KM | 10 – 12 KM | ||
Ulje za kočnice | 7 – 10 KM | 7 – 10 KM | ||
Pumpa za vodu | 60 – 83 KM | 64 – 95 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 53 – 86 KM | 55 – 104 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 60 – 65 KM | 57 – 70 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 145 – 182 KM | 137 – 218 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 420 KM | 420 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 154 – 280 KM | 153 – 280 KM | ||
Kugle | 16 KM | 16 KM | ||
Krajnice | 28 KM | 28 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 66 KM | 66 KM | ||
Set kvačila | 362 – 418 KM | 292 – 403 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 125 KM | 99 KM | ||
Far (prednji) | 231 KM | 174 KM | ||
Vanjski retrovizor | 92 KM | 92 KM |
Peugeot 406 1.8 16v | Cijena | ||
Castrol GTX3 Magnatec (4 l) | 39 KM | ||
Optima Power HC (4/1) | 46 KM | ||
Shell Helix Plus (4 l) | 46 KM | ||
Liqui Moly Leichtlauf (5 l) | 57 KM | ||
Mobil 1 Super 3 (4 l) | 58 KM | ||
Total Quarz 7000 (4 x 1 l) | 64 KM | ||
. | |||
Peugeot 406 2.0 HDi | Cijena | ||
Castrol TXT Softec (5 l) | 90 KM | ||
Liqui Moly Diesel High Tech (5 l) | 61 KM | ||
Shell Helix Ultra (4 l) | 88 KM | ||
Valvoline Sinpower (4 l) | 72 KM | ||
INA Millenium (4 l) | 84 KM | ||
Total Quarz 9000 (4 l) | 108 KM |
Peugeot 406 pokretan šesnaestventilskim benzinskim 1,8-litarskim motorom zadovoljiće se kvalitetnim polusintetičkim motornim uljima viskoziteta 10W-40. Viskozitet 5W-40 biće dovoljan varijanti koju pokreće 2,0-litarski turbodizelski motor. Redovne izmjene mnogo su bitnije od samog izbora proizvođača ulja.
nov 28, 2023 0
nov 27, 2023 0
nov 27, 2023 0
nov 26, 2023 0