Osvježeno 29 Novembra, 2023 2:00 PM
jun 08, 2012 Adnan Huseinagić Land Rover, Polovni 6
Budući kupci polovnih Freelandera prve generacije trebali bi se ograničiti na modele proizvedene nakon 2001. godine. Na ovom automobilu nema “skupih problema”, a nekoliko nedostataka rješava se uz iznenađujuće niske cijene. Ovaj britanac je jeftiniji za održavanje od brojnih kompakta!
Tema realizovana u saradnji sa automehaničarskom radnjom Vektor i Bosnian British Serviceom
[sam id=”7″ codes=”true”] |
Velika Britanija je daleko, a njihovi automobili su i dalje samo egzotika na našim cestama. Zapravo, jedini britanski automobil koji bi uspio uhvatiti smisao bosanskohercegovačke svakodnevnice (osim Defendera koji kao da je “izmišljen” za naše planine) zove se Freelander. Ustvari, ukoliko želite britanski polovan auto, jedini racionalan izbor je Land Rover Freelander. Zaboravite na MG-ove, na Jaguare, na Lotuse i ostalu egzotiku. Freelander je jedini britanski auto koji se u potpunosti uklapa u jedinstvenu atmosferu automobilskog tržišta Evrope. Zato je i bio najprodavaniji mali SUV od 1997. godine, kada je predstavljen, pa sve do 2001. godine, kada je samo blago modifikovan. Pravi redizajn došao je tek 2004. godine. U svakom slučaju, na našim cestama i u oglasnicima polovnih vozila ne nedostaje Freelandera prve generacije. Lako je primijetiti da dizeli i u ovom slučaju preovladavaju, ali postoji i dobar broj benzinaca. Praktično, odnos dizelaša i benzinaca je 70 odsto na prema 30 odsto u korist dizelaša. Dakle, jasno je, kupci ovakvih automobila, uostalom, kao i danas, najčešće se odlučuju za one pogonjene dizelskim motorom.
⇑ Ljubiša Petričević, automehaničar u servisu Land Rovera Vektor – I. Sarajevo: “Uz pravilno i pravovremeno održavanje, Land Rover Freelander je pouzdan kao i drugi automobili iz perioda u kojem se proizvodio. Iako su za sve Freelandere karakteristični problemi sa stabilizatorima, nosačima kardana i krstovima kardana, jeftini zamjenski dijelovi omogućuju redovnu zamjenu istrošenih dijelova, što Freeladnera čini ekonomski prihvatljivim kao manje automobile.”Na našem tržištu polovne Freelandere možemo poredati u dvije cjenovne grupe. Primamljivija je ona koja je bliža 10.000 KM, dok su puno pouzdaniji oni koji koštaju oko 15.000 KM. Ova jasna cjenovna podjela je i očekivana, jer su oni bliži 10.000 KM proizvedeni prije 2001. godine, dok su skuplji mlađi od 2001. godišta. Takva jasna cjenovna diferencijacija nastala je zbog određenih mehaničkih problema koji su izraženi na modelima prije 2001. godine.
⇑ Na modelima prije 2001. godine, zaptivač glave motora na 1,8-litarskom benzincu je bio itekako osjetljiv. Novi zaptivač je izdržljiviji, a zamjena košta 120 KM.Naime, serviseri ovih vozila u Bosni i Hercegovini naglasili su da Freelanderi sa 1,8-litarskim motorom stariji od 2001. godine, imaju probleme sa zaptivačem glave motora. Stari zaptivač glave motora prilično je osjetljiv, a njegova zamjena je potrebna već nakon 100.000 pređenih kilometara. Land Rover je svjestan problema, pa je zamjenski zaptivač glave motora značajno otporniji, što znači da će trajati znatno duže. Dakle, u slučaju kupovine Freelandera sa manje od 150.000 pređenih kilometara i sa originalnim zaptivačom glave motora, budite spremni na investiciju od oko 120 KM, koliko je potrebno za zamjenu zaptivača.
Land Rover Freelander | |||||
– Preporučeni servis | |||||
Dijelovi | 1.8i | 2.0 TD4 | 2.0 TCI | ||
Zupčasti remen i zatezači | 222 KM | – | 433 KM | ||
Klinasti remen | 53 KM | 53 KM | 46 KM | ||
Svjećice | 63 KM | – | – | ||
Grijači | – | 199 KM | 70 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 88 KM | 111 KM | 88 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 94 KM | 94 KM | 94 KM | ||
Ukupno | 520 KM | 457 KM | 731 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | |||||
– Troškovi održavanja | |||||
Dijelovi | 1.8i | 2.0 TD4 | 2.0 TCI | ||
Ulje za mjenjač (3 l) | 12 KM | 12 KM | 12 KM | ||
Ulje za kočnice (0,5 l) | 53 KM | 53 KM | 53 KM | ||
Pumpa za vodu | 234 KM | 304 KM | 187 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 47 KM | 47 KM | 47 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 160 KM | 160 KM | 160 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 211 KM | 211 KM | 211 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 164 KM | 164 KM | 164 KM | ||
Krajnice | 41 KM | 41 KM | 41 KM | ||
Stabilizatori | 41 KM | 41 KM | 41 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 117 KM | 117 KM | 117 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 117 KM | 117 KM | 117 KM | ||
Manžetna na hom. zglobu (par) | 17 KM | 17 KM | 17 KM | ||
Manžetne do mjenjača | 53 KM | 53 KM | 53 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 140 KM | 140 KM | 140 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 140 KM | 140 KM | 140 KM | ||
Set kvačila | 374 KM | 374 KM | 374 KM | ||
Hladnjak motora | 415 KM | 415 KM | 322 KM | ||
Far (prednji) | 488 KM | 488 KM | 488 KM | ||
Far (zadnji) | 164 KM | 164 KM | 164 KM | ||
Vanjski retrovizor | 281 KM | 281 KM | 281 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 328 KM | 328 KM | 328 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 509 KM | 509 KM | 509 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 205 KM | 205 KM | 205 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 304 KM | 304 KM | 304 KM | ||
Izvor informacija: Automehaničarska radnja Vektor I. Sarajevo i Bosnian British Service Sarajevo |
Osim toga, Freelanderi su imali problema sa podizačima stakala. Posebno je osjetljiv podizač stakla na petim vratima. Naime, vrata prtljažnika otvaraju se bočno, a otvara se samo donji metalni dio, što znači da se prilikom svakog otvaranja prozor mora malo spustiti da bi se vrata uopšte mogla otvoriti (isti sistem kao i na kupeima). No, tokom hladnih dana, cijeli električni sistem za otvaranje prozora može smrznuti što onemogućuje otvaranje zadnjeg prozora, a samim tim i otvaranje vrata prtljažnika. Najjednostavnije je pričekati odmrzavanje. Ovakvi problemi su sanirani nakon 2001. godine.
Štaviše, 2001. godine zamijenjen je Roverov dvolitarski dizelski TCI sa BMW-ovim dvolitarskim motorom TD4. Uz sličnu snagu, novi motor je trošio manje goriva, ali je bio i značajno pouzdaniji od Roverovog motora. Inače, ovaj motor se ugrađivao i u BMW-ove limuzine. Uz novi motor, promijenjen je i položaj kardana, a Freelander je dobio i novi poboljšani automatski mjenjač. Rezultat je bio značajno pouzdaniji automobil, ali kroz godine eksploatacije na površinu su isplivani standardni nedostaci. Freelander ima očite probleme sa krstovima kardana i sa nosačima kardana, ali i sa stabilizatorima na ovjesu. Naime, serviseri su primijetili da krstovi kardana, ali i nosači kardana u našim uslovima mogu izdržati do tridesetak hiljada kilometara. To jeste mala kilometraža, ali su i ovi dijelovi izuzetno prihvatljivi. Krst kardana sa zamjenom košta oko 50 KM, dok je slična cijena zamjene i nosača kardana. Dakle, Land Rover je svjestan kratkog eksploatacionog vijeka ovih dijelova, pa je i cijena prilagođena čestoj zamjeni.
Stabilizatori imaju još kraći eksplatacioni vijek. Serviseri spominju mijenjanje već nakon 15.000 do 20.000 kilometara, ali zamjena dva stabilizatora košta oko 70 KM. S obzirom na to da su cijene dijelova prihvatljive, Freelander uspješno ruši mit o skupom i teškom održavanju britanskih vozila. Zapravo, ispostavlja se da je održavanje Freelandera jednostavnije i jeftinije od održavanja velikog broja kompakta koji su se proizvodili krajem devedesetih godina proteklog stoljeća i početkom novog stoljeća.
U ponudi na našem tržištu postoje dvije karoserijske verzije Freelandera. Trovratni je bio posebno popularan zbog jedinstvenog načina uklanjanja zadnjeg dijela krova, zbog čega se ovaj SUV praktično pretvarao u kabrioleta. Ipak, funkcionalniji je onaj sa pet vrata. Pored toga, većina Freelandera je bogato opremljena. Električni podizači stakala svakako su standardni, dok se u većini modela nalazi klima-uređaj, multifunkcionalni volan i slično. Upravo se sa tako bogatom opremom odvojio od klasičnih predstavnika klase kojoj pripada.
Prilikom kupovine polovnog automobila, obavezno je napraviti barem osnovni servis. U ovom slučaju, osnovni servis podrazumijeva zamjenu motornog ulja, filtera za ulje, filtera za zrak i filtera za gorivo. Ukupna cijena ovog servisa sa dijelovima i sa zamjenom je nešto veća od 200 KM. Ovim servisom osiguravate pravilan rad motora, a produžujete i operativni vijek motora.
Land Rover Freelander je opozvan pet puta. Opozvana su ukupno 118.123 primjerka, a na svakom je bio izražen mehanički problem. Više od 68.000 primjeraka opozvano je zbog problema sa ručnom kočnicom. U posebnim uslovima, ručna kočnica bi se mogla sama otpustiti. Land Rover je na svim modelima zamijenio određene elemente mehanizma za aktiviranje ručne kočice, što je potpuno anuliralo problem. Opozivi su obuhvatili modele proizvedene od 01.06.1997. godine do 18.03.2002. godine.
Ovaj automobil čak i danas nosi šarm kakav je imao kada je tek predstavljen. Neobičan izgled, ime Land Rover i pogon na četiri točka, stvorili su odličan imidž, dok su prihvatljive cijene zamjenskih dijelova omogućile njegovo rasprostranjivanje čak i po Bosni i Hercegovini. Sudeći po dosadašnjim iskustvima vozača, ali i po savjetima servisera, kupci ovakvog vozila trebaju izabrati modele proizvedene nakon 2001. godine, i to po mogućnosti sa dvolitarskim motorom TD4.
⇑ Princip zatvaranja zadnjeg stakla poguban je prilikom niskih temperatura i smrzavanja nakupljene vode. U tom slučaju najbolje je pričekati odmrzavanje i ne pokušavati spustiti prozor ili otvoriti vrata prtljažnika.Land Rover Freelander | 1.8i | 2.0 TD4 | 2.0 TCI | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.795 | 1.950 | 1.998 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 86 / 117 | 82 / 112 | 71 / 97 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 160 / 2.750 | 260 / 1.750 | 210 / 2.000 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / doboš | ||||
Međuos. rast. (mm) | 2.550 | ||||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.380 / 1.805 / 1.710 | ||||
Zapr. prtljaž. (l) | 540 / 1.320 | ||||
Maks. brzina (km/h) | 160 | 159 | 155 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 12,8 | 14,2 | 7,8 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 10,4 | 7,6 | 14,2 |
– Benzin | |||||||
Land Rover Freelander | 1999. | 2000. | 2001. | 2002. | 2003. | ||
Land Rover Freelander 1.8i (120 KS) | 10.000 KM | 10.500 KM | 11.500 KM | 13.000 KM | 14.000 KM | ||
Hyundai Santa Fe 2.4 i (146 KS) | – | 9.000 KM | 10.000 KM | 11.000 KM | 12.000 KM | ||
Toyota RAV4 2.0i (140 KS) | – | 12.000 KM | 13.000 KM | 15.000 KM | 16.000 KM | ||
Kia Sportage 2.0i (130 KS) | 6.000 KM | 7.000 KM | 8.000 KM | 8.500 KM | 9.000 KM | ||
– Dizel | |||||||
Land Rover Freelander | 1999. | 2000. | 2001. | 2002. | 2003. | ||
Land Rover Freelander TD4 (111 KS) | – | – | 13.500 KM | 14.000 KM | 15.500 KM | ||
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi (112 KS) | – | 10.000 KM | 11.000 KM | 12.000 KM | 13.000 KM | ||
Toyota RAV4 2.0 D-4D (116 KS) | – | 15.000 KM | 16.000 KM | 17.000 KM | 18.000 KM | ||
Kia Sportage 2.0 TD (83 KS) | 8.500 KM | 9.000 KM | 10.500 KM | 11.500 KM | 12.000 KM |
U tabelama su navedene prosječne cijene benzinskog i dizelskog Land Rovera Freelandera, kao i njegove najbliže konkurencije, u koje je uračunat iznos carine, PDV-a i homologacije. Prilikom proračuna cijena u obzir smo uzimali automobile sa godišnjom kilometražom od 10.000 do 15.000 km.
Pozitivno
Niski troškovi održavanja i dostupnost zamjenskih dijelova su osnovne karakteristike Freelandera. Također, moderni motori nose se i sa današnjim standardima.
Negativno
Modeli proizvedeni prije 2001. godine značajno su osjetljiviji od mlađih modela. Ukoliko ste kupac Freelandera, najbolje je birati skuplje i mlađe verzije.
nov 27, 2023 0
nov 26, 2023 0
nov 25, 2023 0
nov 18, 2023 0
Recently changed cyl head gasket on my td4 from 2001.
Still oil traces in cooling water
Expansion container.
Pls reply
Best regards
dali imaš za land rovera freelendera 2004 td4 2.0 treba mi prednji kočni cilindar sa klipom komplet ljevi i dali se može poslati u hr,naravno i cjena
Da li imate desni kineticki zglob za Freelandera 2002godiste, 82kw, model sportscapa i koliko kosta?
Zdravo dali mozete mi reci koliko kosta jedan montizer prednji desni
Dali neko ima problem sa freelederom 2005 god. 2.0 motor.da mu povremeno na 2100 obrtaja zatrokira a na većim obrtajima ne. Sve smo proverili i sve je u redu. Ako neko zna šta bi to moglo biti molim vas napišite. Hvala!
Freelander 1 2.0 td4 (2006. godište) ima poprilično tvrd mjenjač. Teško upada u 1. brzinu, treba se zaustavit u potpunosti pa pogađati da uđe u 1. Kada uđe jednim prstom ga vrlo lako možete izbaciti iz brzine. Prošao 138.000 km. Upravo zamjenili komplet lamele (korpu, lamelu, cilindre kvačila…) Prije toga je nešto lakše ulazio u 1. a nakon ovog servisa poprilično teško. Zna li netko razlog.