Osvježeno 17 Januara, 2025 1:00 PM
jul 16, 2015 Adnan Huseinagić Mercedes, Polovni 13
Treća generacija Mercedesa E-klase nije bezgrešna. Ako ste kupac polovne E-klase, obavezno idite u servis i uvjerite se u ispravnost kočnica, ovjesa i pojedinih elemenata na motoru.
Tema realizovana u saradnji sa servisom AUTOline
Nošen uspjehom prve i druge generacije E-klase, Mercedes je za 2002. godinu pripremio potpuno redizajnirani i rekonstruisani model.
Predstavljanjem E-klase W211 značajno je izmijenjena slika o Mercedesovom modelu u višoj srednjoj klasi, a da bi se upravo i popeo na tron segmenta, Mercedes je morao opremiti elementima kakvi nisu bili standardni na drugim automobilima.
U želji da i dalje stvaraju inovacije koje će drugi tek kasnije usvajati, Mercedes E-klasa došao je opremljeniji i napredniji nego ikad prije.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Kako će se kasnije ispostaviti, E-klasa ove generacije najviše je cijenjena u kompanijama, pa su flotne prodaje najviše i doprinijele proizvodnji ovolikog broja primjeraka. Upravo zbog toga, sa kupovinom polovnog uvezenog primjerka vjerovatno se može završiti sa automobilom koje je bilo vlasništvo neke kompanije. To svakako ne treba biti prepreka za kupovinu, jer je i pored vjerovatno velikog broja pređenih kilometara održavano prema svim Mercedesovim standardima. Upravo se prilikom kupovine polovnog Mercedesa E-klase treba uvjeriti u ispravnu servisnu historiju pojedinog primjerka.Sve je na papiru izgledalo savršeno, pa su prvi njemački taksisti pohrili u salone i pokupovali veliki broj oker-žutih E-klasa, dok su tokom šest godina proizveli čak milion i po primjeraka.
Kako smo saznali od stručnih servisera iz centra AUTOline, na našem tržištu dominiraju modeli pogonjeni dizelskim motorima. Najčešći su E220 CDI, E270 CDI i E320 CDI. Interesantno, radi se o modelima sa četverocilindarskim, peterocilindarskim i šesterocilindarskim motorom, a prema riječima stručnjaka problemi na sve tri verzije su manje-više isti.
⇑ Na našem tržištu najpopularniji su modeli sa dizelskim motoroma. Jedina razlika između sve tri verzije motora (u modelima E220 CDI, E270 CDI i E320 CDI) je u zapremini i u broju cilindara. Svi ostali elementi su gotovo identični. To znači da su i problemi identični. Prilikom kupovine uvjerite se u ispravnost dizni i pumpe visokog pritiska. Cijene sanacije i moraju biti previsoke.
Naime, prilikom kupovine polovnog primjerka najvažnije uvjeriti se u tehničku ispravnost pojedinih elemenata na vozilu nego odustati od primjerka zbog velikog broja pređenih kilometara. Ovi automobili su kreirani da izdrže prelazak ogromnog broja kilometara na autoputevima, pa su polovni primjerci modela prije redizajna 2005. godine obično prešli više od 250.000 kilometara. Čak su i servisni stručnjaci složni da ova E-klasa i “ne osjeti” 250.000 pređenih kilometara, pa je važnije vašu potragu suziti na modele sa ispravnom servisnom historijom nego na one sa najmanjim brojem pređenih kilometara.
⇑ S obzirom na to da se radi o Mercedesu i o poznatom kvalitetu unutrašnjosti, najmanje problema imaćete sa prekidačima, ispucalom kožom, pregorenim lampicama i slično. Obično izgled unutrašnjosti kod Mercedesa E-klase ne sugeriše na dugotrajnost eksploatacije.
Modeli prije redizajna 2005. godine danas se na našem tržištu prodaju za 12.000 KM do 15.000 KM. Prilikom odabira modela najvažnije je uvjeriti se u ispravnost silent-blokova na stražnjim lafetama, ispravnost dizni, ispravnost kugli na donjem dijelu prednjeg ovjesa, ispravnost pumpe visokog pritiska, te ispravnost hidraulične jedinice kočnog sistema (SBC uređaj).
Ovo su ujedno i najveći i najozbiljniji problemi koji, ukoliko nisu na vrijeme otkriveni i sanirani, mogu voditi do ozbiljnijih posljedica.
Osnovni problem sa ovjesom javlja se upravo na silent-blokovima na prednjim lafetama. U AUTOlineovom servisnom centru za 140 KM se može ugraditi originalni dio, no također je dostupan i nov zamjenski silent-blok (proizvode ih renomirani proizvođači i većina vlasnika se odlučuje upravo za ovakve dijelove) koji sa zamjenom košta 85 KM. Dakle, čak i problemi sa silent-blokovima ne moraju biti skupi. Također, ukoliko je potrebna zamjena kompletne lafete, moguće je birati između originalnog ili zamjenskog dijela. Velika prednost zamjenskih lafeta je to što dolaze zajedno sa ugrađenim silent-blokom, dok taj dio nije ugrađen na originalnoj lafeti. Također, zamjena originalne lafete košta 400 KM, dok je ugradnja zamjenske sa silent-blokom gotovo dvostruko jeftinija.
⇑ U servisu AUTOline vrlo lako se mogu sanirati svi kvarovi vezani za ovjes. Posebnu prednost predstavlja to što korisnici usluga ovog servisa mogu izabrati ili originalne dijelove Mercedes ili kvalitete zamjenske dijelove na koje AUTOline daje garanciju. Tako zamjena silent-bloka (sa žigom Mercedesa) košta 140 KM, dok zamjena sa zamjenskim silent-blokom košta 85 KM.
Pored problema sa silent-blokovima, zabilježeni su i problemi sa kuglama na prednjem dijelu ovjesa. Naime, kugle obično ne mogu izdržati više od 60.000 do 70.000 kilometara, a zamjena kugle na gornjem dijelu prednjeg ovjesa košta 120 KM (210 KM za originalnu). Interesantno je to što je problem sa kuglama daleko izraženiji na modelima proizvedenim nakon 2005. godine (dakle, nakon redizajna).
Prvi zadatak prilikom pregleda polovnog primjerka je ispravnost dizni. Prema riječima servisera AUTOlinea moguća su dva osnovna problema sa diznama – izgorena bakrena podloška ispod dizni ili začepljeni otvori kroz koje bi trebalo prolaziti gorivo.
U prvom slučaju jasno se mogu vidjeti i osjetiti tragovi čađi i goriva na motoru i to oko dizni. Rješenje je iznenađujuće jednostavno i jeftino. Naime, kupovinom novih bakarnih podloški (2 KM po komadu) i njihovom zamjenom (zamjena košta 50 KM za jednu podlošku), problem se trajno rješava. Ovaj problem je izražen na svim verzijama E-klase sa dizelskim motorom. Začepljeni otvori na dizni ipak zahtijevaju ozbiljniju investiciju. Kako je otkriveno, dizne se začepljaju zbog nečistoća u gorivu, pa uski otvori ne mogu ubrizgati gorivo u cilindre. Ovo dovodi do prevelikog povrata goriva u sistem napajanja gorivom i posljedično do značajnog smanjenja snage. Ovaj problem moguće je riješiti zamjenom dizne ili njenom reparacijom. Kako jedna nova dizna košta čak 950 KM, a reparirana svega 200 KM, jasno je za koju se opciju današnji vlasnici E-klase W211 obično odlučuju.
⇑ Pored problema sa podloškama, poznato je da se otvori na diznama na motorima koji se ugrađuju u E-klasu W211 mogu začepiti. Nakupljanjem nečistoća u uskim grlima smanjuje se protok goriva do cilindra i u ekstremnim slučajevima potpuno se onemoguaćva ubrizgavanje goriva. Problem je moguće rješiti zamjenom (oko 950 KM) ili reparacijom dizne (200 KM).
Na motoru bitno je uvjeriti se i u ispravnost pumpe visokog pritiska.
Obično problem sa ovom pumpom označava velika ulaganja, ali na E-klasi to i nije slučaj.
Naime, problemi uključuju curenje goriva na pojedinim dijelovima pumpe. Razlog se obično krije u istrošenim gumicama koje propuštaju gorivo, pa se zamjenom gumica na pumpi potpuno rješava problem.
Ova intervencija košta 160 KM, a nakon zamjene novi zaptivači će izdržati i stotine hiljada kilometara.
⇑ Prilikom kupovine polovnog primjerka uvjerite se u ispravnost pumpe visokog pritiska. Ukoliko se na pumpi nalaze tragovi goriva, to ne mora nužno značiti da je pumpa spremna za zamjenu. Obično se radi o istrošenim zaptivačima. Serviseri će riješiti problem za 160 KM zamjenom svih zaptivača, nakon čega se na pumpi neće pokazivati nikakvi tragovi.
Pored svih tehničkih problema koji se mogu riješiti reparacijom ili jednostavnom promjenom određenih elemenata, E-klasa W211 ima i jedan problem koji se može nazvati Ahilovom petom. Naime, posebni kočni sistem, koji je trebao na neki način zamijeniti ABS, naziva se SBC. Radi se o hidrauličnoj jedinici kočnog sistema preko koje funkcioniše ESP i ostali sistemi koji upravljaju kočnicama. Naime, SBC sistem serijski ima ograničeno vrijeme trajanja. Mercedes je objavio da sistem bilježi svaki pritisak na kočnicu, te nakon 300.000 pritisaka na papučicu kočnice, SBC ulazi u takozvani “safe mode”. Praktično, smanjuje se snaga kočenja, na tabli sa insturmentima uključi se lampica “posjeta servisu”, a jedini ispravan način rješavanja ovog problema je zamjena SBC-a. Nažalost, ne postoji način reparacije, niti postoje zamjenski dijelovi. Cijena originalnog dijela je čak 2.800 KM, pa se vlasnici E-klasa obično odlučuju na kupovinu polovnog ispravnog elementa. Ovaj sistem se ugrađivao na sve E-klase W211 osim na posljednju seriju vozila iz 2007. godine. Naime, tada se Mercedes vratio na klasični sistem kočnica i to nakon tri zvanična opoziva tokom kojih je opozvano oko 100.000 vozila. Jeftinije rješenje od kupovine polovnog uređaja, nažalost ne postoji.
⇑ Ahilova peta E-klase W211 definitivno je problematični uređaj SBC. Radi se o sistemu koji kontroliše rad kočnica, a sudeći prema riječima servisera uređaj je unaprijed programiran da funkcioniše određeni vremenski period. Naime, uređaj prelazi u takozvani Safe Mod nakon 300.000 pritisaka na papučicu kočnice, a u tom slučaju ograničena je moć kočenja. Nažalost, tada je jedino rješenje zamjena uređaja. Problem je što nov SBC košta 2.800 KM sa zamjenom, pa je postala praksa kupovina polovnih SBC uređaja.
Zabilježeni se problemi sa Airmatic ovjesom (motor pumpe može iscrpiti bateriju ili potpuno pregorjeti), problemi sa senzorima pozicije radilice, kao i sa curenjem ulja na automatskom 5G mjenjaču. Nije tajna ni to da se oštećenjem senzora mase na sjedištima, uključi upozoravajuća lampica za zračni jastuk, dok se preporučuje i instalacija posljednje verzije softwera za pravilno funkcionisanje pojedinih elemenata.
⇑ Serviser Almedin Glavašević iz servisa AUTOline preporučuje vlasnicima E-klasa da redovno dovoze vozila na servisiranje, jer će tako spriječiti mnogostruko skuplje popravke zbog kvarova radi neredovnog servisiranja. Servis AUTOline je snabdjeven i originalnim Mercedesovim dijelovima, ali i zamjenskim dijelovima renomiranih proizvođača kao što su MANN, Unico, TRW, Textar, Lemforder, Delphy, na koje postoji garancija. Zamjenski dijelovi nisu ništa manje kvalitetniji od originalnih, međutim razlika se osjeti na cijeni – zamjenski dijelovi su mnogo jeftiniji.
Mercedes E-klasa (W211) | E220 CDI (150 / 170 KS) | E270 CDI (177 KS) | E320 CDI (204 / 224 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 2.148 | 2.685 | 3.227 / 2.987 | ||
Snaga motora u kw(KS) | 110 (150) / 125 (170) | 130 (177) | 150 (204) / 165 (224) | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 340 / 2.000 // 400 / 2.000 | 400 / 1.800 | 500 / 1.800 // 540 / 1.600 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.855 / 2.855 | 2.855 | 2.855 / 2.855 | ||
Dužina (mm) | 4.820 / 4.850 | 4.820 | 4.820 / 4.850 | ||
Širina (mm) | 1.820 / 1.820 | 1.820 | 1.820 / 1.820 | ||
Visina (mm) | 1.450 / 1.485 | 1.450 | 1.450 / 1.485 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 540 | 540 | 540 | ||
Maks. brzina (km/h) | 216 (214) / 227 (225) | 230 (228) | – (243) / – (250) | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 10,6 (10,6) / 8,4 (8,4) | 9,0 (9,2) | – (7,7) / – (6,8) | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 6,1 (6,5) / 6,3 (7,5) | 6,7 (7,1) | – (5,4) / – (7,3) |
Mercedes E-klasa (W211) | |||||
– Preporučeni servis | |||||
Osnovni servis | E220 CDI (150 / 170 KS) | E270 CDI (177 KS) | E320 CDI (204 / 224 KS) | ||
Ukupno | 260 KM | 260 KM | 290 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu. U cijenu je uključen pregled, te promjena ulja i svih filtera. Količine ulja za navedene modele su 6,5, 6,5 i 7 litara. Servis AUTOline preporučuje ulje G-Energy 5W40 koje ispunjava normu Mercedesa 229.5. | |||||
– Troškovi održavanja | |||||
Dijelovi | E220 CDI (150 / 170 KS) | E270 CDI (177 KS) | |||
Mikroremen (komplet) | 270 KM | 270 KM | |||
Grijači (komplet) | 180 KM | 205 KM | |||
Ulje za kočnice | 60 KM | 60 KM | |||
Zaptivač poklopca ventila | 80 KM | 80 KM | |||
Pumpa za vodu | 290 KM | 290 KM | |||
Disk – pločice (prednje) | 115 KM | 115 KM | |||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 108 KM | 108 KM | |||
Kočni diskovi prednji (par) | 210 KM | 210 KM | |||
Kočni diskovi zadnji (par) | 150 KM | 150 KM | |||
Amortizeri (prednji par) | 370 KM | 370 KM | |||
Amortizeri (zadnji par) | 270 KM | 270 KM | |||
Kugle (prednji par) | 165 KM | 165 KM | |||
Krajnice (par) | 155 KM | 155 KM | |||
Lafete | 395 KM | 395 KM | |||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 180 KM | 180 KM | |||
Manžetne do mjenjača (par) | 160 KM | 160 KM | |||
Ležajevi (prednji par) | 215 KM | 215 KM | |||
Set kvačila | 590 KM | 590 KM | |||
Hladnjak motora | 395 KM | 395 KM | |||
Navedene cijene su iz autoservisa AUTOline doo Sarajevo |
jan 17, 2025 0
jan 09, 2025 0
jan 09, 2025 0
dec 27, 2024 0
Interesuje me da li imate masinu za mjenjanje ulja u, mercedesovim autima od 2002-2007, sa automatik mjenjacima, i koliko kosta
Lijep Pozdrav
Da li mozete da napisete sve o CLS-u 320cdi i 350 benzin? Mane, prednosti i pouydanost 7G-tronic mjenjaca?
Unaprijed HVALA
a gdje se nalazi ovaj servis i imajuli kakav broj tel
Imam e220 110kw 2004 desava mi se prilikom stiskanja kvacila cuje mi se neka hidraulika. To traje par sekundi I stane ne sesava se stalno samo povremenoa najvise kada je kvasno vrijeme
Interesujem imam mercedesa 220 e i kad ga vozim kazaljka obrtomjera varira i auto se cuca hvala
Interesuje me SBC gde mogu da nadjem i kako doći do njih unapred zahvalan
imateli zracne amortizere prednje za mercedesa 270cdi god 204
postosu par naprijed’?
Postovani,
Navedene cijene dijelova za W211 su aktualne i sada ili je to bila akcija?
LP
Mercedes e200
2000 godište
Nazad je tvrd
I neznamo sta je
Može te li reci u cemu je problem
Poštovani,
vozim Mercedesa e 270 cdi 2003 godina i na zadnjem dijelu nešto mi lupa tijekom vožnje. Ovjes je sa zračnim jastucima. Molim da mi odgovorite radi li se o kvaru amortizera, zračnog jastuka, vilice, selen blokova ili kugle
Reset sbc uređaja se vrlo jednostavno radi poništavanbem greške uz pomoć dijagnostike. U pitanju je samo nepismenost i bezobrazluk. Autoline ima dobru uslugu u odnosu na druge servise jer nije bezobrazno skup ali zaključujem po odnosu koji imaju prema safe modu SBC modula koji košta 2800 KM to je pljačka. Hajd što hoće da te uvali u kupovinu novog preskupog dijela već što će tvoj modul prodati u pola cijene a ako ga dobro sredi i po možda punoj cijeni. Ovo nemogu vjerovati da javno pišete svoj podvale bez imalo stida. Pa ovo je besramna pljačka. Sve vas treba tužiti pa nek vještak utvrdi koliko ste štete napravili građanima ovakvim postupcima koji spada u tešku prevaru tešku 3000 KM po slučaju.
SBC modul ide u safe mod što znači da se može resetirati. Teško da se može pokvariti to je gotovo nemoguće. Svuda na zapadu se resetiea normala gotovo bez nadoknade ako je samo ispucao svojih 300000 dodira pedale. Lažu vas serviseri u Bosni jer su bolesno bezobrazni prevaranti za koje takon ne postoji. Ljudi vsm uzmu elegantno i neopravdano 3000 iz dzepa i to ne nazvati pljačkom. Bosanci retardi.
Mercedes e 220 zamjeno samo podloske na diznama i nece da upali sta da uradim mozel pomoc