Osvježeno 1 Maja, 2024 11:10 PM
jun 30, 2015 Adnan Huseinagić Mercedes, Polovni 11
Redovno održavanje je ključ dugovječnosti. Kupci polovnog trebaju obratiti pažnju na stanje mikroremena, i na displej na tabli sa instrumentima. Također, kod uvezenih primjeraka provjerite stanje akumulatora, elektropokretača i takozvanog EGR ventila.
Ovaj automobil na tržištu polovnih tek sada dolazi do izražaja. Dolaskom nove A-klase, drugu generaciju dočekao je pad vrijednosti, što znači da je A-klasa na tržištu polovnih postati još prihvatljivija. Najpopularniji model na tržištu polovnih automobila u našoj zemlji je A 180 CDI. Radi se o automobilu kojeg pokreće dvolitarski dizelski motor sa 109 KS i sa 250 Nm obrtnog momenta. Kupci polovnih imaju veliki izbor i modela pokretanim slabijim motorom snažnim 82 KS, ali tokom godina prodaje, najčešći izbor kupaca ipak je bio model sa motorom snažnim 109 KS. Druga generacija A-klase naslijedila je jedinstveni koncept malog porodičnog automobila kakav je iznenađujuće nastao sa prvom A-klasom. Druga je postala agresivnija, malo atraktivnija, ali jednako neobična. Ipak, zadržala se na tržištu sedam godina, te značajno popravila imidž Mercedesovih malih automobila.
⇑ Najpopularniji je dvolitarski motor sa 109 KS. Na tržištu postoji i veliki broj modela sa istim motorom, ali sa 82 KS.
Oprez!
|
U Bosni i Hercegovini u oglasnicima polovnih vozila podjednako se mogu sresti i modeli koji su kupljeni i održavani u našoj zemlji, ali i modeli koji se konstantno uvoze. To znači da je za pojedine primjerke relativno jednostavno pronaći adekvatne informacije o servisiranju, što je itekako bitno u slučaju A-klase druge generacije. Naime, iskustva vozača i servisera jasno sugerišu na to da je ovaj automobil jedan od najpouzdanijih Mercedesovih automobila koji su se proizvodili nakon 2005. godine. Čak ni u uslovima kakvi vladaju u Bosni i Hercegovini, A-klasa nije pokazala veliki broj standardnih problema.
⇑ A-klasa druge generacije je izdržljiv i pouzdan polovni automobil. Serviseri nisu upoznati sa većim problemima na ovjesu, ni na motoru, a preporučujemo da kupci polovnih provjere servisnu historiju određenog automobila.
No, statistički servisni podaci najvećeg njemačkog kluba automobila ADAC pokazuju da su njihovi serviseri najčešće intervencije na A-klasi izvršavali zbog problema sa neobjašnjivim pražnjenjem akumulatora. To je posebno bilo izraženo na modelima koji su proizvođeni nakon 2008. godine. Pored toga, statistika pokazuje da je veliki broj intervencija izvršen zbog ventila EGR. Također, zabilježeni su problemi i sa elektropokretačem motora (do 2010. godine), i sa pumpom za gorivo (do 2008. godine). Ipak, mali broj intervencija osigurao je najbolju ocjenu za A-klasu.
⇑ Sudeći prema ADAC-ovim statističkim podacima, najčešće servisne intervencije zabilježene su zbog problema sa ventilom EGR, elektropokretačem motora i pumpom za gorivo.
No, veliki broj A-klasa imao je problem sa centralnim displejom na tabli sa instrumentima. Displej nije bio otporan na veće temperaturne oscilacije, pa je gubio mogućnost prikazivanja informacija nakon dužeg izlaganja višoj dnevnoj temeperaturi.
Nažalost, Mercedes nije predvidio izmjenu samog displeja, nego je potrebno zamijeniti gotovo cijelu tablu sa instrumentima, što podiže cijenu sanacije na oko 1.000 KM.
⇑ Centralni displej na tabli sa instrumentima je osjetljiv na velike temperaturne oscilacije. Zamjena displeja izvršava se zamjenom table sa instrumentima, a cijena zamjene je oko 1.000 KM.
Oprez!
|
Serviseri su primijetili i to da A-klasa sa dvolitarskim motorom sa 109 KS nešto češće stiže u servis zbog dotrajalog mikroremena. Naime, prilikom zamjene mikroremena, Mercedesovi serviseri su dužni zamijeniti cijeli set mikroremena, koji uključuje i nosače mikroremena. Mercedes preporučuje zamjenu mikroremena nakon 90.000 pređenih kilometara, ali iskustva servisera su pokazala da je nekada potrebna zamjena već nakon 50.000 kilometara. Zamjena seta mikroremena u ovlaštenom servisu košta oko 650 KM.
⇑ Iako je Mercedes predvidio mijenjanje seta mikroremena, nakon pređenih 90.000 kilometara, serviseri su u Bosni i Hercegovini primijetili znakove istrošenosti i nakon 50.000 kilometara.
Mercedes A-klasa (W169) | |||
Dijelovi | A 180 CDI (109 KS) | ||
Klinasti remen | 16 KM | ||
Grijači (komplet 4 kom.) | 31 KM | ||
Motorno ulje (5 l) | 48 KM | ||
Filter ulja | 12 KM | ||
Filter zraka | 26 KM | ||
Filer goriva | 33 KM | ||
Ulje za mjenjač (1 l) | 17 KM | ||
Ulje za kočnice (0,5 l) | 5 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 35 KM | ||
Pumpa za vodu | 72 KM | ||
Disk-pločice (prednje) | 65 KM | ||
Disk-pločice / obloge (zadnje) | 45 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 140 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 83 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 264 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 272 KM | ||
Kugle | 43 KM | ||
Krajnice | 50 KM | ||
Lafete | 215 KM | ||
Homokinetički zglob (lijevi) | 50 KM | ||
Homokinetički zglob (desni) | 50 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 64 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 136 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 250 KM | ||
Set kvačila | 418 KM | ||
Hladnjak motora | 195 KM | ||
Far (prednji) | 160 KM | ||
Far (zadnji) | 100 KM | ||
Vanjski retrovizor | 290 KM | ||
Izvor informacija: Inter Auto doo Sarajevo |
Mercedes A-klasa (W169) | |||
– Preporučeni servis | |||
Dijelovi | A 180 CDI (109 KS) | ||
Mikro remen i zatezač | 616 KM | ||
Grijači (komplet 4 kom.) | 687 KM | ||
Motorno ulje (6 l) | 158 KM | ||
Filter za ulje | 74 KM | ||
Filter zraka | 101 KM | ||
Filter za gorivo | 135 KM | ||
Disk-pločice (prednje) | 218 KM | ||
Disk-pločice (zadnje) | 190 KM | ||
Ukupno | 2.179 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | |||
– Troškovi održavanja | |||
Dijelovi | A 180 CDI (109 KS) | ||
Filter klime | 128 KM | ||
Ulje za mjenjač /manuelni/ (2 l) | 178 KM | ||
Ulje za kočnice (1 l) | 94 KM | ||
Pumpa za vodu | 497 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 339 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 300 KM | ||
Pakne ručne kočnice | 132 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 624 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 426 KM | ||
Kugle (prednjie par) | 291 KM | ||
Krajnice (par) | 410 KM | ||
Lafete | 1.248 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 461 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 631 KM | ||
Poluosovina (desna) | 1.609 KM | ||
Poluosovina (lijeva) | 1.467 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 154 KM | ||
Set kvačila (lamela + potisna ploča) | 1.878 KM | ||
Potisni ležaj | 1.355 KM | ||
Hladnjak motora | 667 KM | ||
Hladnjak klime | 887 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 450 KM | ||
Far (prednji) | 1.135 KM | ||
Far (zadnji) | 699 KM | ||
Vanjski retrovizor (komplet) | 810 KM | ||
Žmigavac u retrovizoru | 112 KM | ||
Vjetrobrasnko staklo (prednje) | 715 KM | ||
Vjetrobrasnko staklo (zadnje) | 585 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 294 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 289 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa |
Pored modela sa dizelskim motorima, A-klasa je na tržištu dostupna i sa benzinskim motorima. Najpopularniji su modeli sa 1,5-litarskim i 1,7-litarskim atmosfercima, ali na našem tržištu benzinske A-klase ipak nisu pronašle put do većeg broja kupaca. Iako je prva A-klasa (W169) stigla na tržište još 2005. godine, cijena na tržištu polovnih je i danas relativno prihvatljiva. No, nešto je viša u odnosu na druge kompakte, posebno u odnosu na one automobile koji ne dolaze iz Njemačke. Ovaj auto svakako ne možemo smatrati istinskim konkurentom klasičnim kompaktima, što zbog neobičnog izgleda i dimenzija, tako i zbog uređenja u kabini. Očito je Mercedes na svaki način pokušavao proširiti prostor u kabini, pa je koncepcija ostala vrlo slična prvoj generaciji A-klase. Ipak, u kabini je puno toga promijenjeno, pa se sada A-klasa sasvim ravnopravno može porediti sa svim Mercedesima iz vremena u kojem se proizvodila. Štaviše, serviseri naglašavaju da su svi elementi u kabini izuzetno izdržljivi, te da podnose dugu eksploataciju.
⇑ Za razliku od kabine u prethodniku, kabina u drugoj generaciji A-klase nosi prepoznatljivi Mercedesov oblik, ali i kvalitet. Nisu zabilježene nikakve slabe tačke, što znači da su svi plastični elementi itekako izdržljivi i dugotrajni. Isto je i sa dodatnom opremom.
Druga generacija Mercedesove A-klase zadržala se na tržištu sedam godina, a do dolaska nove generacije prodat je milion primjeraka. Mercedes je 2008. godine i redizajnirao ovaj model. Redizajnirana A-klasa dobila je modernu masku i odbojnike, nova kućišta retrovizora, a djelično je promijenjena i kabina. U svakom slučaju, na tržištu polovnih vozila nema prevelike cjenovne razlike između A-klase proizvedene prije i nakon redizajna.
Mercedes A-klasa (W169) | A 180 CDI (109 KS) | ||
Zapremina motora (ccm) | 1.991 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 80 / 109 | ||
Obrtni moment (Nm – obr/min) | 250 / 1.600 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / disk | ||
Međuos. rastojanje (mm) | 2.570 | ||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 3.840 / 1.765 / 1.595 | ||
Zapremina prtljažnika (l) | 435 / 1.995 | ||
Maksimalna brzina (km/h) | 186 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 10,8 | ||
Prosječna potrošnja (l/100 km) | 5,2 |
Pozitivno
A-klasa je relativno mlad automobil, pa dobro održavan model još može služiti gotovo kao i nov automobil. Mali broj problema i dobra opremljenost su najveće prednosti.
Negativno
Kupci moraju obratiti pažnju na redovno servisiranje A-klase. Iako je ovo jednostavan automobil, isluženi primjerci mogu biti itekako skupi za održavanje.
apr 29, 2024 0
apr 26, 2024 0
apr 24, 2024 0
apr 22, 2024 0
Molim ako mi neko zna kazati,Pali mi se lampica ESP,ugasim vozilo i ponovo startam ide bez problema.Nekada to često radi,svakih 5-6 min.vožnje a nekada pređem i do 100km.O čemu se zapravo radi?
molim vas dali ste resili problem , imam identican problem pet puta sam stelovao trap i nista neznam sta da radim , neko kaze trap neko kaze senzor letve neko kaze prekidc stop svetla , dali ste resili problem , hvala i pozdrav vama
prikopcaj ga na laptop. pokazace ti gresku u volanu na kontaktima. kako bi ja digao malo prednjku stranu. prenizak je
Zdravo interesuje me kod ovog mercedesa a 180 w169 izgleda da mi je otisao zamajac da li se to isplati polovno uzel il bas novo?
Pozdrav ,da li je normalno da Mercedes A klasa , 180 cdi, 2004 god,avantgard (80kw) trosi po gradu 8.5 L ? Ili nesto nije u redu ?
Da, izgleda da jeste.
8 do 8,5 l po gradu, na otvorenom 5 l.
Konstantno radi esp lampica i otezan rad volana
Ja na svom imam sledeći problem. Ušla voda u pod auta.
Najveći dio vode u podu ispod suvozača….
Da li je neko imao slično
I meni sr slicno desilo kad sam prao w168 hteo sam da istisnem prljavstinu ispod soferke na onoj lajsni gde su brisaci. Medjutim ona se zapusila i sva voda mi otisal na pod od suvozaca. Morao sam da skidam sediste da bi izvadio deo patosa da se susi par dana. Posle sam ocistio odvod i nije bilo problema
Pozz,,
Ja na mom imam problem sa pokretnim krovom. Rijec je o A klasi 2005g. Avangarda oprema. Motor 2.0 dizel 140ks.takodje u prednjom lijevom tocku na neravnine se cuje kao da se rasteze amortizer kad zaljulja auto. Jel neko rijesio taj problem??
Sta znaci kada upali d servis na a 180 cdi 2007 w169